Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

popcornplaya skrev 2013-06-05 10:30:03 följande:
    Phu, klippt gräsmattan och släpat fram barnens stora pool och börjat fylla den men fick sätta mig och vila lite för jag fick sammandragningar. Aldrig kännt det så tidigt innan...
    Vad obehagligt, du får lämna tunggörat till någon annan nu.
    Man blir så glad inombords av att se barn leka i en utomhus pool :)

• sunnydays
    popcornplaya skrev 2013-06-05 11:01:51 följande:
    Sunnydays: jag hade gärna lämnat över men då hade det typ aldrig blivit gjort. Tror inte mannen hade kännt behov att klippa innan man va tvungen att slå med lie ;)
    Haha :) du får va lite chef när de kommer till tunga grejer :)

working girl och ellen: håller tummarna för att allt ser fint ut
  • sunnydays

burberry jag är också galet svullen. Har mest på mig klänningar nu. Har desutom gått upp i vikt senaste halvåret plus att magen är så svullen så jag ser helgravid ut redan. Känner mig mest som en blobb nu.
    Längtar tills riktiga gravidmagen kommer.

• sunnydays
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-06 17:04:25 följande:
    Jag är avis på dig som KAN vänta så länge med att berätta. Själv så har jag inget val annat än att berätta tidigt iom hur dåligt jag mått med illamåendet. Har inte kunnat gå till jobbet och jag kan inte ljuga hur mycket som helst. 

Apropå jobbet så får dom inte säga upp dig med graviditeten som anledning. Däremot så kan dom såklart välja att inte förlänga din anställning och hitta på någon annan orsak. Det var jag med om när jag var gravid med sonen. Chefen hittade på alla möjliga orsaker som inte alls stämde om att jag inte passade för jobbet och inte kunde utföra det och slutade sedan med att säga att jag var välkommen tillbaks efter föräldraledigheten. Skulle jag vara mindre usel då eller? Förhoppningsvis har du en mer human chef som inte behandlar sin personal så.
    Vad har du för känsla av chefen? 
    Vad sur man blir när man hör sånt, hoppas du har en bättre chef nu.
  • sunnydays
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-06 17:14:16 följande:
    Jo då nu har jag en jättebra chef.  Visserligen är han föräldraledig nu under hela min graviditet. Men den som ersätter honom tror jag är rätt så ok också. Dessutom har jag turen att vara fast anställd sedan ett bra tag tillbaka denna gång. Det är ju alltid lite läskigt att ha något typ av löst kontrakt när man är gravid. Som nyanställd och att vara till "besvär" är inte jättekul. Då får man bara hoppas på en schysst chef. 
    Skönt att du har fått dig en bättre chef nu.
    Hemskt att gå på föräldraledigheten med orden att man inte har något att komma tilbaka till.
  • sunnydays

Nu har sambon vart borta på jobb 1 v av 6 trodde jag, men så räknade jag veckorna och då hade han fått höra fel så det är 7 veckor, alltså 6 v kvar. Känns extra ensamt med hormoner, illamående och inte orken att göra något..
    Men det är ju iaf en liten som gör att jag mår såhär :)

Så har min katt fått dille på mina sea band, såfort jag tar av mig de så springer hon iväg med de, även om ja lägger bort de så hon inte ska nå. Får gå och leta efter de varje morgon och gång jag behöver de :)

• sunnydays
    Ninie skrev 2013-06-07 18:54:06 följande:
    när fick ni synlig mage? Är bara i vecka 8 (7+3) och har ett ordentligt put! Ganska lång (178cm) och ganska normalbyggd (65-66kg) Inte gått upp ett gram.
    Jag har varit svullen hela tiden. Ibörjan kan tarmarna svullna upp så de ser ut som en gravidmage. ´Tror det brukar kunna lägga sig runt v 12, om inte tidigare.
  • sunnydays

Jag kan garantera att jag också har gått upp. Har inte ställt mig på vågen, men ätit allt annat är bra de senaste 10 v. Ska fira min syster ihelgen, men sen på måndag ska jag skippa de onyttiga småätandet. Inte lätt när man inte orkar laga mat eller gå och handla och sambon är borta. Blir att småäta på något nyttigare och när jag mår tillräckligt bra ta lite promenader. Det mår ju bara lillen också bra av.

• sunnydays
    sagalo skrev 2013-06-07 21:16:36 följande:
    Åh angående det där med restaurang, vi firar 5 år tillsammans imorgon så vi har fixat barnvakt och ska ut och äta.. Också orolig att jag knappt ska få i mig något :p är så olika från dag till dag! Sen blir jag alltid sådär tvärmätt nu ganska fort och vill gärna ligga ner och vila en stund efteråt.. Blir ju lite svårt att göra det på restaurang :p sen ska vi se 3d-bio efteråt, även där är jag rädd att illamåendet ska ställa till det :D haha..
    Hoppas det går bra med illamåendet och ni får en mysig 5års dag :)
Svar på tråden BF januari 2014