Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Får vi en tjej blir det nog en Linnea, sambon bad mig "paxa" det för mina syskon för några år sen när de fick barn.
    Killnamn är helt omöjligt, finns inte ett enda. Andranamn på tjej blir efter min sambos syster som gick bort och på kille efter min pappa som gick bort.

Vagn blir nog en Kronan Duo S.

• sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-11 09:07:26 följande:

Jag flippade lite på min sambos pappa då han började buffa på mig och asfull. Men efter min flipp så pratade han inte mer med mig :)Gick och la mig tidigt men var super trött dagen efter då man inte sov hemma.

Igår var jag på första ultraljudet :) Ett litet pickande <3 Underbar känsla     Gick in i v.10 igår

Vad jobbigt att han vart så.
    Men underbart med pickande hjärta :) Härligt med vecka 10, då börjar fosterperioden :)
  • sunnydays
    moto skrev 2013-06-11 10:10:02 följande:
    usch läste lite om KUB och kom in på de som haft MA som upptäckts vid KUB, nu snurrar tankarna i fel riktning...men kände så innan RUL förra gången och då var jag ändå i v 20 nästan! Bättre att få se i v 13 än 20!

Lycka till ni med KUB/vul idag! {#emotions_dlg.flower}

Kom in och rösta? Solig www.familjeliv.se/Forum-3-141/m70171056.html
    Hoppas lillen mår som den ska då. Oftast så gör den ju de :) Jag vägrar läsa och kolla på alla fel som kan bli, man blir så nojjig då.Har du bokat kub?

Fin vagn. Jag tycker svart/vit eller svart/blå var fina. Men det ska ju vara ni som gillar vagnen :) Vilken lutar det åt?
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-11 11:13:15 följande:

Visserligen van då mina biologiska är alkoholister men just därför flippen :P men tror det var lugnt. Jag vill inte ha alkohol runt mina barn iaf det är ett som är säkert.

Hehe ja nu är det ett foster :) Men frågade han som gjorde ultraljudet när det börjar räknas som foster. Han skratta lite och undrade vad jag tyckte det var innan han tyckte inte det fanns någon speciell vecka för det :P 
    Då förstår jag att det är extra jobbigt. Jag tycker inte barn har något runt alkohol att göra. Visst en öl eller vin till maten, men inte mer än så.

Haha det är sant. Men det känns endå lite som milstolpe när de står i böckerna :)
    Går in i v 11 imorn, har idag gått 25 %. Har nog aldrig haft sån koll på nerräkning som nu :)
  • sunnydays
    moto skrev 2013-06-11 10:54:03 följande:
    ja jag vet inte vad det är med mig, har inte nojat innan men man blir väl lite påverkad när man läser här om de som får MF och MA, man hör ju inte så mycket om det i vardagen med vänner och så! Vi har tid för kub direkt efter midsommar, 2 lååånga veckor kvar!

Velar mellan offwhite/svart och petrol/svart!
    Man får försöka att läsa om sånt, men det är svårt.
    Veckorna går ju såå sakta. Längtar tills man kan börja känna bebisen så man vet att den mår som den ska.

Har ju några månader kvar att bestämma så :)
  • sunnydays
    Kramardig skrev 2013-06-11 14:04:52 följande:
    Åh vad less jag är, framförallt orolig! Harhaft sådan hemsk "mensvärk" de senaste ddagarna att jag är säker på att det lilla pyret inte lever. Jag har ännu inte börjat blöda men jag väntar.. Jag har inte fått någon mage alls, inte det minsta syns eller känns det och det här är ändå andra barnet.

Ringde hur som helst för några dagar sedan till 1177 och förklarade hur jag mådde och drog till med att jag hade en blödning. Fick jag komma in för vul? - Nej!

Ringde idag till en privat klinik och även där drog jag till med en blödning i hopp om att få komma för ett vul. Men nej, finns inte tider förrän i september.

Uusch vad less jag är på att vara orolig!
    Har du provat ringa akutgyn eller din bm? Min bm sa åt mig att åka till akutgyn och få tabletter när jag mådde illa så ringde de och fick komma. Där gör de alltid vul när kommer.
  • sunnydays
    heartems skrev 2013-06-11 15:16:22 följande:
    Tyvärr kommer jag att lämna tråden. VUL gick inge bra. Fostret hade redan dött i v 5. Lycka till allihopa!
    Nej vad tråkigt. Hoppas det tar sig fort igen och att lillen stannar kvar då {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays

Idag går jag in i v 11. Kan lillen gäspa, sga och svälja :)

me2 vad jobbigt. Man vill ju ha en bm som man kan känna sig trygg med och som lyssnar på en. Bm är ju jätteviktig under graviditeten.

• sunnydays
    moto skrev 2013-06-12 10:55:46 följande:
    jag går in i v 12 idag Glad
    Tycker symptomen (de få jag hade) har försvunnit nu. Hur är det för er? Innan kunde jag bli jättesvullen om magen på kvällarna, men nu tycker jag den ser ungefär likadan ut hela dagen. Har inte gått upp något i vikt ännu och brösten är mindre ömma och känns inte så stora längre. Tröttheten från helv_te har också släppt.

2 dagar kvar att jobba innan lååång sommarledighet! Hoppas jag får på mig jobbyxorna bara!
    Härligt med v 12, det är ju lite milstolpe :)
    Du får köra me snodd i byxorna om de känns trånga :)
  • sunnydays
    Flikkan skrev 2013-06-12 11:47:16 följande:
    Alltså hur tidigt kan spökveckorna komma
    Är i vecka 9 går in i vecka 10 imorgon, har inga symptom alla nu längre :(
    Bara ischias, kunde knappt ta mig upp ur sängen imorse.

Sedan undrar jag vad jag ska gå efter i gravid apparna?
    Som imorgon vecka 10 eller 9+0?
    Vissa är jag i vecka 10 och den som är bäst vecka 9?
    Du är i v 10, alltså har gått 9 fulla veckor och 0 dagar.
    Symptomen kan komma och gå lite. Vissa mår inte de minsta illa alls.
Svar på tråden BF januari 2014