Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Syskonförsök skrev 2013-06-12 12:16:56 följande:
    Hej!

Har inte varit aktiv här inne mer än att jag presenterade mig i början.
    Idag är vi i v 7+4 med BF 24 januari. I måndags var vi på ett VUL och fick se ett tickande hjärta. 

Så skönt! Dock var embryot 1v för litet så det oroar oss en del. Vi har ju gjort IVF och vet precis när
    befruktningen skedde, så det känns inte bra alls. 7,6mm i v 7+2.
    Men det är bara att fortsätta leva på hoppet att det kommer ett litet småsyskon ändå.

Vi har även beställt en ny vagn nu. En bugaboo donkey duo all black. Vi ville ju även ha den till 12an (fast som mono) så då bestämde vi oss att vi kör på duo direkt. Någon gång ska vi ju ha syskon och förhoppningsvis så går ju allt som det ska nu.  

Tjejen mår lite illa och är lite svullen men annars är allt bra. (Vi är ju två tjejer).
    Vi ska på inskrivning hos vår BM nästa vecka, och vi har världens bästa barnmorska som vi hade förra graviditeten också. Ville ta med henne hem och alltid ha henne nära! Haha.

Härligt med ett pickande hjärta :)
    Jag skulle inte oroa mig över att den var mindre. De sa till mig att jag kan vara en vecka mindre, men att de kan ändras flera gånger och bestäms mer på rul.
    Bra när man gillar sin bm, jag gillar min också. Hon kändes så glad och trevlig :)
  • sunnydays

Mig gör det inget att jag träffar både vikarie och den jag kommer ha senare, men vill ha en bm som tar mig på allvar.
    Min syster gick hos spec bm med de senaste och hon sa att det finns risk att jag har ärftliga problem. Både min syster och mamma har fött extrem prematurt (v 23 & 25) och så tidigt att de inte klarat sig. Min syster hade tex kunnat behålla sitt tidigare barn om de tagit henne på allvar och sjukskrivit henne när hon pratade med de.
    Därför känns de skönt att de bokade in läkarkoll till mig när jag sa de och ett extra möte innan rul, och att jag kan höra av mig när som.

• sunnydays
    emson81 skrev 2013-06-13 11:02:22 följande:
    Ja man blir väldigt sänkt...men man vill ju inte va hemma från jobbet heller...för att vara gravid är inte att vara sjuk som alla alltid säger :)

men känner mig sjuk just nu :(
    Jag äter lergigan och bvitamin. Så har jag på mig seaband. Så äter jag ofta.
    Mår endå illa ibland, men hjälper mycke. Förut kunde jag inte röra mig eller prata utan att kräkas. Nu kräks jag bara ibland och mår bättre där emellan.
  • sunnydays
    emson81 skrev 2013-06-13 11:33:28 följande:
    Okej, fungerar lergigan bättre än postafen tycker du?
    Jag har inte ätit postafen, min bm tyckte jag skulle åka och få lergigan direkt för hon trodde inte jag skulle återhämta mig på postafen. Tror att postafen är det man testar innan lergigan annars. Ring din bm och fråga
  • sunnydays

Någon av er som har rest gravid?
    Sambon jobbar i spanien i några veckor och jag håller på att planerar åka dit när jag är i v 13-14.

• sunnydays
    Patricia1984 skrev 2013-06-13 13:35:58 följande:
    Jag har gjort det och det har gått bra.
    Var de nå särskillt du hade/hade behövt ha med dig eller tänkt på?
  • sunnydays
    Josefine02 skrev 2013-06-13 14:33:33 följande:
    Har inskrivning v.13 tycker också det är sen. När har ni ert första RUL?
    rul brukar göras i v 18. Oftast får man inget ul innan, om det inte är någon spec anledning.
    Många bokar ul privat innan, jag fick vul runt v 7 för att jag var hos akutgyn.
  • sunnydays
    Josefine02 skrev 2013-06-13 16:12:29 följande:
    Jag skulle få göra RUL v.17 men tycker att det är så himla sent? Eller är det bara jag? Jag vill liksom veta att allt ser bra ut! Kan man kräva att få ul tidigare? Kostar det pengar? Isf hur mycket?
    Tror man brukar göra rul runt v 18 för att allt har utvecklats då så det går att se så allt är som det ska och beräkna bf och sånt.
    Tror pris för privatul kan skilja lite, men några hundra gissar jag på.
    På akutgyn betalade jag 400, men det var ju för besöket jag betalade.
Svar på tråden BF januari 2014