Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Kramardig skrev 2013-06-13 18:52:51 följande:
    Fyfan vad jag mår illa! Idag har jag spytt upp allt jag ätit. Jag ligger bara och gråter och frågar mig själv hur jag kunde vara så dum i huvudet att gå igenom dethär igen. Sist mådde jag illa till v.19, tänk om det blir längre den här gången?
    Hur tusan får man bort den äckliga smaken och "klumpen" i halsen?!

Det känns som att jag hellre slutar att äta vanlig mat nu, det är så hemskt att spy upp + eftersmaken som sitter kcar i timmar! Mycket lättare att spy vatten och galla..

Nu har jag fått gnälla lite, blir knäpp snart.
    Vet hur det känns, skitjobbigt. Försök äta sånt som är lättare att få upp. Och smutta på en resorb utspritt över dan.
    Har du fått lergigan? 'Kanske testa dextrosol och sånt för att hålla blodsockret jämt
  • sunnydays

skönt att det inte bara är jag som får jätte mycke disk. orkar verkligen ingenting, behöver sitta still för att inte bli snurrig å må för illa så nu när sambon inte är hemma på några v så får de vara lite stökigare tills jag mår bättre.

• sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-06-14 15:40:36 följande:
    ja eller hur, skit jobbigt att bara stå upp eller gå.
    Just nu är soffan min bästa vän och tvn :) 
    Ja jag behöver sätta mig hela tiden när jag gör något. Bara att ta hand om djuren tar jättelång tid nu, måste göra en sak i taget när jag känner att jag kan och sen sitta en massa mellan.
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-06-16 10:09:15 följande:
    Ska alla i tråden göra kub? Betslar ni själva då eller ej? Jag är 24 och bor i Södermanland - här gör de inga sådana tester vad jag förstår. :/
    I sthlm är det gratis för alla, fråga din bm om det.
    Jag har valt att inte göra.
  • sunnydays
    verkar skrev 2013-06-16 17:38:34 följande:
    Nu skriver jag här igen efter ett uppehåll. 2 veckor i Kos var inte fel trots att jag mår så bårligt. Det lättade när vi var där men kom tillbaka när vi kom hem. Jag mår så illa, kräks och så denna helt sjuka saliv produktion. Att vara i koma i ca 10 veckor skulle kännas bra.
    Hur var de att flyga gravid? Mådde du illa?
    Jag skulle också gärna sova och vakna om 10 v om det gick :)
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-17 08:24:43 följande:
    V.10 går jag in i igen :P när jag gjorde ultraljudet för en vecka sen ville han flytta bak mig en vecka. Jag är fortfarande osäker och flyttar inte mitt bf förens RUL men då räknar jag mig som v.10 igen iaf.

Skönt för er som gått in i v.12 men just nu känner jag mig ganska lugn iaf :)

Men tänker inte köpa en massa saker förens efter halva tiden gått.

Min sambo har precis fått veta att det är varsel på hans jobb och slutar om två månader. Perfekt såhär inför bröllopet i sommar och bebis i jan. Hoppas såå att han snabbt hittar ett nytt jobb. Lite nervös blir man     
    Jag har hört att det kan ändras så mycke, enligt måtten på tidigt vul så såg lillen ut att vara en v tidigare men hon sa att det kan ändras så mycke nu och riktiga bf inte kommer förns rul. Så fortsätter räknar från mensen, har månaderna jag äl testat haft äl precis 2 v efter mens. Även om jag inte testade just gången det tog sig :)

Jobbigt med varsel, hoppas han hittar något nytt fort. Förstår att det känns nervöst.
  • sunnydays
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-17 08:55:09 följande:
    Idag ska jag på vul(tror jag man får göra iaf) /tidigt ul. Är så oerhört nervös. Fick ju MA i november och fick reda på det på kub-testet fastän det skett redan i v 8. Nu är jag 9+4 och vill verkligen att allt ska se fint ut idag så jag kan slappna av och njuta fram tills kub-testet 9/7. 
    Håll tummarna för att vi ser ett pickande hjärta idag!  
    Håller tummarna för ett fint pickande hjärta.

• sunnydays
    Endag skrev 2013-06-17 09:25:48 följande:
    Hej, får man vara med här ? Glad
    Är gravid i 9:e veckan med andra efterlängtade barnet. Och förväntad bf är i slutet av Januari,

Grattis :) Skriv gärna in dig i bflistan
  • sunnydays
    mariafii skrev 2013-06-17 09:44:45 följande:

Ja det blir spännande att se vid nästa ul :) Som han sa vid mitt första ul så vi märker väl annars när barnet behagar komma :P
    Haha, ja märkas lär de göra :)
    Alla barn föds ju inte lika stora så då behöver de väl inte vara precis lika stora i olika veckor heller :)
  • sunnydays

När är det man ska teckna gravidförsäkring? Är det den som går över och är försäkring för barnet sen eller tecknar man en ny när den föds?

Svar på tråden BF januari 2014