Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Det där med att teckna en till bebisen direkt för en renare journal fast gravidförsäkringen gäller är ett jättebra tips. Kom ihåg att min bror sa att hans son hade exem som liten så hans försäkring gäller nu inte om han får några hudsjukdomar eller så.
    Så skönt med andra som har koll på sånt man sj inte är så van och tänker på :)

• sunnydays
    verkar skrev 2013-06-18 10:33:16 följande:
    -sunnydays Flyget ner gick sådär för jag mådde så illa, kräktes 3 ggr på den 4 timmar långa resan men annars kändes det inget i magen eller så. Det fanns många gravida på det hotellet vi bodde på. Jag såg säkert 4-5 med skapligt stora magar de måste ha flugit de också. Flyget hem gick jätte bra, inga problem alls
    Nej vad jobbigt att kräkas på planet, jag får stoppa i mig piller, sitta med mina seaband och småäta.
    Hoppas du hade en härlig semester iaf :)

sagalo Jag skulle fråga en utbildad tränare om just gravidträning, de borde ju isf veta mer om just det än bm. Sen finns det ju speciella träningsprogram för gravida.
  • sunnydays
    Chaplin89 skrev 2013-06-18 11:19:17 följande:
    Tur att jag mår bättre nu så jag orkar ta hand om hus och barn. Fick semester igår men åh vilken start på den :( Svärfar ligger på lasarett med kroppen full med cancer och har bara någon vecka kvar i livet. Min man är där hela dagarna och vi mår alla väldigt dåligt :( Eventuellt vill han komma hem och dö, då har vi alla närmare och kommer kunna vara tillsammans mer. Mitt i allt detta tycker vi också synd om vår 4 åriga son som verkligen såg fram emot semester på Astrid Lindgrens värld och på Furuviks djurpark, nu kommer vi ingenstans :(
    Nej fy, beklagar. Om ni vill berätta för svärfar att ni ska få en till så gör de. Min pappa gick bort för ett halvår sen och önskar så att jag hade fått berätta för honom innnan.
    Astrid Lindgrejs och Furuvik finns kvar.
    {#emotions_dlg.flower}
  • sunnydays
    Sassa11 skrev 2013-06-18 11:50:03 följande:
    Hej.. en liten fråga.. Jag har de senaste veckorna gått ner några kilon.. kan inte förstå det äter mer än normalt, snart inne i vecka 11 kan det vara något som är galet =( fick missfall så sent som feb i år. Borde jag inte gå upp i vikt?? Jag kräks inte, småäter hela tiden. jag förstår inte. 
    Fråga din bm om det. Sålänge du äter ordentligt så skulle jag inte oroa mig så mycke. Kanske kan vara ökad ämnesomsättning som kickat in.
  • sunnydays
    debbie85 skrev 2013-06-18 18:24:31 följande:

Jag är så glad idag för vi har fått se bebisen för första gången idag! Solig Den rörde väldigt mycket på sig och man såg hjärtat slå tydligt. Hjärta Vi blev helt överlyckliga båda två. Jag började gråta när jag låg där i ultraljudsstolen. Min sambo stod bredvid och log stort. Efteråt var vi helt lyriska! Det var helt fantastiskt att att få se! Helt overkligt! Att jag har en liten bebis i magen som rör på sig massor?! Nu börjar jag förstå det på riktigt! Jag är helt förälskad i denna lilla varelse. Nu är det som att allt illamående, trötthet m.m. knappt finns längre. Hehe...

Fick göra ett vanligt ultraljud och allting syntes jättelätt och tydligt. Läkaren daterade bebisen till 11+5 och inte 11+3 som vi tidigare räknat med. Om det stämmer så är BF 140101! Cool Men ändrar inte BF förrän vi får en säkare datering på t.ex. KUB eller RUL.

Förresten så kräktes Kräks jag för första gången igår morse. Det kom utan att jag kunde hindra det. Som tur var var jag hemma. Skumt att inte kräkas förrän nu i v 11+3-5 när jag har mått illa sen typ v 7. 

Lägger upp en ultraljudsbild i Bild-tråden.

Va härligt, såg bilden också. Kul att man redan ser ett litet huve å ben :)
    Vet vad du menar me att man glömmer. Jag var in på gynakuten i v 7 för att få piller, gick in med kräkpåse och mådde asdåligt, glömde helt bort när jag såg de lilla pickande hjärtat :)
  • sunnydays
    debbie85 skrev 2013-06-18 18:40:08 följande:
    Ja, det var så coolt! Man såg ju ännu tydligare i verkligheten än på bilden. Den låg där med sitt pickande hjärta och sprattlade till med armar och ben då och då. Jag tyckte att den var så fin trots att den var i svartvitt. Jag sa till min sambo att den var söt och han skrattade och tyckte nog att jag var lite knäpp. Kan man tycka att en bebis är söt på ultraljud? Tungan ute
    jaa, klart man kan.  Supersött me sin egen sprattlade lilla bebis ju Skrattande
  • sunnydays

va skönt att det var ett fint litet tickande hjärta flikkan. Kanske är de som är spökveckorna?

hej och grattis tessanior :)

• sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-19 18:50:13 följande:
    Inskrivning imorgon och jag är så nervös inför att väga mig!!!
    Det var jag också, men hon frågade bara vad jag vägde så jag behövde tur nog inte. Även om vikten hade blivit desamma så föredrar jag det så så :)
  • sunnydays
    Kramardig skrev 2013-06-20 18:42:59 följande:
    Fick se en liten bebis och ett tickande hjärta! Gud så skönt!

Nu vill jag bara att tiden ska gå fortare så jag får en riktig gravidmage och få känna sparkar :)
    Skönt att höra :)

Längtar så tills riktiga gravidmagen å små sparkar så man vet att lille mår bra :)
Svar på tråden BF januari 2014