Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

SaraKarla skrev 2013-06-20 20:00:44 följande:

Ja, jag har tänkt på det. Tror ni de tycker det är tillförlitligt då? Känns dumt att försöka "lära" en utbildad barnmorska något. Men eftersom min mamma haft blodproppar i moderkakan så känns det som att allt har ett samband, det är mest magkänslan som säger det. Plus att jag haft en del diffusa besvär hittils, det känns liksom inte helt ok. I min förra grav flöt allt på hur bra som helst, förutom alla uvi jag hade....

Kan tillägga att min mamma förlorat ett barn efter födseln också, så jag är rädd att det ska hända mig också, iaf om det har med blodvärdet att göra. 
    Du kan inte höra av dig till specbm då och kolla vad de säger?
  • sunnydays
    Flikkan skrev 2013-06-22 22:36:18 följande:
    Hej på er!
    Nu är jag glad, ska få åka på ullared om 1 månad, då jag tyckte att vi kunde åka på Liseberg som jag aldrig gjort.

Men fråga, jag kommer vara i vecka 15-16
    Får jag åka vad som helst då? Beroende på hur stor magen är kanske?
    Vad som helst får du nog inte åka. Tror det brukar stå vad man inte får åka som gravid. Annars går det nog att fråga de som jobbar där.
  • sunnydays
    vilja89 skrev 2013-06-23 12:31:01 följande:
    Vi går in i v.13 idag. Otroligt vad fort tiden går! :)
    Jag tyckte mig känna lite fladder över blygdbenet och lite åt höger imorse. Jag låg stilla och kände det åter igen två gånger. Kan det vara fosterrörelser såhär tidigt? Googlat lite och det är fysiskt möjligt men rätt ovanligt när det är första barnet.
    Min extrasyster kände fladder i v 13 med första barnet, v 14 med andra. Det står att om man ligger stilla och känner fladder som inte följs av att magen låter så är det mycke troligt lillen du kände :) Tror mer att det är lätt att bli osäker för vad som är vad så tidigt, då jag nog inte är den enda som märkt att tarmarna beter sig lite annorlunda de med  :)
  • sunnydays

Jag är i v 12 (11+4). Illamåendet är lite bättre, men mår fortf illa på kvällen. Känns som att det bli värre då om jag inte tar lergigan på dan. Men de kan ju vara slump också.
    På onsdag när jag går in i v 13 ska jag träffa läkare. Hoppas så på att jag får ul, men räknar inte med det.

• sunnydays
    Belgien skrev 2013-06-23 18:37:36 följande:
    Hej allihopa! Precis hittat till denna tråd, och ganska ny på familjeliv :)
    Jag är i vecka 12 nu , gjorde precis mitt första ultraljud i förra veckan(i belgien). Var jätte nervös, och mamma i sverige lugnade mig såklart med att de bara ska köra en liten grej på magen för att se. Men nej då, kommer dit och får ta av sig på underdelen och bresa. Jag undrar om det bara är så första gången eftersom barnet fortfarande är så liten eller gör man så i sverige också??
    (Frågade såklart inte för var både chockad och glad) Fick iaf en jätte söt liten bild, såg TYDLIGT kroppen och de små armarna (som viftade precis när vi tittade )
    Ja så gör man i sverige också, vul (vaginalt ultraljud). Tror det är svårt att se utanpå så tidigt :)
  • sunnydays
    Belgien skrev 2013-06-23 21:19:18 följande:

Tack så jätte mycket! Nu är det bara förbereda inför flytt till sverige, vill trots allt vara nära min familj när bebis kommer :) 
    Vad spännande med flytt. Vart i sverige flyttar du till? Ja det är nog kul att ha familjen i samma land så de lättare kan få en bra relation me lillen :)
  • sunnydays
    Fröken Li skrev 2013-06-24 14:01:27 följande:
    Hej tjejer! Hoppar inhär om jag får. Har läst lite sen starten men inte vågat ge mig till känna efterson jag är fruktansvärt orolig för missfall. Hade ett i höstas och det satte sina spår.
    Men nu är jag gravid igen och har bf 7 jan enligt sista mens och går in i v13 på onsdag så jag börjar slappna av lite grann första barnet.

Vet inte hur mycket ni har berättar om er själva men jag är 86a, bor i göteborg, sambo sen 7 år och jobbar som på lab.

Eftersom jag är nojjig av mig passar jag på att fråga er som är i samma sits. I fredags på midsommar 'skojjade' en person med mig och tog upp mig på sin ena axel (bar mig alltså, där min mage hamnade ner mot hans axel och all min tygnd på magen) han vet inte att jag är gravid. Har inte haft ont eller blödit efter men det kändes obehagligt ändå. Hur mycket tryck tål magen, kan jag släppa oron eller bör jag ringa bm?

Oj, vad långt första inlägg, hoppas ni orkar läsa!
    Hej och grattis, då är vi precis lika långt gångna (än så länge).
    Jag skulle inte oroa mig så länge det inte gjort ont eller blött. Lillen ligger ju iaf lite skyddad där inne :)
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-24 17:27:28 följande:
    Nej, ser verkligen ut som en vanlig åkpåse. Väldigt stor dessutom! Förstår inte hur den ska passa en nyfödd.. Men det var en "ligginsats" enligt henne!
    lägg upp bild på den? Är det verkligen en åkpåse bara så får du kräva pengarna tillbaka.
  • sunnydays

Chaplin lycka till :)

moto härligt att få se lillen. Har rul 5/8 och det är en evighet dit känns det som. Vill också veta vad jag har för en liten där inne :)

Svar på tråden BF januari 2014