Inlägg från: sunnydays |Visa alla inlägg
  • sunnydays

BF januari 2014

Burberry skrev 2013-06-25 14:20:00 följande:
    Alltså; jag som normalt bara bakar en kryddkaka till jul på hela året, har den senaste veckan bakat både rulltårta o drömtårta. Likadant var det när jag väntade twinsen; hemlagat fikabröd allt som oftasts. Förbaskade hormoner som nästan får mig att bli huslig! Vill inte gå upp lika mycket (25kg) denna gång.. Men då jag är så snål.. Ingen annan som reagerar lika under graviditeten?
    Jag skulle behöva bli lite huslig jag med. Får absolut ingenting gjort nu.
  • sunnydays
    Chaplin89 skrev 2013-06-25 19:03:40 följande:
    Ja just det, har ju bf den 21/12-13 istället för 4/1-14 men hoppas jag får hänga med i tråden ändå när jag varit med ett tag nu?!
    Oj, kul att plötsligt bli bakflyttad typ 2 veckor iställe för framflyttad :) Vilken v är du i nu då?
    Min kommer säkert också i dec, alla i min familj föder tidigt :)
  • sunnydays
    verkar skrev 2013-06-26 19:16:35 följande:
    JAG/VI SKA FÅ TVILLINGAR!!!! Jag är lite chockad, fick reda på det idag. Hon som gjorde ul, sa oj, sen blev hon tyst i några sekunder, sen sa hon titta det är tvillingar. Det var allså ett KUB test jag gjorde idag : -) kommer lämna blod imorgon pga när jag skulle ha gjort det mådde jag dårligt illamående+kräkningar att jag fick avboka. Så risbedömingen får jag sen. Jag fick en ny tid 5/7 för barnmorskan kunde inte mäta tvillingen B som var lite mindre än den andra skiljer 3 dagar stoleksmässigt. Vanligt tydligen Ingen i varesig min släkt eller sambons har fått tvillingar!!! Barnmorskan sa att det var var 80'de som är en tvilling graviditet.
    Men grattis! Vad roligt, chockad du måste ha blivit :)

• sunnydays

Var in hos läkaren på mama mia och kollade på lillen idag. Den hoppade med hela kroppen och huvet samtidigt några gånger, såg verkligen ut som den tog i :) Så sträckte den ut vänsterbenet helt. Hon passade på att kolla nackspalten också, den var smal och fin. Så går jag in i v 13 idag :)

• sunnydays
    Linis8 skrev 2013-06-26 20:31:04 följande:
    Vi blir bjudna på smågråtstårta i morgon på jobbet, vågar man äta det?
    Ja. Är det rökt eller gravad lax på så är det ju bara pilla bort det :)
  • sunnydays
    bananiss skrev 2013-06-27 10:19:21 följande:
    Åh nu har jag känt bebisen fyra gånger igår och idag :) känner att den sprattlar till där inne :) är bara i v 13!
    Åh va roligt :)
  • sunnydays

Här har det hänt mycke.
    Jag gick in i v 14 igår och kommit hem från 1 v i Spanien. Det har kommit blod 2 ggr (olika dagar) på pappret när jag torkat mig. Har mailat min bm och frågat om det. Såg ju lillen någon dag innan jag åkte och då såg allt fint ut. Så hoppas det bara är från något annat.

• sunnydays
    Liam05Milton08 skrev 2013-07-06 10:47:35 följande:
    Igår var jag på ett VUL pågrund av små blödningar... Är i vecka 12+0 idag. Igår på VUL på akuten så konstaterade hon tom fostersäck. Hon såg inget liv. Bara en tom säck med fostervatten.. Men nu till saken.. Vi kan höra hjärtljud hemma på doppler. Ena sidan av magen kommer den upp i 130slag/minut å på andra sidan runt 140slag/minut. 
    Hur kan ja höra hjärtljud om de inte finns någon bebis? Hon nämnde även något om tvillingar. Men hon såg ju inget foster alls. Varför nämna tvillingar då? Å varför hittar jag mitt egna hjärtljud som ligger mellan 65-85, och en på runt 120-130 och en på 140-145?? Jag förstår INGENTING!! Skall tillbaka om 1 vecka..  
    Nej vad jobbigt. Hoppas lillen bara gömde sig då.
    Jar har haft 2 småblödningar nu på semestern, sådär så det bara kom på pappret. Frågade min bm om det och hon sa att det inte verkar vara någon fara då det slutat blöda. Att man har skörare slemhinnor.
    Håller tummarna att allt ser ut som det ska när du går dit igen.
  • sunnydays
    Kramardig skrev 2013-07-07 12:53:47 följande:
    TUSAN är det enda jag har att säga nu. När jag kissade kom det lite bloddroppar i vattnet och när jag torkade mig kom det massvis med blod på pappret. JAG ORKAR INTE! Nu känns det inte som en liten blödning utan det är missfall.

Orkar inte ens ringa till 1177, vill inte ens fara på ul, vill inte se att fostret är dött, vill inte skrapas, vill inte säga åt alla att vi fått missfall, vill inte bli gravid igen.. jag orkar inte!
    Nej vad jobbigt, hoppas lillen mår som den ska.
    Jag fick blod på pappret 2 ggr under semestern och hörde med min bm när jag kom hem, hon sa att det inte var någon fara för att det slutat.
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-07-09 13:25:58 följande:
    Jag har vart hos en läkare som tror att jag läcker fostervatten och ska göra ul senare i veckan. Man kan läcka lite utan att det behöver vara farligt så de ska kolla hur mycket det är. Vila fram tills dess. Hoppas verkligen det inte är mycket!
    Hoppas det inte är någon fara, men bra att ha koll på det. Så får du ta det lugnt. När ska du tillbaka och kolla?
Svar på tråden BF januari 2014