• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • flowers
    Längtanefterlilladig Grattis till er.  Hjärta
    Så roligt att få ha sett den lilla... igen. =) 
    Klart den lever men helt förståligt kring oron.
    Ska du göra fler VUL?
    Jag ska göra ett nytt om 2 och en halv vecka, hoppas jag klarar av att överleva oroligheten till dess!
    Hoppas, hoppas att min också lever och allt är grönt men att den växt och hjärtat pickar...
    Lite scary inför nätkommande VUL.

Skulle vilja ha ett till där i mellan men det får jag inte. =(

• Längtanefterlilladig
    flowers skrev 2013-08-22 17:38:42 följande:

Längtanefterlilladig Grattis till er.  Hjärta
    Så roligt att få ha sett den lilla... igen. =) 
    Klart den lever men helt förståligt kring oron.
    Ska du göra fler VUL?
    Jag ska göra ett nytt om 2 och en halv vecka, hoppas jag klarar av att överleva oroligheten till dess!
    Hoppas, hoppas att min också lever och allt är grönt men att den växt och hjärtat pickar...
    Lite scary inför nätkommande VUL.

Skulle vilja ha ett till där i mellan men det får jag inte. =(

Tack Flowers

Inga fler VUL inbokade hos min gynläkare.

Men om något kommer upp så får jag besöka honom igen sa han. Så nu tar MVC över mig. Tänk va stor din bebis kommer bli på två veckor. De växer enormt fort på bara en vecka. Då får du se den mycket tydligare.

Så himla synd att jag inte kunde lägga in filmen. Vi fångade verkligen när den lille sprattlade som en galning
  • Mango08

Gjorde KUB-test idag. Kanonresultat med en risk på 1/20000 på alla tre tester, tror inte att det kan bli bättre siffror än så! Bebisen rörde på sig och var jättesöt, lägger upp en bild sen. Bebisen var 7,4 cm i sitthöjd och 14,5 cm ståhöjd. Blev framflyttad 10 dagar, så mitt nya BF är den 22 februari! Jag kommer dock att stanna kvar i denna grupp då jag har följt några utav er ett tag nu och jag känner mig som hemma! Glad

• Längtanefterlilladig
    Mango08 skrev 2013-08-22 18:20:08 följande:

Gjorde KUB-test idag. Kanonresultat med en risk på 1/20000 på alla tre tester, tror inte att det kan bli bättre siffror än så! Bebisen rörde på sig och var jättesöt, lägger upp en bild sen. Bebisen var 7,4 cm i sitthöjd och 14,5 cm ståhöjd. Blev framflyttad 10 dagar, så mitt nya BF är den 22 februari! Jag kommer dock att stanna kvar i denna grupp då jag har följt några utav er ett tag nu och jag känner mig som hemma! Glad

Grattis
  • Jessies1989

Herre JÖSSES vad trött jag är !!!!!!! Helt obotligt. Även fast jag är i v 11... Tror jag går och lägga mig nu. G-A-H!

• Josies
    Jessies1989 skrev 2013-08-22 18:51:12 följande:
    Herre JÖSSES vad trött jag är !!!!!!! Helt obotligt. Även fast jag är i v 11... Tror jag går och lägga mig nu. G-A-H!

Samma här! Helt sjukt vad trött man kan vara! Hur ska man orka göra något annat än bara jobba? Lagade mat precis och benen höll på att ge vika. Lägger mig runt 21 varje kväll och oftast har jag redan slumrat i soffan en bra stund innan. Tips mot trötthet mottages gärna ;)
  • Lovely90
    Victrix skrev 2013-08-22 10:10:18 följande:
    Då är vi exakt lika, 12+0 idag jag med, även född -90 som jag antar du är med tanke på ditt nick? :)

Åh. Vad roligt! Kapp, är född 90 :). Har inga kompisar som fått barn eller skall ha barn snart så kul att ha folk här att ventilera tankar med :). Hur ser det ut för dig? Är det många i din närhet med småbarn?
  • Lovely90
    Ziiah skrev 2013-08-21 09:43:35 följande:
    Min barnmorska vägde killen också och tog blodtryck på honom. Mest för att han skulle känna sig lite mer delaktig tror jag och hon sa att partnern kan också gå upp i vikt osv, var kanske bara en ursäkt ;) Vi är väldigt unga och killen vill såklart vara delaktig i det här och blir lite avis när jag skriver här, trots att han själv får kolla in här om han vill. Allt jag skriver här pratar jag ju om med honom också, men ibland kan det bli lite för tjatigt för en person att alltid höra om samma sak osv så därför tycker jag den här tråden är grym. Man får ventilera tankar och oro lite med andra i samma "sits". Men de gånger jag spyr och mår så illa och så.. Jag kan förstå att han önskade att han kunde ta en del av allt det istället för att stå bredvid och få se på bara. Men han är så hjälpsam! Kanske lite väl hjälpsam, vissa saker klarar jag väl själv. Haha. Hur tar era partners detta med graviditeten osv?

Min sambo är verkligen jätte stöttande! Fixar frukost till mig på monarna så att jag skall slippa kräkas. Lyssnar på mig när jag får hormonanfall och bara gråter. Väldigt stöttande och delaktig! Han vill helst vara med på varje besök hos barnmorskan med, hittills har han varit med på hälsosamtalet och inskrivningen + ett tidigt ultraljud för att fastställa vilken vecka vi är i. Nästa gång när det är nytt UL så skall han vara med igen, sedan får vi se om det går att pussla ihop så han får följa med på de andra träffarna med. Tycker det är kul att han vill vara med så mycket, plus att jag själv kan tycka att det är lite orättvist om han skall stå utanför och inte vara med, det är ju lika mycket hans bebis. Tycker dock att han kunde få lite av mitt illamående och kräkningar, vi kunde delat lika tycker jag ;)
  • Zobeideh

Nu är man trött. Har varit iväg och inhandlat den nya familjebilen och så har man svägerskans son på 4 år här. Så nu på kvällen har de blivit lite mys och haft tankarna på de positiva hållet tror nog jag skippar de här Gyn besöket. Orkar nog inte känna av den här nervositeten mer, när man sitter i de trånga väntrummet och väntar på att bli inkallad. Nu kör jag på positiva tankar.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014