• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    asan25 skrev 2013-08-23 15:47:40 följande:

Kom just från gyn och har bekräftad MA.
    Skulle vara i vecka 13 men läkaren gissade att det dog i vecka 8.
    Har tid till skrapning på torsdag.

Sitter här helt tom och med sambon 20 mil bort och han kommer inte förens på tisdag. Kanske kan jag ta semester och åka till honom imorgon. Kul att fira min födelsedag i helgen...

Lycka till Ni andra och jag hoppas jag återkommer snart i en annan tråd.

Beklagar verkligen. Det är en oerhörd sorg & besvikelse med missfall. Tillåt dig att sörja.

Du kommer få din lilla snart ska du se.

Kramar till dig
  • Saltad

Sitter här helt tom och med sambon 20 mil bort och han kommer inte förens på tisdag. Kanske kan jag ta semester och åka till honom imorgon. Kul att fira min födelsedag i helgen...

Känner verkligen med dig! Fruktansvärt tråkigt!

Känns som en bra idé att ha din sambo i näreten. Om du har en snäll och vettig chef borde du kunna få ta ledigt för personlig angelägenhet och inte behöva ta en semesterdag. Hör efter om möjligheten finns.
  • Lovely90
    Victrix skrev 2013-08-23 09:44:05 följande:
    Nej, ingen av nära eller kära ska ha barn eller har. Däremot lite bekanta. Men man är väl fortfarande för ung för stt det ska bli baby-boom i ungängeskretsen.

Ja, det är väl så. Ser framemotmföräldragruppm och så, så att man lär känna andra som skall ha barn. Förhoppningsvis är där någon som är i någorlunda samma ålder. Annars lär man ju träffa folk på babyrytmik och liknande :)
  • flowers

Neeeeej vad jobbigt, fy vad hemskt!
    Tycker du gör rätt i det att ta ledigt och vara tillsammans med din man. Hjärta
    Önskar dig all lycka till och hoppas det här tar sig snabbt vid nästa försök.
    Massa kärlek till dig och hoppas du orkar ta dig igenom det. 
    Kram       
  • Natt

Åh jag vet hur det känns sambon är borta massa, det måste gå att du åker till din imorrn!! 
    Många styrkekramar till dig!! 
  • Idiiis91

Hur har era sambos blivit sen ni blev gravida?

Sen jag blev gravid har min sambo undvikit mig och umgås bara med sin tjejkompis varje dag. Känner mig inte alls älskad längre.

Dessutom är det inte bara jag som reagerat på detta utan även dom närmaste i familjerna har märkt att han gör detta. :(

Detta har nu pågått i en hel månad och jag vet inte vad ja ska göra.. Så fort ja pratar med han så blir han arg :/

Och sen ca 2 veckor tillbaka har han bara tänkt på sig själv och gjort saker som har gjort honom glad.

Jag har bra stöd från både hans o min mamma men vet inte hur länge jag orkar. Vill ju ha stöd från honom eftersom det är vi som ska ha barn! Eftersom jag inte mår bra alls pga detta så mår ju inte bebis bra och är dessutom orolig att den lille kanske inte lever :/

• Jessies1989
    Idiiis91 skrev 2013-08-23 19:11:41 följande:

Hur har era sambos blivit sen ni blev gravida?

Sen jag blev gravid har min sambo undvikit mig och umgås bara med sin tjejkompis varje dag. Känner mig inte alls älskad längre.

Dessutom är det inte bara jag som reagerat på detta utan även dom närmaste i familjerna har märkt att han gör detta. :(

Detta har nu pågått i en hel månad och jag vet inte vad ja ska göra.. Så fort ja pratar med han så blir han arg :/

Och sen ca 2 veckor tillbaka har han bara tänkt på sig själv och gjort saker som har gjort honom glad.

Jag har bra stöd från både hans o min mamma men vet inte hur länge jag orkar. Vill ju ha stöd från honom eftersom det är vi som ska ha barn! Eftersom jag inte mår bra alls pga detta så mår ju inte bebis bra och är dessutom orolig att den lille kanske inte lever :/

Exakt det här som du skriver här, tycker jag Att du ska låta Honom läsa. Kommunikation är a & o i ett förhållande.

Låter inte schyst det han gör.

Samtidigt kanske han behöver egentid att tänka & låta den stora förändringen som komma skall, sjunka in...

Men PRATA med varandra! Så mkt bättre.
  • Zobeideh

Någon mer än jag som lider av extrem nästäppa sen graviditeten? Klarar mig inte en dag utan nässpray. Hemskt..

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014