• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91
    Awanata skrev 2013-08-24 08:33:03 följande:
    Jag skulle sätta mig ner och prata med min sambo om han blev sån. Min är inte alls sån. Tvärtom! I min umgängeskrets har de som tidigare fått barn haft en tendens att gå ut mer, umgås med sina kompisar mer osv tills bebisen kommit. Först då förstår dom. Jag har aldrig förstått varför det är så men tyvärr verkar det vanligt.. min sambo har ju barn sen innan så vet inte om det är därför, men han är väldigt engagerad och bryr sig verkligen om mitt mående. Mår jag illa så sitter han hemma med mig en fredag. Som det ska vara! Prata med din sambo. Hoppas du får honom att förstå att ni är två i det här! Kram

Tror han är väldigt orsaker på vad det är som händer just nu :/ han kanske bara behöver lite tid? Har ju ett ex antal veckor kvar till rul dessutom.

Han var väldigt mån i början om att jag ska vila och inte bära tungt. Men de har han nog lagt på hyllan, fast han vet att ja bär tungt både hemma och i stallet.

Men hoppas att han förstår snart!

Dessutom är de nog svårare för han då jag har mått precis som vanligt hela tiden och jag känner mig inte ens gravid.

Får försöka sätta mig ner och prata med honom igen och hoppas på att han inte blir irriterad som dom andra gångerna.
  • majsa88

Fyyy vad illa jag mår idag. Är i vecka 8+5 .usch. hatar illamående, hellre har jag ont. Är väldigt smärttålig men inte alls tålig för illamående. Usch...

• Idiiis91

Tips mot hård mage välkomnas! Har haft svårt nu i 2 dar med att gå på toa..

Kan mera promenader hjälpa? Är ute o går dagligen men kanske inte tillräckligt?

• flowers
    anaconda skrev 2013-08-24 14:43:20 följande:
    Jag trodde min oxå blivit bättre men där hade jag sååååå fel! Sista två veckorna har varit helvete rent ut sagt! Fick utskrivet en migrän medicin som man kunde ta som gravid och till och med den har jag blivit emun mot, haha hur lyckas man :S för dom fungera skit bra i början då försvann migränen på 45min typ! fick även utskrivet Alvedon forte 1g men Alvedon har aldrig hjälp mig så skulle lika bra kunna ta en halstablett för de hjälper mer! De enda som hjälper mot min huvevärk är treo och sen min vanliga migrän medicin! Va tvungen att kräkas igår kväll och imorse vid 7, fy fan, man ska veta att man lever alltså!

Jag dricker inte kaffe alls så kan inte vara de!

Hoppas ni slipper denna huvudvärk alla ni.

*stackare* tycker så synd om dig...
    Vet precis hur det är, känner också av migrän till och från senast förra veckan fick jag ett rejält anfall och spydde upp allt som jag fick i mig.
    Gick så långt att jag var tvungen att åka in till akuten och få illamående medicin och dropp och Alvedon i dropp, några timmar senare så blev jag bättre =)
    Hoppas verkligen att det blir bättre för dig, KRAMAR. Hjärta     
  • Saltad
    Idiiis91 skrev 2013-08-24 16:56:31 följande:
    Tips mot hård mage välkomnas! Har haft svårt nu i 2 dar med att gå på toa..
    Kan mera promenader hjälpa? Är ute o går dagligen men kanske inte tillräckligt?
    Jag passar på att äta mycket plommon nu när det är högsäsong för det. Gott och riktigt bra för att få igång magen!
  • Idiiis91
    Saltad skrev 2013-08-24 20:31:30 följande:
    Jag passar på att äta mycket plommon nu när det är högsäsong för det. Gott och riktigt bra för att få igång magen!

Oh jag som aldrig gillat plommon. Men får nog kanske försöka tvinga i mig några så magen kommer igång. Är hemskt att inte kunna gå på toa som man ska :/
  • Saltad
    Idiiis91 skrev 2013-08-24 20:46:14 följande:

Oh jag som aldrig gillat plommon. Men får nog kanske försöka tvinga i mig några så magen kommer igång. Är hemskt att inte kunna gå på toa som man ska :/
    Torkade aprikoser får också rätt bra fart på magen, om du gillar det bättre?
  • Idiiis91

Oh jag som aldrig gillat plommon :/ men får bog försöka få i mig några o hoppas på att magen kan hoppa igång :)

• Zobeideh

Jag har svullnat rätt mycket på denna korta tid och många börjar undra om de e tvillingar! Nu börjar jag få panik först va de sambos familj som berätta att dem har tvillingar i släkten och idag berättade min mormor att vi har tvillingar på vår sida!! :-O hmm får väl se hur många hjärtljud man hör hos BM den 17 sep :-/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014