• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Awanata
    Idiiis91 skrev 2013-08-23 19:11:41 följande:
    Hur har era sambos blivit sen ni blev gravida? Sen jag blev gravid har min sambo undvikit mig och umgås bara med sin tjejkompis varje dag. Känner mig inte alls älskad längre. Dessutom är det inte bara jag som reagerat på detta utan även dom närmaste i familjerna har märkt att han gör detta. :( Detta har nu pågått i en hel månad och jag vet inte vad ja ska göra.. Så fort ja pratar med han så blir han arg :/ Och sen ca 2 veckor tillbaka har han bara tänkt på sig själv och gjort saker som har gjort honom glad. Jag har bra stöd från både hans o min mamma men vet inte hur länge jag orkar. Vill ju ha stöd från honom eftersom det är vi som ska ha barn! Eftersom jag inte mår bra alls pga detta så mår ju inte bebis bra och är dessutom orolig att den lille kanske inte lever :/

Jag skulle sätta mig ner och prata med min sambo om han blev sån. Min är inte alls sån. Tvärtom! I min umgängeskrets har de som tidigare fått barn haft en tendens att gå ut mer, umgås med sina kompisar mer osv tills bebisen kommit. Först då förstår dom. Jag har aldrig förstått varför det är så men tyvärr verkar det vanligt.. min sambo har ju barn sen innan så vet inte om det är därför, men han är väldigt engagerad och bryr sig verkligen om mitt mående. Mår jag illa så sitter han hemma med mig en fredag. Som det ska vara! Prata med din sambo. Hoppas du får honom att förstå att ni är två i det här! Kram
  • Awanata

Vi har lyssnat på hjärtljuden för första gången på riktigt i morse! Vi trodde vi hade hört det förut men i morse var det utan tvekan vår älskade lilla peanut. Jag har minsann en galopperande häst i magen Nu är jag lugn och SÅ glad!

• Jessies1989
    Awanata skrev 2013-08-24 08:34:30 följande:

Vi har lyssnat på hjärtljuden för första gången på riktigt i morse! Vi trodde vi hade hört det förut men i morse var det utan tvekan vår älskade lilla peanut. Jag har minsann en galopperande häst i magen smile5.gif Nu är jag lugn och SÅ glad!

Åhhh kul! Med angel sound? Vilken vecka är du i? Vill också köpa en sådan men sambon är lite mer skeptisk....
  • flowers
    Zobeideh skrev 2013-08-24 00:11:16 följande:
    Någon mer än jag som lider av extrem nästäppa sen graviditeten? Klarar mig inte en dag utan nässpray. Hemskt..

Så har det blivit för mig nu på sista tiden, hade inte alls så i början men nu... 
    Tror det började i vecka 8+6.  
  • Zobeideh

Va använder du för nässpray? För mig funkar bara nazin och de gillar absolut inte min BM men inget annat funkar :-/

• flowers
    Zobeideh skrev 2013-08-24 10:51:13 följande:
    Va använder du för nässpray? För mig funkar bara nazin och de gillar absolut inte min BM men inget annat funkar :-/

Koksaltlösning, kanske inte det mest effektiva men det hjälper för ett tag =)
    Hur länge har du haft besvären?  
  • anaconda

Tredje dagen men migrän, jag orkar inte mer snart! Nån bara skjut mig! Tack på förhand

• Zobeideh

Flowers: sen första dagen jag fick reda på att jag va gravid men jag va även kraftigt förkyld då så fick aldrig bort nästäppan (

• Prinsessan på ärten
    anaconda skrev 2013-08-24 11:50:16 följande:

Tredje dagen men migrän, jag orkar inte mer snart! Nån bara skjut mig! Tack på förhand

Min migrän har blivit bättre av graviditeten ( halleluja) men för mig är det annars mörkt, tyst och kallt. En blöt kall handduk över ögonen och sova.... Bara sova.

Får dock huvudvärk om jag inte dricker kaffe. Har skurit ner till en kopp på morgonen... Men utan den är det huvudvärk på eftermiddagen, och när jag har huvudvärk kräks jag... Anser därför att den enda koppen kaffe på morgonen är mer bra än dålig.
  • anaconda
    Prinsessan på ärten skrev 2013-08-24 12:27:26 följande:
    Min migrän har blivit bättre av graviditeten ( halleluja) men för mig är det annars mörkt, tyst och kallt. En blöt kall handduk över ögonen och sova.... Bara sova.

Får dock huvudvärk om jag inte dricker kaffe. Har skurit ner till en kopp på morgonen... Men utan den är det huvudvärk på eftermiddagen, och när jag har huvudvärk kräks jag... Anser därför att den enda koppen kaffe på morgonen är mer bra än dålig.
    Jag trodde min oxå blivit bättre men där hade jag sååååå fel! Sista två veckorna har varit helvete rent ut sagt! Fick utskrivet en migrän medicin som man kunde ta som gravid och till och med den har jag blivit emun mot, haha hur lyckas man :S för dom fungera skit bra i början då försvann migränen på 45min typ! fick även utskrivet Alvedon forte 1g men Alvedon har aldrig hjälp mig så skulle lika bra kunna ta en halstablett för de hjälper mer! De enda som hjälper mot min huvevärk är treo och sen min vanliga migrän medicin! Va tvungen att kräkas igår kväll och imorse vid 7, fy fan, man ska veta att man lever alltså!

Jag dricker inte kaffe alls så kan inte vara de!

Hoppas ni slipper denna huvudvärk alla ni.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014