• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • mikaelah
    Zobeideh skrev 2013-08-24 21:50:30 följande:

Jag har svullnat rätt mycket på denna korta tid och många börjar undra om de e tvillingar! Nu börjar jag få panik först va de sambos familj som berätta att dem har tvillingar i släkten och idag berättade min mormor att vi har tvillingar på vår sida!! :-O hmm får väl se hur många hjärtljud man hör hos BM den 17 sep :-/

Det spelar ju ingen roll om din kille har tvillingar i släkten då det är dina gener som avgör det. Men om du har det i släkten ökar ju chanserna! :p
  • Zobeideh

Ah så de kommer inte från killen sida då med andra ord utan från min? :) de visste jag inte haha men då känns de lite lugnare. Då minska nog chanserna :-P

• Nyfniken83

Har drömt missfallsdrömmar heeeela natten, jag som inte ens varit överdrivet orolig innan. Ush! Känner mig helt förstörd. Jag har aldrig varit gravid och försökt länge (7 år med exet och över ett år med nuvarande) undrar om det gör att man undermedvetet inte tror att det kan gå vägen?? Just nu önskar jag att jag på något vis kunde få veta att vår lilla groda faktiskt mår bra där inne, men det går ju inte. Förlåt för ett neggoinlägg.

• Prinsessan på ärten

Vecka 12+1 idag... Inga blödningar, smärta ( mer än fisar på tvären hihi) eller ngt som indikerar att ngt är fel. Magen växer, brösten ömmar och det blev till att slänga sig över toaletten i morse pga lätt doft från kattlådan... Text-book pregnancy så att säga. Och lik förbaskat är man orolig... Ul imorgon som jag hoppas får mig att slappna av.

Lider med er andra som är oroliga... Hoppas snart vi alla går in i lugnare tider och litar mer på våra kroppar. Och innan vi vet ordet av sitter vi där i mars med våra små bebisknyten :)

Glad söndag på er alla!

• Idiiis91

Åh nu börjar jag bli nojig :( börjat få obehagliga stickningar i livmodern, de gör inte ont men de e obehagligt som tusan :( är de bara växtvärk? :/

• Skrånkan

Har oxå lite stickningar, ibland kan det kännas som om jag sträckt mig. Gick upp för en slalombacke igår och när jag stått och vilat ett tag och börja gå igen kom små hugg. Kan väl inte vara farligt att gå lite va?

• Saltad

Jag har också det till och från. Antar att det är "växtvärk". Skönt är det ju inte i alla fall ;)

Har inhandlat två par preggobyxor idag! Kan inte ha mina gamla byxor mer då jag praktiskt taget har svällt två storlekar över rumpa och midja. Inte mycket mage dock ännu, bara väldigt degig sådär. :p

• Idiiis91
    Saltad skrev 2013-08-25 18:19:22 följande:
    Jag har också det till och från. Antar att det är "växtvärk". Skönt är det ju inte i alla fall ;)

Har inhandlat två par preggobyxor idag! Kan inte ha mina gamla byxor mer då jag praktiskt taget har svällt två storlekar över rumpa och midja. Inte mycket mage dock ännu, bara väldigt degig sådär. :p

Du är då inte ensam om att ha svullen rumpa o midja! Kan inte heller ha mina byxor, så har införskaffat mig mammatights o traskar runt i samt sambons stora mjukisbyxor! Haha..
    Zobeideh skrev 2013-08-25 17:03:12 följande:
    Idiiis91 de e nog inget farligt. De e nog bara nu när livmodern och allt växer :)

Oh jag hoppas det! Har inte mått så bra psykiskt senaste veckan så man blir ju lite nojig fall de hänt den lilla nått under tiden :/
  • MagdalenaZ

Jag har också konstiga sticknigar, spänningar över buken.. hoppas det är okej..
    Var ute på krogen i helgen så det blev en del att stå och dansa osv!

Inga preggokläder ännu, men förnyat min höstgarderob med lite "strörre" tröjor så inte alla på jobbet misstänker en direkt. Jag vill ändå gärna hålla det lite till mig själv en stund till. 10+3 idag. :)

Är det bara jag som har strålande smärta på ryggen, korsrygg och upp? Ibland kan jag ha så ont att jag vill kräkas... :( 

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014