• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Idiiis91
    MagdalenaZ skrev 2013-08-25 20:10:51 följande:
    Jag har också konstiga sticknigar, spänningar över buken.. hoppas det är okej..

Var ute på krogen i helgen så det blev en del att stå och dansa osv!

Inga preggokläder ännu, men förnyat min höstgarderob med lite "strörre" tröjor så inte alla på jobbet misstänker en direkt. Jag vill ändå gärna hålla det lite till mig själv en stund till. 10+3 idag. :)

Är det bara jag som har strålande smärta på ryggen, korsrygg och upp? Ibland kan jag ha så ont att jag vill kräkas... :( 

Vi är nästan lika långt gångna :) jag är i 10+2 idag :)

Jag ar bara känt av svanken och dragningar i ljunskar men inte så som du beskriver de :/
  • MagdalenaZ
    Idiiis91 skrev 2013-08-25 20:19:39 följande:

Vi är nästan lika långt gångna :) jag är i 10+2 idag :)
    Jag ar bara känt av svanken och dragningar i ljunskar men inte så som du beskriver de :/
    är BF 21 mars?
    Jo det är väl ganska vanligt med att man har lite ont i svanken och ljumskar, men nu har jag verkligen smärta i hela ryggen. Tar inte heller smärtstillande/alvedon/ipren heller.. Har tid hos BM den 2 september, så jag får se där!
  • anaconda

Åh där va huvevärken igång igen :( urs och bläääää! Imorgon börjar jag jobba efter 6 semester ledigt!

• Zobeideh

Jag har smärta och strålningar i min rygg. Men jag räknar med de hela graviditeten. Har skolios så jag kommer nog få stora problem med ryggen

• Idiiis91
    MagdalenaZ skrev 2013-08-25 20:35:53 följande:
    är BF 21 mars?

Jo det är väl ganska vanligt med att man har lite ont i svanken och ljumskar, men nu har jag verkligen smärta i hela ryggen. Tar inte heller smärtstillande/alvedon/ipren heller.. Har tid hos BM den 2 september, så jag får se där!

Ja min bf är 21 mars :)
  • Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-08-25 21:37:39 följande:
    Jag har smärta och strålningar i min rygg. Men jag räknar med de hela graviditeten. Har skolios så jag kommer nog få stora problem med ryggen

Jag har precis samma sak! Har skolors med, min BM trodde inte det skulle påverka så mycket. Viktigt att fortsätta träna ryggen under graviditeten. Sedan skulle någon läkaren kolla på ryggen inför förlossningen sa hon. Räknar också med stora rygg problem, hoppas Dick att jag har fel :)
  • Lovely90

Åh. Hade inte krökts på fyra dagar så trodde att det skulle vara över nu. Tji fick jag för imorse var det tillbaka igen. Någon som slipper sina krökningar nu? Är i v.13.

• Zobeideh

Lovely90: felet e ju att jag inte tränar så lär få börja nu så smått så jag inte får så satans ont. Vi skulle prata mer om min skolios vid inskrivningen så får se va hon säger :) jag vill gärna ha kollat upp bäcken och allt innan förlossningen så man inte ligger där och efter flera timmar så visar det sig att man inte kan föda normalt hehe.

• Zobeideh

Ush jobbigt. Har faktiskt inte kräkt en enda gång :) har bara haft lite illamående i början men nu e där inget.

• Zobeideh

Idag går man in i vecka 12 (11+0) en vecka till sen e man äntligen vid dem "säkra" veckorna :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014