• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • anaconda
    Natt skrev 2013-08-26 20:13:58 följande:

Jag mår som sämst på kvällen kräks och har mig. Sen är det väldigt ont i rumpan som en nerv i kläm när jag försöker förklara på jobbet och så så tycker de att det låter som ischias (stavas det så) nån som har så mer ?

Jo jag har precis som du med nerven i/vid rumpan mest när jag suttit i soffa/stol eller typ resa mig från liggläge!
  • majsa88

Är det bara jag som tycker att det går segt o längtar sååååå tills jag blir högravid o till förlossningen? Känns ju som en evighet. Är bara i vecka 9+0. Flera år kvar ju :)

• Zobeideh

Lovely90: jag vågar inte träna. Jag vet att det inte är farligt. Men skulle det hända något så skulle jag skylla på de och må skit för jag tränat. Vet att jag e löjlig många tränar. Men jag kan inte. Jag är rädd för att de ska typ "försvinna" :-/ :(

• Zobeideh

Majsan88 du är inte ensam om de. Jag lääängtar så efter den runda stora magen samma med ul och veta va som gömmer sig där inne

• Prinsessan på ärten

Nu har vi gjort kub ul. Men mina blodprovssvar hade inte kommit ännu så jag fick inga risksiffror.

MEN en aldeles rätt stor bebis, med armar och ben som sprattlade och vinkade och gnuggade sig i ansiktet :)

Ryggrad, skelett, hjärna och ett litet tick tick tickande hjärta.

Känner mig lite lugnare :) men vill nog ha siffrorna ändå. Men allt såg bra ut.

Lägger en bild i bildtråden :)

• Blixtpatrullen
    Natt skrev 2013-08-26 20:13:58 följande:

Jag mår som sämst på kvällen kräks och har mig. Sen är det väldigt ont i rumpan som en nerv i kläm när jag försöker förklara på jobbet och så så tycker de att det låter som ischias (stavas det så) nån som har så mer ?

Jag har också det, trodde först det var ischias men jag frågade min BM idag och hon sa att det är bäckenet som börjat påverkas redan. För mig strålar det ofta från svanken ner i skinkorna, särskilt när jag böjer mig framåt
  • majsa88

Samma här. Gud vad jag längtar. Längtar att få känna lillen röra sig. Åhh. Måste fråga om du heter zobeideh på riktigt? :)

Zobeideh skrev 2013-08-26 20:47:15 följande:
    Majsan88 du är inte ensam om de. Jag lääängtar så efter den runda stora magen samma med ul och veta va som gömmer sig där inne

• Natt
    anaconda skrev 2013-08-26 20:37:26 följande:
    Jo jag har precis som du med nerven i/vid rumpan mest när jag suttit i soffa/stol eller typ resa mig från liggläge!

Okej det är verkligen obehagligt och smärtsamt...
    Blixtpatrullen skrev 2013-08-26 20:58:47 följande:
    Jag har också det, trodde först det var ischias men jag frågade min BM idag och hon sa att det är bäckenet som börjat påverkas redan. För mig strålar det ofta från svanken ner i skinkorna, särskilt när jag böjer mig framåt

Sa hon nåt man kunde göra åt det. Det smärtar nästintill hela tiden
  • Zobeideh

Turkiskt namn :) pappa e från Iran men mamma e svensk och jag e född här i Sverige :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014