• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Feminista

Inskrivning idag men också första spyan. Spännande! V. 10+4. Har inte känt mig speciellt gravid det senaste men idag kom allt tillbaks. Ömmande och stora bröst, illamående och spya. Symptomen går och kommer precis som de vill :)

• Awanata

Jag är i v 13 (12+2) idag. Jag har börjat njuta av graviditeten nu! Det enda är att mitt illamående ska försvinna men annars börjar jag känna mig gravid och känner mig ganska trygg i det. Har ultraljud på fredag och längtar som en tok Hur mår ni andra?

• Zobeideh

Va härligt att höra awanata :) Jag mår super! Lite "mensvärk" då och då. Men inget annars :) symptomen e borta förutom hungern :-P

• sooofie2013

Var ett tag sen jag var inne på fl. o herre vad ni har skrivit :D
    Idag går jag in i andra trimestern och är 13+0. börjar må så mkt bättre. Vi gjorde Vul i v.11+3 och fick se en liten krabat med fint hjärta. Dock blev en del förvånade att det bara är en bebbe i min stora mage. tack så mkt :P
    Har fått tid för RUL den 11 oktober men det är ju hur lång tid kvar som helst tills dess så vi har bokat in ett privat också, om ca två veckor, längtar så efter att få se skrutten igen. <3  

• Awanata
    Zobeideh skrev 2013-08-26 09:23:21 följande:
    Va härligt att höra awanata :) Jag mår super! Lite "mensvärk" då och då. Men inget annars :) symptomen e borta förutom hungern :-P

Är du också hungrig ofta? Jag tycker jag äter hela tiden. Insåg i hissen nu efter lunchen att det börjar synas när jag har på mig lite för tajta kläder! Jag svullnar en del efter att jag har ätit :-/
  • Zobeideh

Awanata: ja jag måste äta var tredje timme annars mår jag skit jag svullnar oxxå rätt kraftigt speciellt på kvällen. Jag har gått upp 5 kg sen jag blev gravid :-O. Inga byxor passar längre på mig så kör med leggings nu och lång tröja haha

• Natt

Jag mår som sämst på kvällen kräks och har mig. Sen är det väldigt ont i rumpan som en nerv i kläm när jag försöker förklara på jobbet och så så tycker de att det låter som ischias (stavas det så) nån som har så mer ?

• Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-08-26 07:23:24 följande:
    Lovely90: felet e ju att jag inte tränar så lär få börja nu så smått så jag inte får så satans ont. Vi skulle prata mer om min skolios vid inskrivningen så får se va hon säger :) jag vill gärna ha kollat upp bäcken och allt innan förlossningen så man inte ligger där och efter flera timmar så visar det sig att man inte kan föda normalt hehe.

Börja träna lite försiktigt tycker jag absolut att du skall föra, tänk på att inte köra för hårt nu när du inte tränat innan graviditeten men träning hjälper verkligen mot skolors. Innan hade jag ont i ryggen varje dag, nu har jag nästan aldrig ont :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014