• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Tyckte jag kände igen det. Jag själv är också persisk :))

Zobeideh skrev 2013-08-26 21:37:05 följande:
    Turkiskt namn :) pappa e från Iran men mamma e svensk och jag e född här i Sverige :)

• majsa88

Är född i iran, var 1 år när jag kom hit. Ja eller haha :)

Zobeideh skrev 2013-08-26 21:44:21 följande:
    Ah där ser man. :) e du född i Iran eller du e född här i Sverige :)

• Blixtpatrullen
    Natt skrev 2013-08-26 21:19:22 följande:
    Okej det är verkligen obehagligt och smärtsamt...
    Blixtpatrullen skrev 2013-08-26 20:58:47 följande:
    Jag har också det, trodde först det var ischias men jag frågade min BM idag och hon sa att det är bäckenet som börjat påverkas redan. För mig strålar det ofta från svanken ner i skinkorna, särskilt när jag böjer mig framåt
    Sa hon nåt man kunde göra åt det. Det smärtar nästintill hela tiden

Hon tipsade om att ta kontakt med sjukgymnast om det blir för jobbigt. Men på henne lät det som att det mest handlade om att undvika vissa saker snarare än att man kan göra nåt åt det. Exempelvis sa hon att löpning, promenader och trappor brukar göra det värre. Men även att bäckensmärta normalt inte uppstår under aktiviteten som orsakar den, utan kommer först efteråt. Så om du tar en lång löprunda går det kanske hur bra som helst, men det kan hända att du har så ont på natten att du inte ens kan vända dig i sängen. Verkligen skitjobbigt. Jag hoppas inte det blir värre.
  • Caroliiine

Hej

Skall också få mitt första barn i Mars =) Kul att så många andra med ska det. Tänkte fråga om de är någon som har eller vill skapa en anonym grupp på Facebook? 

• Lovely90
    Zobeideh skrev 2013-08-26 20:46:27 följande:
    Lovely90: jag vågar inte träna. Jag vet att det inte är farligt. Men skulle det hända något så skulle jag skylla på de och må skit för jag tränat. Vet att jag e löjlig många tränar. Men jag kan inte. Jag är rädd för att de ska typ "försvinna" :-/ :(

Om du går på enklare träningspass så är det bättre både för dig och bebisen. Träning säger dem skall göra förlossningen enklare och återhämtningen efter :)
  • Zobeideh

Lovely90: tror de blir bekvämare när jag vet att allt är bra. Så kommer nog börja så smått efter inskrivningen ska höra hjärtljuden då oxå. :)

• MagdalenaZ
    Caroliiine skrev 2013-08-26 22:44:32 följande:
    Hej

Skall också få mitt första barn i Mars =) Kul att så många andra med ska det. Tänkte fråga om de är någon som har eller vill skapa en anonym grupp på Facebook? 

Välkommen hit!

Jag är faktiskt inte så insatt i facebook, skapade mitt konto nyligen. :)

Zobeideh: Lovley90 har helt rätt. Enklare träning är väldigt bra för förlossning och återhämtning. Simning är väldigt bra, något jag själv kommer börja med i höst! :)

Hade känningar av uvi igår natt. Jag pinade mig igenom för jag hade bara ipren hemma, vilket inte vi ska äta. Otroligt trött idag, men är det något man måste uppsöka vård för?
  • AT11

Var ett tag sedan jag skrev sist. Idag går jag in i v12 (11+0). Var på VUL i v10 och då såg allt bara bra ut, kan ändå inte sluta oroa mig för att den lille har trillat av pinn efter det. Ska på KUB om 2 veckor, känns som en evighet. Har inte berättat för någon (förutom för min man såklart) och ser fram emot att få berätta för mina föräldrar. De kommer bli så glada. Hade ett MA i mars, då berättade jag tidigt för dem, men denna graviditet vill jag vara säker innan jag berättar för folk.
    Funderar lite på om man ska flytta KUB till nästa vecka eller nått.. Vill ju veta nu!!  Skrattande

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014