• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Jo jag vet. Jag e skit löjlig. Många som tränar när dem e gravida. Blir nog att jag börjar med träningen efter jag kommer hem från semestern. För då är jag ändå i vecka 18-19 typ :)

• AT11

Har ni berättat för många?

(meningen trillade bort från mitt förra inlägg)  

• Awanata
    Lovely90 skrev 2013-08-27 07:19:15 följande:

Om du går på enklare träningspass så är det bättre både för dig och bebisen. Träning säger dem skall göra förlossningen enklare och återhämtningen efter :)

Å andra sidan rekommenderar dom inte att man börjar styrketräna under en graviditet, om man inte tränat innan menar jag. Då är det bättre att man simmar eller promenerar för att hålla igång kroppen. Jag tränade själv väldigt mycket innan min graviditet men har inte orkat nu än. Har gjort enstaka pass bara. Hoppas min trötthet försvinner snart så man kan komma igång igen
  • Emmlala

Idag har jag inskrivningssamtal med BM, första besöket och jättenervös!
    Har mått väldigt dåligt under graviditeten än så länge så varit i telefonkontakt många gånger och är även sjukskriven. Men nu ska vi dit för första gången och jag hoppas hoppas hoppas att de vill låta oss göra ett ultraljud snart då jag tycker symptomen nästan försvunnit...

Och vi vill veta om det är en eller två där inne eftersom jag har tvillingar på pappas sida, tvillingar och trillingar på mammas sida och min man är själv tvilling... Så vi är lite nervösa över att första barnet skulle vara två ;)

• anaconda

Har bokat in ett ul till på tisdag 9.15 är allt bra då är jag lyckligast i hela världen! Sen 17 oktober är de dax för rul!!

• anaconda

Har bokat in ett ul till på tisdag 9.15 är allt bra då är jag lyckligast i hela världen! Sen 17 oktober är de dax för rul!!

• Tinapina

Jag är hästtjej så jag får min motion där. Tänker rida så länge det känns ok men det blir inga intensiva träningspass utan mer mys i skogen:) hästen får en välbehövlig vila i tråkigaste vintern innan bebis kommer.

• Idiiis91
    Tinapina skrev 2013-08-27 12:37:19 följande:
    Jag är hästtjej så jag får min motion där. Tänker rida så länge det känns ok men det blir inga intensiva träningspass utan mer mys i skogen:) hästen får en välbehövlig vila i tråkigaste vintern innan bebis kommer.

Åh jag är oxå hästtjej :)

Tänker samma som du och tänker fortsätta rida sålänge jag och kroppen mår bra av det :)

Jag har nu sedan jag blivit gravid bara varit ute och lunkat i den fina naturen! Inga pass på banan här inte! Utan vi lunkar i naturen och bara njuter :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014