• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Tinapina

Det är faktiskt oerhört skönt att lite släppa träningen även om vi jobbar lite när vi är ute i skogen med så är det lite mer avslappnat. En tjej ska hjälpa mig i december och sen vila i januari för att samma tjej ska sätta igång henne mjukt någon gång i februari. Räknar med att va tillbaka i sadeln hyfsat snabbt efteråt om man ska hänga med i tävlingssäsongen:)

• Lovely90
    Awanata skrev 2013-08-27 08:39:22 följande:
    Å andra sidan rekommenderar dom inte att man börjar styrketräna under en graviditet, om man inte tränat innan menar jag. Då är det bättre att man simmar eller promenerar för att hålla igång kroppen. Jag tränade själv väldigt mycket innan min graviditet men har inte orkat nu än. Har gjort enstaka pass bara. Hoppas min trötthet försvinner snart så man kan komma igång igen

Nej, jag vet. När jag sa enklare pass tänkte jag på de pass som finns på de olika trönibgsanläggningana. T.ex. Gympass eller danspass. På vissa ställen har dem ju speciella pass för gravida. Jag har fortsatt gymma som vanligt men bestämt mig för att inte öka på lina vikter utan köra med samma på så vis tar jag inte ut mig till Max.
  • Awanata
    Lovely90 skrev 2013-08-27 13:05:51 följande:

Nej, jag vet. När jag sa enklare pass tänkte jag på de pass som finns på de olika trönibgsanläggningana. T.ex. Gympass eller danspass. På vissa ställen har dem ju speciella pass för gravida. Jag har fortsatt gymma som vanligt men bestämt mig för att inte öka på lina vikter utan köra med samma på så vis tar jag inte ut mig till Max.
    Har du gymmat innan så ska du inte öka vikterna precis som du gör utan det handlar bara om att bibehålla muskelmassan du redan har, sen är det ju övningar på rygg osv som man ska undvika sen men det har du säkert stenkoll på själv Glad 

Man märker skillnad på pulsstegringen nu när man är gravid mot innan. Jag har pulsklocka jag använder och man kommer upp i puls jättefort! Svårt att hålla den på en bra nivå genom hela passet tycker jag.
  • Idiiis91
    Tinapina skrev 2013-08-27 13:01:35 följande:
    Det är faktiskt oerhört skönt att lite släppa träningen även om vi jobbar lite när vi är ute i skogen med så är det lite mer avslappnat. En tjej ska hjälpa mig i december och sen vila i januari för att samma tjej ska sätta igång henne mjukt någon gång i februari. Räknar med att va tillbaka i sadeln hyfsat snabbt efteråt om man ska hänga med i tävlingssäsongen:)

Ja, jag tycker faktist de skönt att lunka i skogen men ändå träna hästen. Jag klättra mycket i skogen så min häst tränar ju sina muskler ändå fast vi inte är på banan. Jag tävlar ju inte så mycket men hoppas ju på att kunna va med på km nästa höst :)

Jag har min mamma och min syster som kommer hjälpa mig att hålla igång henne åt mig när jag inte kan längre. Dock kommer ja ju inte hålla mig från stallet. Utan kommer ju göra så mycket annat med henne iallafall. Eftersom jag är westernryttare så är de ju bra om jag kan hålla på från backen med :)
  • Tinapina

Åh, western! Vad avis jag blir! Alltid velat prova det, verkar helt galet kul!! Skönt att du har folk som häller dig och som du litar på.

• Idiiis91
    Tinapina skrev 2013-08-27 14:18:48 följande:
    Åh, western! Vad avis jag blir! Alltid velat prova det, verkar helt galet kul!! Skönt att du har folk som häller dig och som du litar på.

Jag fastande för western när jag började rida hästen jag har idag i mina ägor som sköthäst! Vi håller på med dom lugna harmoniska grenarna o jag trivs som fisken i vattnet med de! Helt underbart! Ja, de e skönt! Mamma är hästsvans sen ung ålder och syster har häst i samma stall så vi hjälpa åt en hel del. O jag har en häst som inte passar med nya människor så det känns skönt att ha dom som hjälper mig sen som vet hur hon fungerar och hon funkar med dom! Så detta men min graviditet skall nog gå bra :) hoppas ju på att vara på hästryggen inom snar framtid sen efter förlossningen :) om inte annat ta barnvagn och hästen på promenad :) hon är ju som en stor hund och älskar allt som har med barn att göra :)
  • Idiiis91

Nu blev jag sådär nojig igen!

Var på toa och kissade! På pappret befann sig en enorm slemklump! Endast stor och lite lätt gulaktig! Inget blod eller nått utan bara slem!

Vad betyder detta? Inget som är farligt hoppas jag :/

• Filippa85
    Idiiis91 skrev 2013-08-27 14:53:27 följande:
    Nu blev jag sådär nojig igen!
    Var på toa och kissade! På pappret befann sig en enorm slemklump! Endast stor och lite lätt gulaktig! Inget blod eller nått utan bara slem!
    Vad betyder detta? Inget som är farligt hoppas jag :/

Idiiis, jag är inte proffs så jag kan bara säga vad jag tror och det är att det inte är farligt! Jag har haft "problem" med ökade flytningar och små små slemklumpar, färg varierar men vit/gul/beiga. Har läst att om det håller i sig kan vara fråga om svamp. Jag fick MA i våras och har även blött lite vid två tillfällen under den här graviditeten så jag har varit supernojig fram till igår då jag gjorde KUB/UL och allt såg bra ut. Jag tror att det var vårdguiden eller likande som skrev att flytningar och även små blödningar är normalt och inte farligt. En riktlinje är att om man blöder mer än en 5-krona på 24h ska man söka vård och annars inte.
  • Idiiis91
    Filippa85 skrev 2013-08-27 15:44:59 följande:
    Idiiis, jag är inte proffs så jag kan bara säga vad jag tror och det är att det inte är farligt! Jag har haft "problem" med ökade flytningar och små små slemklumpar, färg varierar men vit/gul/beiga. Har läst att om det håller i sig kan vara fråga om svamp. Jag fick MA i våras och har även blött lite vid två tillfällen under den här graviditeten så jag har varit supernojig fram till igår då jag gjorde KUB/UL och allt såg bra ut. Jag tror att det var vårdguiden eller likande som skrev att flytningar och även små blödningar är normalt och inte farligt. En riktlinje är att om man blöder mer än en 5-krona på 24h ska man söka vård och annars inte.

Tack! De lugnade mig lite faktist! Hoppas bara de inte fortsätter och att ja har svamp! Men svamp är väl inte så ovanligt har ja hört vid graviditet?
  • Saltad
    Idiiis91 skrev 2013-08-27 15:49:21 följande:

Tack! De lugnade mig lite faktist! Hoppas bara de inte fortsätter och att ja har svamp! Men svamp är väl inte så ovanligt har ja hört vid graviditet?
    Jag har haft klumpiga flytningar till och från under hela graviditeten.

Oftast kan jag tycka att det är i samband med att jag fått i mig lite dåligt med vätska då urinen är ganska gul. Kanske har något med det att göra istället?
    Jag har i alla fall inte haft några andra symptom på svamp så det har jag svårt att tro att det skulle vara.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014