• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Ziiah

Allt pekade på pojke, förutom hjärtrytmen som pendlade mellan 150 och 155. På ultraljudet fick vi höra att det är en pojke :)

• flowers
    MagdalenaZ skrev 2013-10-02 10:29:21 följande:
    Just de ja! Jag är 27 år, bor i Lund, har haft en känsla att det är en pojke fram tills i dagarna, då jag är säker på flicka. Ringtestet och bikarbonat-testet visar pojke, men hjärtslag på bebis är 146/min, vilket tydligen tyder på flicka... sambo vill ha pojke jag vill ha flicka, vi får hålla oss till RUL den 24 oktober Skrattande

Tror nog på en pojk, har hört att när bebisen har lägre hjärtslag så är det en flicka men jag kan ju ha fel.
  • Idiiis91

Åh fy vilken eftermiddag de har varit!

Skulle uträtta en massa ärenden nu på eftermiddagen men kom aldrig så långt. Efter lunch fick ja springa o kräkas :/ varje gång ja är uppe och rör på mig får jag kräkas. Mår inte illa eller nått sånt, bara dunderhuvudvärk. :/

Har nu ätit lite igen så får se om jag får behålla det!

Är det nu allt detta elände skall komma? Jag som har mått ganska bra och sluppit sånt här under hela grav änsålänge :/

• flowers
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-02 14:58:30 följande:

Fast jag har läst på vårdsidor & min BM sa att det där med hjärtslagen är en myt. Alla har olika puls & det kan bero på om bebisen är stressad eller om mamman är det hur pulsen är.

Det är tror jag på... 
    Pojke/flicka kan ju endast ett UL redovisa. =)
    Snart dags för dig va med RUL?
    Mår du bra nu?

• Saltad

Jag va hos barnmorskan för att lämna ännu ett blodprov och fick lyssna lite på den lilla. Blev helt paff när hon frågade om jag ville passa på att lyssna på hjärtljudet "när jag ändå var där" :) Klart jag ville!

• Saltad
    Idiiis91 skrev 2013-10-02 16:59:56 följande:
    Åh fy vilken eftermiddag de har varit!
    Skulle uträtta en massa ärenden nu på eftermiddagen men kom aldrig så långt. Efter lunch fick ja springa o kräkas :/ varje gång ja är uppe och rör på mig får jag kräkas. Mår inte illa eller nått sånt, bara dunderhuvudvärk. :/
    Har nu ätit lite igen så får se om jag får behålla det!
    Är det nu allt detta elände skall komma? Jag som har mått ganska bra och sluppit sånt här under hela grav änsålänge :/
    Usch, men det låter ju inte som vanligt grav.illamående direkt. Verkar mer som någon slags migrän eller liknande. Se till att slappna av och stressa ner. Det hjälper oftast mot det mesta.
  • Idiiis91
    Saltad skrev 2013-10-02 20:36:58 följande:
    Usch, men det låter ju inte som vanligt grav.illamående direkt. Verkar mer som någon slags migrän eller liknande. Se till att slappna av och stressa ner. Det hjälper oftast mot det mesta.

har legat i soffan typ hela fan. Har en känsla i kroppen som säger att magsjukan är här och hälsar på. Änsålänge har kvällsmackorna stannat i en halvtimma så hoppas på att de stannar där oxå. Huvudvärken har släppt lite nu när jag äntligen fick alvedon brus av hjärtat.
  • Hallonpaj88

Någon mer vars illamående kommit tillbaka? Mitt försvann runt v12 men nu i vecka 15+5 mår jag mer illa än nånsin :(

• MagdalenaZ
    Hallonpaj88 skrev 2013-10-03 07:17:53 följande:
    Någon mer vars illamående kommit tillbaka? Mitt försvann runt v12 men nu i vecka 15+5 mår jag mer illa än nånsin :(

Jag hade en släng av riktig migrän liknande skit. Va så illamående attjag inte åt på hela dagen.. :( men det är bättre nu faktiskt..
  • Längtanefterlilladig

Sen igår har jag haft världens ryggvärk. Det kom bara plötsligt. Hittar ingen bekväm ställning att sitta, gå,ligga eller stå. Fick låna ett gravidbälte av syrran. Hoppas det hjälper.

Är det någon mer än jag som upplever att magen har blivit mindre?Jag har även lättare att gå på toa nu. Innan fick jag var glad om jag kunde gå var tredje dag. Kanske det som gör att magen är mindre. Vägde mig i tisdags. Har gått upp 0.5 kg sedan jag fick plus.

Ibland undrar jag var en nästan 18 cm lång bebis får plats i min mage.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014