• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy

Åh jag är så ledsen idag. Har jobbar ikväll och har precis slutat. Har så ont i ländryggen att jag knappt kan sitta o köra hem. Känner mig bara så klen :( är ju bara i v 22. Märker direkt efter bara två timmar på jobbet, med spring i långa korridorer hjälpa patienter upp och ner i sängen böjningar, hur det börjar stråla.

• Heene

Oj, här händer det massor när man reser bort =) tror jag har lyckat läsa igenom alla hundratals inlägg nu.
    Välkomna hit alla nya! och grattis till er som har vart på RUL! Nu kan det inte vara många kvar i tråden som inte vart på sitt UL än väl?
    Sen har ni skrivit så mkt om både bra och mindre roliga saker som hänt. hoppas verkligen att allt löser sig för alla. Det är tur att vi har varandra här i tråden att bolla med om det blir tuffa tider, vad det än handlar om.

Sista veckan har det hänt så mkt med magen. Helt plötsligt så ser jag verkligen gravid ut. Känns jättekul att magen behagade att titta fram till slut =)
    Igår tror jag att jag kände första hickan också. Om det inte var hicka så vet jag inte alls vad det var, kanske muskelryckningar i magmusklerna om man kan få det?
    Trodde först att det var små sparkar men när det kom så ofta och så kontinuerligt i ca 10 min så började jag undra. Kändes nästan som när man får ryckningar i ögonlocket...
    Har även börjat få lite mer sammandragningar de senaste dagarna. inte alls skönt =/ hoppas det bara är en period och inte kommer bli något jobbigt resten av graviditeten. Är det fler av er som har börjat lida av mkt sammandragningar redan? Vet att det är normalt om det inte blir för mkt, men när vet man att det är för mkt?
    Och så pricken över i:t så har jag idag haft halsbränna och sura uppstötningar =) Det är härligt att vara gravid ;)

• Joma

Jag skrev häromdagen å frågade om någon hade känt av att de kliar i hårbotten men fick inget svar, så jag antar att ni har sluppit de :) Nu de senaste dagarna har det börjat klia ordentligt på brösten också å jag kliar i sömnen så dem är helt röda och irriterade i huden :/ Usch! Googlar man så är de tydligen vanligt att de kliar under graviditeten :/

Jag har fruktansvärda problem med att jag är törstig heeeeela tiden också så jag är orolig för att de skulle va grav.diabetes :/ Hoppas verkligen inte de. De är riktigt hemskt iallafall, kvittar hur mycke jag häller i mig så är jag lika törstig igen efter några minuter :/

• Hallonpaj88
    Joma skrev 2013-10-31 22:09:59 följande:
    Jag skrev häromdagen å frågade om någon hade känt av att de kliar i hårbotten men fick inget svar, så jag antar att ni har sluppit de :) Nu de senaste dagarna har det börjat klia ordentligt på brösten också å jag kliar i sömnen så dem är helt röda och irriterade i huden :/ Usch! Googlar man så är de tydligen vanligt att de kliar under graviditeten :/

Jag har fruktansvärda problem med att jag är törstig heeeeela tiden också så jag är orolig för att de skulle va grav.diabetes :/ Hoppas verkligen inte de. De är riktigt hemskt iallafall, kvittar hur mycke jag häller i mig så är jag lika törstig igen efter några minuter :/

Jag har oxå kliande bröst men det funkar för mig att smörja med olja :)

Törstig är jag oxå men är dålig på att dricka fastän jag försöker skärpa mig.

Nu ikväll låg kotten och sparkade så det syntes men sen övergick det till hicka hihi så gulligt.
  • Heene

jag har haft lite klåda i hårbotten om jag tänker efter. Väldigt lite och inget som jag direkt lagt märke till.
    Däremot så kliar brösten mer. speciellt runt bröstvårtorna. Men inget som syns i huden och det kommer bara nån gång om dan =)

• Zobeideh

Törsten har jag haft sen början av grav. Går nu aldrig utanför dörren utan min vattenflaska :-P

• Längtanefterlilladig
    Jag skrev häromdagen å frågade om någon hade känt av att de kliar i hårbotten men fick inget svar, så jag antar att ni har sluppit de :) Nu de senaste dagarna har det börjat klia ordentligt på brösten också å jag kliar i sömnen så dem är helt röda och irriterade i huden :/ Usch! Googlar man så är de tydligen vanligt att de kliar under graviditeten :/ Jag har fruktansvärda problem med att jag är törstig heeeeela tiden också så jag är orolig för att de skulle va grav.diabetes :/ Hoppas verkligen inte de. De är riktigt hemskt iallafall, kvittar hur mycke jag häller i mig så är jag lika törstig igen efter några minuter :/

Också enormt törstig. Dricker mängder med olika typer av drycker. Jag klarade aldrig att göra glulosbelastningen när det var aktuellt (skulle göra det för syrran har diabetes) så jag får komma till MVC och ta blodsocker på fastande mage. Tog ett test i förrgår. Jag var också orolig för graviditetsdiabetes men blodsockret var bra 4.2. Så jag tror inte du behöver oroa dig
  • tvetalan

Har inte känt bebisen lika mycket idag. Vanligtvis sparkar han mycket mer. Är det vanligt tror ni? Att dom är slöa vissa dagar?

• Joma

Gud va skönt att höra att fler är törstiga :) Då är de kanske mer en vanlig grej än ett hot för diabetes :) Hemskt iallafall men ändå skönt att höra att man inte är ensam. Jag dricker dock bara kolsyrat, mest läsk :/ Kanske inte de bästa men de är bara det jag är sugen på.

Vilken olja smörjer du in brösten med då, å hjälper de mot klådan? Mina kliar överallt tyvärr, å mest hela tiden. När jag bara har kliat lite grann så ser de ut som de blöder under huden typ :/

• Zobeideh

Tvetalan: jag läste att fram till vecka 26 behöver man inte va orolig om man känner den mindre vissa dagar. Men efter vecka 26 så ska man kolla upp det.

Nu är den fortfarande så pass liten och därför kan de kännas mindre vissa dagar :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014