• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Prinsessan på ärten

Jag är också törstig...dricker vatten med citron i.... Massassor av det :)

Känner bebisen spaka varje dag och känner även vad jag tror är bebisens hicka :)

• tvetalan
    Zobeideh skrev 2013-10-31 22:53:58 följande:

Tvetalan: jag läste att fram till vecka 26 behöver man inte va orolig om man känner den mindre vissa dagar. Men efter vecka 26 så ska man kolla upp det.

Nu är den fortfarande så pass liten och därför kan de kännas mindre vissa dagar :)

TACK TACK! För snabbt svar! Har blivit så sjukt nojjig den senaste veckan. Orolig för typ allt. Känns så tryggt att man kan "prata" med er om det! Sjukt tacksam!
  • Sopp

Tips till alla er törstiga där ute: Kroppen ska ju underhålla 20-25% mer blod när man passerat typ v 16 och framåt - och för att producera blod behöver kroppen massor med vatten - Så det kan säkert vara det ni känner av?

• Foreverandever

Var till min bm och även en läkare för några dagar sen. Precis som sopp säger är det helt normalt vara extra törstig och ingen fara för diabetes. De tar ju blodsockret och sådant varje gång man har bmbesök :) både bm och läkaren sade att det är vanligt att bäbisen är mindre och mer livlig vissa dagar. Den rör sig mycket mer än vi känner och sparkar inte hela tiden, utan små försiktiga rörelser. Men jag förstår er alla att man är orolig precis för allt, iaf jag ;)

• MagdalenaZ
    Joma skrev 2013-10-31 22:45:50 följande:
    Gud va skönt att höra att fler är törstiga :) Då är de kanske mer en vanlig grej än ett hot för diabetes :) Hemskt iallafall men ändå skönt att höra att man inte är ensam. Jag dricker dock bara kolsyrat, mest läsk :/ Kanske inte de bästa men de är bara det jag är sugen på.

Vilken olja smörjer du in brösten med då, å hjälper de mot klådan? Mina kliar överallt tyvärr, å mest hela tiden. När jag bara har kliat lite grann så ser de ut som de blöder under huden typ :/

Bio-olja från apoteket! Den är hur bra som helst! Förebygger bristningar och hjälper mot klåda. Prova med den lilla flaskan först om du tycker om den eller inte. Jag har tagit slut på min och ska köpa en stor flaska nu :)
  • Zobeideh

Ja man såg ju bara på RUL så livliga dem är. Och så känner man själv inget. När vår lille höll i gång där satt min sambo helt fascinerad och sa : känner du verkligen inte det där hihi.
    Så lite kul att dem rör sig så pass mycket och vi känner inget av de

• Foreverandever
    Zobeideh skrev 2013-11-01 08:28:12 följande:
    Ja man såg ju bara på RUL så livliga dem är. Och så känner man själv inget. När vår lille höll i gång där satt min sambo helt fascinerad och sa : känner du verkligen inte det där hihi. Så lite kul att dem rör sig så pass mycket och vi känner inget av de

• Sopp

Nu har jag känt tydliga sparkar såväl igårkväll som nu på morgonen! Läskigt och häftigt på samma gång! Jag har moderkakan i framvägg, men på RUL såg man att han låg med fötterna ner mot blygdbenet där nu sparkarna känns så där tror jag inte att moderkakan är

• majsa88

Vad roooligt :) Vilken känsla. Jag känner knackningar, väldigt snabba. Antar att det är sparkar?

Sopp skrev 2013-11-01 09:00:41 följande:
    Nu har jag känt tydliga sparkar såväl igårkväll som nu på morgonen! Läskigt och häftigt på samma gång! Jag har moderkakan i framvägg, men på RUL såg man att han låg med fötterna ner mot blygdbenet där nu sparkarna känns så där tror jag inte att moderkakan är

• Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2013-10-31 22:45:50 följande:
    Gud va skönt att höra att fler är törstiga :) Då är de kanske mer en vanlig grej än ett hot för diabetes :) Hemskt iallafall men ändå skönt att höra att man inte är ensam. Jag dricker dock bara kolsyrat, mest läsk :/ Kanske inte de bästa men de är bara det jag är sugen på. Vilken olja smörjer du in brösten med då, å hjälper de mot klådan? Mina kliar överallt tyvärr, å mest hela tiden. När jag bara har kliat lite grann så ser de ut som de blöder under huden typ :/

Jag har också dille på läsk. Och dricker antagligen alldeles för mycket av det. Fick en chock när jag läste i tidningen att ETT glas vanlig läsk/dag ger 40 % ökad risk att föda för tidigt. Och det var 20 % risk med lightläsk. Har kollat runt på livsmedelsverket & enligt dem är det inte skadligt med light läsk som är aspartam i. Så jag dricker 1 glas light läsk när jag är sugen. Undra va det är som gör att barnet kan födas för tidigt. För det står ju överallt att socker ger ett stort barn & att mamman går upp i vikt. Tycker det verkar knepigt.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014