• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Sopp skrev 2013-11-01 09:00:41 följande:
    Nu har jag känt tydliga sparkar såväl igårkväll som nu på morgonen! Läskigt och häftigt på samma gång! Jag har moderkakan i framvägg, men på RUL såg man att han låg med fötterna ner mot blygdbenet där nu sparkarna känns så där tror jag inte att moderkakan är

Va härligt Min lille hade morgongympa imorse. Kände tydligt sparkar som flyttade sig runt i magen.
  • Hallonpaj88
    Sopp skrev 2013-11-01 09:00:41 följande:
    Nu har jag känt tydliga sparkar såväl igårkväll som nu på morgonen! Läskigt och häftigt på samma gång! Jag har moderkakan i framvägg, men på RUL såg man att han låg med fötterna ner mot blygdbenet där nu sparkarna känns så där tror jag inte att moderkakan är

Jag har oxå i framvägg och min pojke ligger oxå lång ner. Oftast känner jag han precis vid troskanten men ibland är han vid naveln. Visst är det häftigt?? Igår fick min bebis hicka. Var som en hackspätt där inne hihi
  • anaconda

Jag har fått en fling för julmust och pepparkakor, sååå gott!

Jag håller mig från light dricka just för aspartamen, säkert inte farligt i små mängder men vill inte alls få in mig de eftersom de är ett nervgift så tycker de räcker med allt annat socker och fetter som man tycker är så gott nu!

• MagdalenaZ
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-01 09:26:22 följande:

Jag har också dille på läsk. Och dricker antagligen alldeles för mycket av det. Fick en chock när jag läste i tidningen att ETT glas vanlig läsk/dag ger 40 % ökad risk att föda för tidigt. Och det var 20 % risk med lightläsk. Har kollat runt på livsmedelsverket & enligt dem är det inte skadligt med light läsk som är aspartam i. Så jag dricker 1 glas light läsk när jag är sugen. Undra va det är som gör att barnet kan födas för tidigt. För det står ju överallt att socker ger ett stort barn & att mamman går upp i vikt. Tycker det verkar knepigt.

Jisses, jag som har börjat få SÅNT sug på coca-cola! Drack aldrig läsk förut men har gjort det oerhört nu... jaja, då är det bara att lägga ner det med :)
  • Lovely90

Det må låta som ett i-landsproblem men jag undrar vart man hittar mamma-byxor i små storlekar? XS på HM är för stort, känns som mamma byxor är mycket större än vanliga. Någon som vet?

• Prinsessan på ärten

Igår låg jag hur länge som hellst när jag skulle sova och bara tittade på magen.
    Buffar och sparkar till höger och vänster, första gången jag SER det utanpå magen.

Underliga var att jag kunde SE rörelser jag inte kände på insidan. Så kanske har sambon känt ngt alla de gånger han lagt hande på magen och sagt "där? nu? " och jag har svara "neeej.. jag kände inget " :)

Hur mysigt som hellst iallafall, buffade tillbaka och det kändes som om jag hade det aldra första lilla lekstunden med bebisen :) 

• dessiii
    Prinsessan på ärten skrev 2013-11-01 10:51:06 följande:

Igår låg jag hur länge som hellst när jag skulle sova och bara tittade på magen.
    Buffar och sparkar till höger och vänster, första gången jag SER det utanpå magen.

Underliga var att jag kunde SE rörelser jag inte kände på insidan. Så kanske har sambon känt ngt alla de gånger han lagt hande på magen och sagt "där? nu? " och jag har svara "neeej.. jag kände inget " :)

Hur mysigt som hellst iallafall, buffade tillbaka och det kändes som om jag hade det aldra första lilla lekstunden med bebisen :) 

Känner samma! Kan känna rörelser utanpå magen men känner ingenting! Konstigt :)..
  • Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-11-01 09:30:17 följande:
    Jag har fått en fling för julmust och pepparkakor, sååå gott! Jag håller mig från light dricka just för aspartamen, säkert inte farligt i små mängder men vill inte alls få in mig de eftersom de är ett nervgift så tycker de räcker med allt annat socker och fetter som man tycker är så gott nu!

Julmust och pepparkakor är sååå gott. Håller med. Här är lite spännande läsning om aspartam i allmänhet & studier om det. Tycker synd om försöksråttorna som fick i sig lika mycket mängd aspartam som 2400 burkar lightläsk/dag i två år. Hua!! www.slv.se/sv/grupp1/Markning-av-mat/Tillsatser-i-mat/E-nummernyckeln---godkanda-tillsatser/Sotningsmedlet-aspartam/
  • Sopp
    majsa88 skrev 2013-11-01 09:21:57 följande:
    Vad roooligt :) Vilken känsla. Jag känner knackningar, väldigt snabba. Antar att det är sparkar?
    Ja! Jag har ju vart så deppig att jag varken ser gravid ut eller känner något där inne men äntligen! =) Ja det är så det känns för mig - det har hållt på i någon vecka nu och jag har aaanat att det är sparkar men inte riktigt vetat - men igår var det inget snack om saken, var definitivt sparkar
  • Sopp
    Hallonpaj88 skrev 2013-11-01 09:29:03 följande:

Jag har oxå i framvägg och min pojke ligger oxå lång ner. Oftast känner jag han precis vid troskanten men ibland är han vid naveln. Visst är det häftigt?? Igår fick min bebis hicka. Var som en hackspätt där inne hihi
    Ja det är precis där det känns! Har inte känt något vid naveln eller någon hicka än men det kommer kanske snart nu. Häftigt och SJUKT - Tänk att det är någon där inne (som ska ut där den kom in :S :S :S :S )
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014