• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • LillsmurfanLisa
    flowers skrev 2013-11-01 20:17:47 följande:
    Jag mår bara sämre och sämre och känner mig helt slut!
    Funderar starkt på ta livet av mig och barnet.
    Vill helt enkelt dö. 
    Kommer inte klara av det här!!!     
    Vad är det som hänt? Ring någon, vem som helst, som du kan prata med! Finns ingen i din närhet nu så ring akut.
  • majsa88
    Vill helt enkelt dö. 
    men flowers. du är anonym här o om du känner att prata av dig så får du gärna göra det här med oss. vi är inga som dömer, för ingen är perfekt o ingen kan bli perfekt heller. {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonpaj88

Vill helt enkelt dö. 

Men stackare att må dåligt! Vet du att det är vanligt att bli deprimerad när man är gravid? Man har sån press att vara så lycklig så ibland blir det precis tvärtom. Är tydligen väldigt vanligt och det finns proffessionell hjälp! Kram på dig o ring din bm på måndag alternativt nån jour redan ikväll så du kan få samtala under helgen
  • Zobeideh

Flowers: oj vad är det som hänt? Det är inte graviditets deperition? Du har ingen du kan prata med? Här kan du skriva av dig om du känner för att prata vi finns här och stöttar dig. Skickar massa kramar till dig

• Längtanefterlilladig
    Jag mår bara sämre och sämre och känner mig helt slut! Funderar starkt på ta livet av mig och barnet. Vill helt enkelt dö.  Kommer inte klara av det här!!!     

Du har oss att prata med om du vill & orkar. Det är helt normalt att ha depression under graviditet. Det kan man få medicin & hjälp mot.
  • Längtanefterlilladig

Jag har funderat lite över min vikt. Jag har ju mått illa väldigt länge & kräkt så kan ju hända att jag gått ner i vikt under den tiden. Jag vägde mig aldrig då. Har för mig att jag vägde 84.5 eller 85 när jag var på MVC i juli. När jag var hos läkaren i tisdags vägde jag 86. Det är ju inte någon viktuppgång alls knappt. Jag hade mer kläder på mig denna gången än förra dessutom & bara ett par jeans väger 2 kg. Jag tycker att jag äter bra & mycket mat. Får den lilla det han behöver?

• ananas86

Oj, här var det blandade känslor.. :S

flowers: Antar att det finns orsaker som du kanske inte vill prata om till att du mår dåligt. Men hoppas du har någonstans du kan vända dig och tar all hjälp du kan få! Även om vi inte känner dig här i tråden, så bryr vi oss om dig! Stora kramar till dig!

LillsmurfanLisa: Grattis till lägenheten! Skönt att ha det klart innan bebisen kommer! :)

Ångande om tiden går snabbt/långsamt så känns det både och tycker jag. När man tänker tillbaka, så har det gått jättefort sen i somras när pluset kom! :) Sen tänker jag som du Zobeideh, det kommer gå snabbt till jul, sen kommer det gå snabbt till mars efter jul och nyår! :)

• Zobeideh

Precis! Tiden kommer bara rusa iväg. Mars månad kommer nog va den månaden där dagarna kanske står stilla :-P

• LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-01 22:19:07 följande:
    Jag har funderat lite över min vikt. Jag har ju mått illa väldigt länge & kräkt så kan ju hända att jag gått ner i vikt under den tiden. Jag vägde mig aldrig då. Har för mig att jag vägde 84.5 eller 85 när jag var på MVC i juli. När jag var hos läkaren i tisdags vägde jag 86. Det är ju inte någon viktuppgång alls knappt. Jag hade mer kläder på mig denna gången än förra dessutom & bara ett par jeans väger 2 kg. Jag tycker att jag äter bra & mycket mat. Får den lilla det han behöver?
    Jag förstår din oro men du kan vara helt lugn. Bebisen får garanterat det den behöver. Äter du dessutom bra får du ju i dig vitaminer och mineraler som du behöver. Mår du bra? Trött? Den som drabbas om något saknas är ju du. 

När har du nästa möte med bm? Om något skulle vara på väg åt fel håll som märker hon det och kommer prata med dig i så fall. 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014