• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Saffron

Victrix: Jag vet stort sett exakt jag också. Efter 3 års försökande, är jag nog Clearblue ägglossnings-test bästa kund... Hade min LH-höjning 3 juli, vilket borde givit äl ca 4/7. Har en menscykel på 31-32 dagar. Appar funkar därför inte, de förutsätter att man har 28 dagars cykel. Men när jag har tagit hänsyn till detta, är jag i dag 6+4 (ca?). Känns lite bättre i magen nu. Hoppas att det är "en fis på tvären"... Ska göra nytt VUL 14/8, hoppas på bättre tur där... Tack för stödet, låter hoppfullt!

• Ziiah
    Victrix skrev 2013-08-05 13:00:15 följande:
    Har blekt mitt hår i alla tider men inte vågat sedan plus. Har råttfärgat och nu börjar jag tycka att utväxten är hemsk, men färga håret kan ju vara farligt för fostret. Hur gör/hade ni gjort?
    Jag färgar/tonar med en färg som inte innehåller kemikalier alls. Jag har ju rosa hår, men vet inte om det finns i vanliga färger. Den jag använder är nästan som en vanlig inpackning, vilket känns bra. Men hade jag haft någon annan hårfärg eller velat byta så hade jag nog kört på en vanlig toning tror jag. Blekning vet jag faktiskt inte riktigt..
  • Victrix
    Saffron skrev 2013-08-05 14:18:41 följande:
    Victrix: Jag vet stort sett exakt jag också. Efter 3 års försökande, är jag nog Clearblue ägglossnings-test bästa kund... Hade min LH-höjning 3 juli, vilket borde givit äl ca 4/7. Har en menscykel på 31-32 dagar. Appar funkar därför inte, de förutsätter att man har 28 dagars cykel. Men när jag har tagit hänsyn till detta, är jag i dag 6+4 (ca?). Känns lite bättre i magen nu. Hoppas att det är "en fis på tvären"... Ska göra nytt VUL 14/8, hoppas på bättre tur där... Tack för stödet, låter hoppfullt!
    Okej, men som sagt, trots allt behöver inte det betyda något. Om de dessutom säger att utrustningen inte är den bästa, håller tummarna att allt ser bra ut den 14/8 =)
  • Victrix
    Ziiah skrev 2013-08-05 14:42:34 följande:
    Jag färgar/tonar med en färg som inte innehåller kemikalier alls. Jag har ju rosa hår, men vet inte om det finns i vanliga färger. Den jag använder är nästan som en vanlig inpackning, vilket känns bra. Men hade jag haft någon annan hårfärg eller velat byta så hade jag nog kört på en vanlig toning tror jag. Blekning vet jag faktiskt inte riktigt..
    Okej, jag får googla och kika vad som finns. Vill gärna inte gå till min frisör och säga att jag är gravid, samtidigt är det lite otäckt att tona på egen hand med hormonerna och med annan typ av färg. Har alltid använt samma tidigare. 
  • M4nda
    Victrix skrev 2013-08-05 14:15:10 följande:
    Tack för att du delar med dig :) har du några tips på vilken typ av toning som jag skulle kunna lägga i det blonda?

Det går tyvärr inte att tona håret ljusare, då måste man använda blekning eller ljusarefärg. Om du däremot redan är blond så kan du tona håret i olika nyanser av blont :)
  • Victrix
    M4nda skrev 2013-08-05 15:09:24 följande:
    Det går tyvärr inte att tona håret ljusare, då måste man använda blekning eller ljusarefärg. Om du däremot redan är blond så kan du tona håret i olika nyanser av blont :)
    Nej, tänkte tona ner det så det blir mer råttfärgat så att säga. Då syns inte skillnaden så mycket :)
  • Mango08

Tänkte tipsa om ett gott alkoholfritt rödvin som jag testade i fredags. Det heter Natureo (Torres) och säljs på systemet för ca en femtiolapp. Det smakar inte rödvin, utan påminner mer om svartvinbärssaft. Den smakade iaf bra och är perfekt om man bara vill ta ett glas för att inte avslöja för vänner/bekanta att man är gravid. Vinet innehåller 0,5% alkohol, men verkar som att alla alkoholfria viner gör det. Vissa har ju åsikter om detta vilket jag respekterar. Jag tyckte ändå att det kändes okej att dricka ett glas, men alla gör ju som de själva vill.

Sen blev tipsad av en gravid vän att man ska börja smörja in mage och bröst tidigt, helst så fort man vet att man är gravid. Detta hade jag ju missat men började smörja med Natusans babyolja (med aloe vera doft) förra veckan. Oljan luktar gott och håller huden återfuktad ganska länge. Är den någon annan som har tips på någon annan kräm/olja som är bra?

• Prinsessan på ärten

Jag har inte börjat smörja in mig ännu.... är nog ganska dålig på det i vanliga fall med men ska börja nu :)

Fungerar det bra med olja? Kan lotion vara lika bra?

Jag är mer av en vitvinsdrickare och har provat ett par vita viner.. inget jag kan rekommendera dock. MEN, Bischofshof alkoholfria öl är riktigt god. Har under sommaren "tagit på mig" att vara den som beställer i baren, och sett till att få min alkoholfria öl upphälld i glas. Ingen har märkt ngt :)

Blev dock ganska grinig på ett bröllop jag var på nyligen. Bad personalen diskret om alkoholfri öl till maten, fick en öl jag aldrig sett innan och satte i mig halva innan jag insåg att det var 4% ... kul. Nu tror jag iofs att de 15 cl inte kommer göra varken till eller från då det är det enda jag druckit (har valt bort 0,5 % vinerna :) ) men när man BER om alkoholfritt ska man ju få det...

Chapel hills alkoholfria "champange" var iallafall god och utmärkt att skåla för brudparet i :) 

• Mango08

Prinsessan på ärten: Jag är också väldigt dålig på att smörja in mig i vanliga fall men har lyckats förmå mig själv att göra det både morgon och kväll nu. Oljan fungerar bra, man blir ju dock lite "oljig" innan det suger in helt så kan vara bra att smörja en stund innan man drar på sig kläderna. En fet hudkräm fungerar säkert lika bra =)

Att du drack en halv starköl har säkert ingen påverkan på fostret över huvud taget, men ändå läskigt att bli lurad sådär! Bischofshof har jag inte testat men kanske ska ge den en chans. Jag testade någon sort som heter Finkbräu, det var fan det äckligaste jag har druckit i hela mitt liv, smakade inte alls som öl. Men har hört att Carlsberg alkoholfri ska vara bra också. Dock dricker jag så sällan i vanliga fall så är ganska nöjd med att hålla mig till kolsyrat vatten och goda juicer ;)

• Längtanefterlilladig

Här har man missat flera sidors läsning. Varit på minisemester med goda vänner. Haft det så härligt & gott. Knappt tänkt på att jag är gravid Blev uppringd idag av IVF NORDIC som vi skulle börjat hos nu snart. Jag hade glömt bort att jag mailade dem angående CRL måtten. Sköterskan var snäll & ringde upp mig. Hon sa att mitt mått på 8,26 mm skulle dateras hos dem till vecka 6+5. Verkar mystiskt allt det här. Varit inne på 100 olika sidor minst för skojs skull. Inte för jag är orolig längre. ALLA sidor står olika. Hittade en sida nyss & där står det att i vecka 7 är embryot 4-9 mm. Och på någon sida står det att embryot skulle vara i vecka 6+1. Och på någon sida står det vecka 8. Helt snurrig. Ska på VUL snart igen. Ska bli spännande att se då vad sen läkaren säger. Här hittade jag iallfall en intressant sida där står måtten med; www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gravid/graviditetskalender/haender_i_magen_vecka_foer_vecka/

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014