• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-01 22:19:07 följande:
    Jag har funderat lite över min vikt. Jag har ju mått illa väldigt länge & kräkt så kan ju hända att jag gått ner i vikt under den tiden. Jag vägde mig aldrig då. Har för mig att jag vägde 84.5 eller 85 när jag var på MVC i juli. När jag var hos läkaren i tisdags vägde jag 86. Det är ju inte någon viktuppgång alls knappt. Jag hade mer kläder på mig denna gången än förra dessutom & bara ett par jeans väger 2 kg. Jag tycker att jag äter bra & mycket mat. Får den lilla det han behöver?

Min läkare som sjukskrev mig sa att det är först i vecka 32 som man bör ha gått upp åtminstone vad bebis+moderkaka väget. Är du smal från början ska du lagt på dig mer, men har du reserver så är det lugnt.

Jag stod på +-0 till för två veckor sen och nu har jag gått upp ca 1 kg från inskrivningen. Startade på ungefär samma vikt som dig och går in i vecka 23 på lördag. Men gick ju ner 5 kg i och med hyperemesisen och dessa har jag fått tillbaka när jag väl kunde äta igen.
  • Sirek

Flowers, som många redan sagt så finns vi här. Ibland är det bättre att prata med ett proffs och det finns ingen skam med det. Hoppas du mår bättre snart!

LillsmurfanLisa, stort grattis till lägenheten! Har hört att Årsta ska vara jätte trevligt:)

• Lovely90
    M4nda skrev 2013-11-01 19:00:28 följande:
    Jag hade samma problem när jag skulle handla mamma byxor idag. Hon sa att jag skulle kolla på hm.se om de hade stl 32 där, ska kika där nu tänkte jag, håll tummarna :) Annars får man väl tvätta dom i 90grader..

Jag har bara hittat i stl.34 på HM och de var för stora för mig :(
  • Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2013-11-01 22:19:07 följande:
    Jag har funderat lite över min vikt. Jag har ju mått illa väldigt länge & kräkt så kan ju hända att jag gått ner i vikt under den tiden. Jag vägde mig aldrig då. Har för mig att jag vägde 84.5 eller 85 när jag var på MVC i juli. När jag var hos läkaren i tisdags vägde jag 86. Det är ju inte någon viktuppgång alls knappt. Jag hade mer kläder på mig denna gången än förra dessutom & bara ett par jeans väger 2 kg. Jag tycker att jag äter bra & mycket mat. Får den lilla det han behöver?

Jag vägde 52 innan, väger nästan 55 nu. Är i v.23, men har ju bara lagt på bröst och mage, så antar att det är därför det inte är så många kilon. Min mamma hade gått upp 10 kg när hon var lika långt gången som jag. Jag vet att jag äter bra, äter både ordentligt och regelbundet men har alltid haft svårt att gå upp i vikt, så det är väl samma nu :).
  • Foreverandever

Flowers: hoppas du har pratat med nån och tycker du skall kontakta akutpsyket. Det finns hjälp och få och jag önskar bara dig och ditt barns bästa. Vet hur det är att må psykiskt dåligt, men det kan alltid bli bättre. Tänket på dig. Stor kram

• MiCorazon

Vecka 22 här med och har gått upp 3 kilo de senaste 3 veckorna. Fram till dess stod jag still i vikten, men det beror nog på att jag äter mindre nu när jag är gravid. Blir så snabbt mätt så blir bara halva portioner jämfört med innan graviditet.

• tvetalan

Vågar inte ställa mig på vågen för jag vet att jag gått upp i vikt. Gick upp 6 kilo mellan v 12-19, innan dess hade jag gått ner 5-6 kilo så jag låg väl på plus minus noll men nu när magen vuxit mycket så tror jag att jag säkert ligger på 3-5 kilo plus... Vecka 23 på måndag!

• Lovely90
    MiCorazon skrev 2013-11-02 15:25:51 följande:
    Vecka 22 här med och har gått upp 3 kilo de senaste 3 veckorna. Fram till dess stod jag still i vikten, men det beror nog på att jag äter mindre nu när jag är gravid. Blir så snabbt mätt så blir bara halva portioner jämfört med innan graviditet.

Samma för mig, äter inte alls mycket nu. Trodde det skulle bli tvärtom men blir verkligen mätt jätte snabbt!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014