• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    tvetalan skrev 2013-11-02 15:37:18 följande:

Vågar inte ställa mig på vågen för jag vet att jag gått upp i vikt. Gick upp 6 kilo mellan v 12-19, innan dess hade jag gått ner 5-6 kilo så jag låg väl på plus minus noll men nu när magen vuxit mycket så tror jag att jag säkert ligger på 3-5 kilo plus... Vecka 23 på måndag!

Jag vågar inte heller ställa mig på vågen... Kan inte hålla mig ifrån godis och sötsaker. Hur fasiken ska det här sluta?
  • Zobeideh

När jag ställde mig på vågen hos BM vid inskrivningen(vecka 14) hade jag gått upp 6 kg!! :-0 så frågan e va jag väger nu när jag kommer till henne i vecka 25.

Däremot så i början av graviditeten kunde jag äga hur mycket som helst. Och va tvungen att äta var tredje timme. Men nu är det som innan jag blev gravid, fast jag äter mindre. Kan va riktigt hungrig men efter några tuggor är jag mätt.

• tvetalan
    j3nnyy skrev 2013-11-02 15:52:09 följande:
    Jag vågar inte heller ställa mig på vågen... Kan inte hålla mig ifrån godis och sötsaker. Hur fasiken ska det här sluta?
    Haha! Inte jag heller! Godis är min stora last här i livet :O surisar o lakrits. Kan äta hur mycket som helst. Har tid hos bm om 2 veckor..... Hoppas inte vågen visar på för mycket. Är ju typ halva graviditeten kvar!
  • Joma

Flowers.. Är lite orolig för dig. Hade vart skönt om du skrev så man vet hur det är med dig? Jag vet precis hur det är att vara nere på botten men jag vet också att det blir ljusare.. Orkar du så visa gärna ett livstecken.

• Saltad

Håller på att skriva ihop min ansökan om grav.penning nu.. jättesvårt att veta vad man ska skriva egentligen.
    Känns så fånigt att förklara allt i minsta detalj. Jag jobbar på en småbarnsavdelning på förskola - alla VET att det är stressigt, slitsamt och med mycket lyft. Helt meningslöst att man ska behöva förklara det.. Suck!

Är det någon mer som tänkt lämna in ansökan eller redan gjort det? 

• j3nnyy
    Saltad skrev 2013-11-03 09:10:22 följande:

Håller på att skriva ihop min ansökan om grav.penning nu.. jättesvårt att veta vad man ska skriva egentligen.
    Känns så fånigt att förklara allt i minsta detalj. Jag jobbar på en småbarnsavdelning på förskola - alla VET att det är stressigt, slitsamt och med mycket lyft. Helt meningslöst att man ska behöva förklara det.. Suck!

Är det någon mer som tänkt lämna in ansökan eller redan gjort det? 

Jag skickade in min förra veckan. Fick dock ett helt brev från chefen, en bilaga där hon beskrev min arbetsdag och varför jag inte kan omplaceras. Så jag bifogade den. Men har en kompis som jobbar som du på förskola som fick avslag (helt jävla sjukt) men hon överklagade och skickade in ett helt papper typ beskrev varenda timme på jobbet och då godkände dom. Så det verkar som man måste vara övertydlig, eller så hade hon bara lite otur.
  • Lovely90
    Saltad skrev 2013-11-03 09:10:22 följande:
    Håller på att skriva ihop min ansökan om grav.penning nu.. jättesvårt att veta vad man ska skriva egentligen. Känns så fånigt att förklara allt i minsta detalj. Jag jobbar på en småbarnsavdelning på förskola - alla VET att det är stressigt, slitsamt och med mycket lyft. Helt meningslöst att man ska behöva förklara det.. Suck! Är det någon mer som tänkt lämna in ansökan eller redan gjort det? 

Jag jobbar också på en småbarnsavdekning men har inte bestämt hur jag skall göra ännu. Vill egentligen jobba hela vägen men nästan alla säger att jag inte kommer orka (utom mina kollegor). Just nu mår jag väldigt bra och har unga som helst problem på jobbet, känner inte av graviditeten alls. Är ju i för sig bara i v.23 och det kan gå snabbt när man blir sämre sen säger dem. Skall till BM imorgon så tänkte prata med henne om det då :)
  • Tinapina

Jag arbetade bl.a. som massör när jag väntande dottern. Då tog jag 4 veckors semester och sista 4 veckorna blfv jag beviljad havandeskapspenning(hette nog så då?) De var inte jättelätta att ha med att göra men de insåg ju att jag inte kunde stå och köra massage 8 timmar om dagen i slutet:)

Nu arbetar jag bara deltid så jag tror inte det är lönt att ens söka:/

• Nyfniken83

Kopierar in vad jag nyss postade i fb-tråden. Känner att jag behöver lite pepp idag.. Kände mig superfin igår men idag vågar jag knappt titta mig i spegeln :( Och jag är i normala fall inte speciellt fåfäng vill jag bara påpeka. Mina ärr och mitt bråck fick jag efter operationer som räddade mitt liv så utan dom så skulle varken jag eller bäbis finnas men som sagt så är idag en låååååg dag. Här kommer inlägget: Känner mig liiiite ledsen idag :(Jag har ett stort bråck ovanför naveln som i samband med graviditeten gjort området ovanför naveln svullen.. Idag ser min fina gravidmage helt missbildad ut :( Jävligt fåfängt jag vet! Men jag vill också kunna lägga upp fina bilder på en vacker bar mage.. Men på grund av stora ärr och bråcket så blir det bara påklädda bilder. Sååååå nu har jag gnällt av mig :) Kram

• Heene
    Nyfniken83 skrev 2013-11-03 11:22:22 följande:
    Kopierar in vad jag nyss postade i fb-tråden. Känner att jag behöver lite pepp idag.. Kände mig superfin igår men idag vågar jag knappt titta mig i spegeln :( Och jag är i normala fall inte speciellt fåfäng vill jag bara påpeka. Mina ärr och mitt bråck fick jag efter operationer som räddade mitt liv så utan dom så skulle varken jag eller bäbis finnas men som sagt så är idag en låååååg dag. Här kommer inlägget: Känner mig liiiite ledsen idag :(Jag har ett stort bråck ovanför naveln som i samband med graviditeten gjort området ovanför naveln svullen.. Idag ser min fina gravidmage helt missbildad ut :( Jävligt fåfängt jag vet! Men jag vill också kunna lägga upp fina bilder på en vacker bar mage.. Men på grund av stora ärr och bråcket så blir det bara påklädda bilder. Sååååå nu har jag gnällt av mig :) Kram
    Alla har vi våra dagar där saker känns mindre bra. Man är ofta mkt hårdare mot sig själv och mer självkritisk än vad andra är.
    Dina ärr och ett bevis på din resa genom livet, och som du skriver själv så hade inte bebis eller kanske du själv var här idag om dem inte funnits.
    Det kanske är lätt för en annan att säga, men din mage är unik och fin just pga av sina ärr! Jag har svårt att tro att de flesta  skulle reagera negativt på att se en bild av din mage utan tröja, just pga ärren. Dom är en del av dig och att visa upp dem kan nog ge mer styrka än att försöka dölja.
    Jag kan ju bara tala för mig själv men jag hade nog sett styrka och stolthet om jag hade sett en sån bild.
    Men jag förstår dig, alla dagar är inte alltid så lätta och jag hoppas att det går över till imorgon och du kan se din mage som vilken annan vacker gravidmage som helst. <3

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014