• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • kucke
    Nyfniken83 skrev 2013-11-03 11:22:22 följande:
    Kopierar in vad jag nyss postade i fb-tråden. Känner att jag behöver lite pepp idag.. Kände mig superfin igår men idag vågar jag knappt titta mig i spegeln :( Och jag är i normala fall inte speciellt fåfäng vill jag bara påpeka. Mina ärr och mitt bråck fick jag efter operationer som räddade mitt liv så utan dom så skulle varken jag eller bäbis finnas men som sagt så är idag en låååååg dag. Här kommer inlägget: Känner mig liiiite ledsen idag :(Jag har ett stort bråck ovanför naveln som i samband med graviditeten gjort området ovanför naveln svullen.. Idag ser min fina gravidmage helt missbildad ut :( Jävligt fåfängt jag vet! Men jag vill också kunna lägga upp fina bilder på en vacker bar mage.. Men på grund av stora ärr och bråcket så blir det bara påklädda bilder. Sååååå nu har jag gnällt av mig :) Kram

Åh, jag har också en dålig dag så förstår hur du känner dig.

Alla människor är fåfäng och tycker absolut inte det är konstigt om du känner ledsen över ditt svullna bråck. Jag tror minsann du har en superfin mage (även om det inte känns så idag :)) Ditt bråck och dina ärr visar ju att du är en överlevare som kommit så långt att det växer en litet mirakel i dig. Inget och skämmas över utan vara stolt över och visar din historia! :) Så posta du bilder på din fina fantastiska mage med ditt lilla mirakel i.<3 Kram på dig :)

• kucke

Ser ut vara en trevlig tråd och hoppar på er här även om jag är rädd för jinxa med turen...

29 år och väntar första barnet med min man den 4 mars. Är född med depression och har ätit antidepressiva medicin största delen av mitt liv som funkar bra :) Trots min glädje över denna graviditet så tar oron över. Kub testet är för länge sen försent för oss och göra, men ändå kan jag inte släppa det. Vi var i valet och kvalet om vi skulle göra testet, men jag blev livrädd för föda fram mitt barn som jag själv valt och göra abort på. Därför blev det inget test som jag nu ältar...

För det känns som Alla gör Kub idag och att jag tillhör den lilla skaran som inte gjort det. Gjorde ni alla det för göra abort vid kromosomfel?  

Tyvärr så googlar jag bara dålig och negativa saker och har hittat flera 29 åring här på familjeliv som fått barn med ds (som inte vetat om det i förväg), och blivit rädd för att det är något slags "tecken" att det kommer drabba mig. Jag vet hur löjligt det låter, men för mig är det en påtaglig oro och ångest.

Får hjälp av MVC för min depression och oro, men hade vart skönt få lite pepptalk och ventilering med er här :)

• Zobeideh

Kucke: välkommen in och grattis till din graviditet :)

Jag gjorde aldrig kub testet blev aldrig tillfrågad de heller. Men alt såg bra ut på RUL så hoppas de stämmer :)
    Har ni varit på RUL än? :)

• anaconda

Hej och välkommen kucke! Vi är oxå en av de par som inte gjort kub (vi är båda 26år) OM vårat barn skulle ha nån slags fel så kommer vi älska och värdera de barnet lika mycket och högt som ett friskt barn! På vårt rul vi hade 17 oktober så såg man inga avvikelser på alla tester dom gör under rul! Så vi hoppas på de bästa sen när bebis är hos oss med att alla kromosomer ser bra ut och är på rätta platser!

De kommer gå bra för er iaf de känner jag på mig! Försök att inte oroa dig för nåt som kanske och förmodligen inte finns, stress och oro är inte bra för dig och speciellt inte bebisen i magen!

• kucke
    Zobeideh: Tack så mycket :) Jepp ,vi var på RUL i början av okt och allt såg bra ut. Trodde jag skulle slappna av mer, men icke :/ Även om jag är så glad och tacksam att vår lilla pyrlis ser friskt ut :)

• kucke

Anaconda: Tack så mycket :) Försöker inte oroa mig, men det är så lätt surfa på allt dåligt än bra. Samt jag är 29 år och känner mig som 59 år som får första barnet nu, haha ;) Min man är dessutom 10 år äldre än er båda så vi är verkligen stofiler mot många andra ;)

Zobeideh: Vet inte vad som hände där med ditt namn och online :P

Tack iaf tjejer för er uppmuntran och känns som en riktigt bra tråd där man kan dela alla tankar bra som dåliga :)    

• LillsmurfanLisa
    kucke skrev 2013-11-03 13:25:39 följande:

Ser ut vara en trevlig tråd och hoppar på er här även om jag är rädd för jinxa med turen...

29 år och väntar första barnet med min man den 4 mars. Är född med depression och har ätit antidepressiva medicin största delen av mitt liv som funkar bra :) Trots min glädje över denna graviditet så tar oron över. Kub testet är för länge sen försent för oss och göra, men ändå kan jag inte släppa det. Vi var i valet och kvalet om vi skulle göra testet, men jag blev livrädd för föda fram mitt barn som jag själv valt och göra abort på. Därför blev det inget test som jag nu ältar...

För det känns som Alla gör Kub idag och att jag tillhör den lilla skaran som inte gjort det. Gjorde ni alla det för göra abort vid kromosomfel?  

Tyvärr så googlar jag bara dålig och negativa saker och har hittat flera 29 åring här på familjeliv som fått barn med ds (som inte vetat om det i förväg), och blivit rädd för att det är något slags "tecken" att det kommer drabba mig. Jag vet hur löjligt det låter, men för mig är det en påtaglig oro och ångest.

Får hjälp av MVC för min depression och oro, men hade vart skönt få lite pepptalk och ventilering med er här :)

Hej, grattis och välkommen! 

Min kille (32 år) och jag (30 år) valde att göra kub-test MEN inte för att abortera vid ev högre risk för kromosomfel. Min inställning var att jag ville göra testet för att vara förberedd om det visat något. Jag hade inte gått vidare med fler prover efter kub om det hade visat att något kunde vara galet. Testet gjordes alltså som mental förberedelse på vad det var växte i mig. 

Jag hoppas att du får bra hjälp från MVC och att du känner att du kan njuta av graviditeten också. Alla bär vi på någon form av oro av och till. Det är därför gruppen här är så bra, för det finns alltid någon att bolla med - både när det är jobbigt och när det är roligt!
  • Anki84

Kucke: Grattis och välkommen!

Du är långt ifrån gammal, vi är flera här inne som är i ungefär samma ålder. Jag är 29 och min sambo 31. Vi gjorde inte heller kub testet. Kände inte att de hade hjälp nånting oavsett vad de hade visat. Du ska inte googla hemska saker! Sånt sätter sig i hjärnan. Kan även berätta att trots att många som gjort kub testet fått de visat att det finns risk för ds så är de många av dom som fått barn fullt friska och utan ds :)

• Heene

Välkommen Kucke!
    Jag och min sambo är 28 och vi valde också att inte göra ngt KUBtest. Tror att det är om man är över 35 och/eller har ds i nära släkt som man blir erbjuden ett.
    Risken är så liten så tror inte att du behöver oroa dig =)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014