• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene

Jag heter Helena och är 28 år, har eget  företag som hundfrisör. Känner tyvärr att det börjar bli rätt tungt redan nu =( och jag som planerat att jobba till sista feb, tänkte ju må bra hela graviditeten! =P Men efter en tuff dag idag (som i vanliga fall inte hade vart speciellt tuff) så får jag nog inse att jag kanske ska dra ner på tempot ngt ändå. Har ju nån annan än mig själv att tänka på nu =)
    Sambon är också 28 och arbetar som polis.
    Vi träffades för lite mer än 2 år sen genom en dejtingsajt. Trots att vi kanske inte hade vart tillsammans så länge så fick vi veta när vi berättade för familjen om graviditeten att dom bara gick och väntade på det =)
    Bäbis var planerad men det gick betydligt snabbare än vi tänkt oss... till vår stora lycka! Men vi hade pratat om barn redan ngt år innan vi kände att det var dags.

Vi bor i norra stockholm tillsammans med våra två hundar som jag tävlar freestyle med.
    Kommer att tävla på hund2013 (stora hundmässan i älvsjö) i december, så om nån ska dit så kom förbi och säg hej! ;)

• jesspett

Jessica, 33 i december, sambon är ett år äldre. Vi har varit tillsammans i tre år, varav första året så hade vi ett distansförhållande då jag bodde i Stockholm och han i Småland. Efter hand så flyttade jag ner och nu bor vi på en liten gård några mil söder om Kalmar med ett par grisar, lite höns, en liten flock får, ett par katter och en glad hund på 1,5 år. 

Planerad graviditet då vi kände att det är dags att påbörja den två-benade familjen (utan fjädrar) också borde utökas! ;)

• LillsmurfanLisa

Vad roligt att veta lite mer om er alla! 

Har här ni mig:
    Lisa, som sedan våren 2012 tillsammans med Alex. Om ett par veckor flyttar vi till lägenhet i Årsta, söder om Stockholm. Jag är 30 år, pluggar till gymnasielärare (i svenska och svenska som andraspråk) och jobbar i skolvärlden vid sidan om studierna. Min kille är en 32-årig IT-ingenjör/civilekonom. I övrigt är fotografering och träning ett stort intresse för både Alex och mig: vi träffades via dansen (salsa, bachata, kizomba) och tränar yoga tillsammans (och gymmar, simmar och kör parakrobatik). Alex pratar, utöver svenska, även flytande spanska så vårt barn kommer att växa upp i en tvåspråkig miljö. 

• Lovely90

Linda, 23 år från Kungsbacka. Sambon är lika gammal. Vi har varit sm i snart fyra år, sambos i två år. Tänkte kolla hur det funkar med havandeskapspennig, hur får man papprens? När behöver man söka? Har BF 5/3. Vill egentligen jobba hela vägen men min BM tyckte jag skulle söka för säkerhetsskäl.

• Längtanefterlilladig

Jag & min man träffades via spraydate april 2008. Vi gifte oss 2011-08-06. Funderar på att låta vår bebis döpas sen på vår bröllopsdag. Påtal om en annan sak. Någon mer än jag som tittar på programmet "döden döden döden" på 2:an? Tycker det är ett intressant program. Men tror att nästa gång skulle det handla om barn som dör. Vågar jag inte se

• j3nnyy
    Lovely90 skrev 2013-11-13 21:20:35 följande:

Linda, 23 år från Kungsbacka. Sambon är lika gammal. Vi har varit sm i snart fyra år, sambos i två år. Tänkte kolla hur det funkar med havandeskapspennig, hur får man papprens? När behöver man söka? Har BF 5/3. Vill egentligen jobba hela vägen men min BM tyckte jag skulle söka för säkerhetsskäl.

På försäkrings kassans hemsida :) man kan söka hur tidigt som helst, efter att man fått moderskapsintyget. Det är ungefär en månad handläggningstid man skulle räkna med, så att du får nog räkna minst en månad innan du tänkt söka ifrån. Jag skickade in redan nu för att ha de gjort, och kunna överklaga om dom ger avslag, eller om dom behöver något för att komplettera. Har aldrig haft med försäkringskassan att göra, men förstått att det verkar vara lite krångligt så ville ha gott om tid
  • Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-11-13 21:46:50 följande:
    På försäkrings kassans hemsida :) man kan söka hur tidigt som helst, efter att man fått moderskapsintyget. Det är ungefär en månad handläggningstid man skulle räkna med, så att du får nog räkna minst en månad innan du tänkt söka ifrån. Jag skickade in redan nu för att ha de gjort, och kunna överklaga om dom ger avslag, eller om dom behöver något för att komplettera. Har aldrig haft med försäkringskassan att göra, men förstått att det verkar vara lite krångligt så ville ha gott om tid

en, har heller aldrig haft med dem att göra, känns som en djungel allt det här. Förstår inte ens vart jag skall skicka mitt moderskapsintyg? Fick det förra veckan..
  • Joma

Jag har inte ens fått nåt intyg :/ Här har man bara inskrivning v12 å sen nästa besök är vecka 24 till bm! Känns lite väl länge när de är första graviditeten å man känner sig helt lost! Tur denna tråden finns iaf så man kan räta ut några av alla frågetecken som finns!

• Zobeideh

Jag har inte heller träffat min BM sen inskrivningen. Ska träffa henne nästa vecka och då e jag i vecka 24

• Joma
    Zobeideh skrev 2013-11-13 22:05:43 följande:

Jag har inte heller träffat min BM sen inskrivningen. Ska träffa henne nästa vecka och då e jag i vecka 24 smile1.gif

Ja vi går väl efter samma schema här nere i Skåne :) Nu ska dem iaf börja mäta å lyssna på hjärtljuden varje gång så de blir lite mer koll känns de som! Ska bli skönt. Jag är i vecka 21 nu bara så de dröjer lite till för mig!
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014