• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • j3nnyy
    Lovely90 skrev 2013-11-13 22:00:20 följande:

en, har heller aldrig haft med dem att göra, känns som en djungel allt det här. Förstår inte ens vart jag skall skicka mitt moderskapsintyg? Fick det förra veckan..
    Jag skickade de tillsammans med papprena för ansökan till havandeskapspenningen. Stod på papprena vart dom skulle skickas :) tror vi alla kommer lyckas bara man får lite tid haha. Fick hem papper att fylla i angående föräldrarpenning i början på veckan, (som dom tydligen skickar ut wfter att man skickat in moderskapsintyget) har inte ens orkat läsa igenom dom. Känns ju som de e så långt kvar
  • Heene

Jag ska inte till min BM förrän 2/12 alltså i v26, känns som en evighet...
    Och då har inte jag träffat henne sen inskrivningen i v 10. Vill ha mitt moderskapsintyg så jag kan förbereda för fp. Som egenföretagare så kan ju sånt ta tid... Men som med allt annat i denna graviditet så är det bara att ha tålamod och vänta =P
    All denna väntan på allt! det bara avlöser varandra och tar aldrig slut =)

• Zobeideh

Nä precis. Denna väntan tar aldrig slut. Nu väntar jag bara på vecka 32 när vi får se den lille igen och så självklart till på torsdag nästa vecka när man ska höra hjärtljuden :-P

• Joma
    Heene skrev 2013-11-13 22:17:12 följande:

Jag ska inte till min BM förrän 2/12 alltså i v26, känns som en evighet...
    Och då har inte jag träffat henne sen inskrivningen i v 10. Vill ha mitt moderskapsintyg så jag kan förbereda för fp. Som egenföretagare så kan ju sånt ta tid... Men som med allt annat i denna graviditet så är det bara att ha tålamod och vänta =P
    All denna väntan på allt! det bara avlöser varandra och tar aldrig slut =)

Då ska vi dit samma dag :) jag håller med dig. Vänta på att vecka 12 ska va över, vänta på RUL, vänta på illamåendet ska gå över, vänta på sparkar, vänta på bm, vänta på BÄBIS! Känns sååå långt till mars å sen kommer man säkert gå över också!!
  • Heene
    Joma skrev 2013-11-13 22:20:31 följande:
    Då ska vi dit samma dag :) jag håller med dig. Vänta på att vecka 12 ska va över, vänta på RUL, vänta på illamåendet ska gå över, vänta på sparkar, vänta på bm, vänta på BÄBIS! Känns sååå långt till mars å sen kommer man säkert gå över också!!
    Ja det där med att gå över tiden efter all väntan. Jag har redan tagit ett ordentligt snack med bebis om att INTE gå över tiden.
    Är fast besluten om att föda som absolut senast den 14/3 på BF-dagen =P
  • TomMon

Haha, jag har ett annat perspektiv när det gäller att vänta. Vår förra "graviditet" tog tre år från medlemskap och ansökan fram tills dess att vi fick barnen i vår famn i Taiwan. För mig rusar tiden fram nu, nästan FÖR fort för att jag ska hinna med! :D

• tvetalan

Någon av er som har erfarenhet av hur det brukar vara i ullared den 27/28 december? Direkt efter jul dvs ;)

• ananas86

Kul att få veta lite mer om er andra! :)

Jag skickade in mitt moderskapsintyg för två veckor sen. Har inte fått hem några papper och när jag loggar in mig på försäkringskassan står det inte något alls om mig där.

Kanske ska ringa och fråga om intyget har kommit fram? Hur lång tid har det tagit för er andra att få hem svarsbrevet?

Vill ju inte vara ute i sista stund med ansökan om föräldraledighet på jobbet..

• anaconda

Ni som väntar på moderskaps intyg, ring er bm, de gjorde jag och dom skickade de direkt med posten så jag kunde göra ansökan om gravpenning! Föräldrapenning tänkte jag ansöka om i januari tänkte jag, samt att vi ska till kommun/socialtjänsten (eller vart man nu ska vända sig) i januari för att skiva på faderskaps papper (då vi inte är gifta än)

Jag ska till bm nästa gång 3/12 är i v 25 och har inte träffat henne sen inskrivning

• Heene

Ligger vaken pga sammandragningar :( magen tyckte att jag hade ett för tungt arbetspass igår och det håller i sig än.

Så jäkla trist då jag inser att jag måste dra ner på tempot nu. Jag som har fullbokat ett tag framöver. Känns så jobbigt att behöva ringa och avboka kunder då jag aldrig i mitt liv typ vart hemma ens på grund av sjukdom från jobbet på 8 år. Just nu känner jag mig bara så misslyckad :(

Ska det vara så här i 4 månader till? Eller har jag bara en svacka just nu? Jobbigt att inte veta...

Mår i övrigt jättebra just nu och blir bara lite allmänt deppig nu när man ligger själv vaken och hinner tänka så mkt.

Har gråtit så mkt nu i natt så jag är helt chockad. Visste inte att jag kunde gråta så mkt.

Vet inte ens om det bero på hormoner, orolighet, ovisshet, trötthet eller nåt annat.

Inatt vart ingen bra natt iaf och var bara tvungen att få skriva av mig lite :)

Jag och sambon måste också åka och skriva på faderskapsintyg. Det är mkt som ska tänkas på nu innan mars, och sen lär det inte bli mindre ;)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014