• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sirek
    MiniMatrix skrev 2013-12-12 18:34:52 följande:
    Har ni funderat något på vad ni ska satsa på att ha i vagnen? Tänker åkpåse, fårskinn, filt, täcke? Hur tänker ni? Jag har så svårt att bestämma mig samtidigt som det beror lite på hur vädret är i mars.

vi köpte en "åkpåseoverall" på Gekås så den i kombo med filt hade vi tänkt ha. En fäll i botten på vagnen har jag också funderat på. Får se hur mycket pengar vi har kvar efter köksrenovering i januari och vad tomten kommer med:)
  • j3nnyy

Alltså vad är de med folk att tro att de är okej att kommentera ens utseende bara för att man är gravid? En tant sa till mig idag att ååååh nu e de inte långt kvar! Ehm jo.. Typ tre månader "vaaa!? E du säker på att de inte e två?" Men TACK! Det måste dom missat på ultraljudet tur att du sa de din jäkla kärring!!!

• Lovely90
    j3nnyy skrev 2013-12-12 21:52:50 följande:
    Alltså vad är de med folk att tro att de är okej att kommentera ens utseende bara för att man är gravid? En tant sa till mig idag att ååååh nu e de inte långt kvar! Ehm jo.. Typ tre månader "vaaa!? E du säker på att de inte e två?" Men TACK! Det måste dom missat på ultraljudet tur att du sa de din jäkla kärring!!!

För mig är det tvärt om, alla påpekar hur liten jag är. Men när jag var hos BM igår och mätte magen så lång SF-måttet på 26 ( är i v.27+6), precis på mitten strecket så det betyder ju att jag är väldigt mycket "medel" xD
  • j3nnyy

Ja jag låg oxå mitt på strecket men har blivit så tjock överallt :( inte bara mage tyvärr. Vantrivs så mycket med mitt utseende men om man inte är gravid så skulle ju aldrig någon kommentera "vad stor/liten magen du har!"

• Heene

Vi har köpt ett bäddset istället för åkpåse. Tänkte att det snart kommer att bli varmt ute och då kommer åkpåsen vara onödig. Och skulle det kommer nån köldknäpp innan värmen så får vi bara klä på oss lite mer under filtarna =)

Känns lite konstigt att tänka på att det bara är en årstid kvar att gå igenom innan vi har våra små här. När det börjar våras igen så är det dags =)

• Anki84

Förstår precis vad du menar! Väldigt irriterande med sånna kommentarer. Tyvärr så kan man inte göra så mycket åt de :/
  • MagdalenaZ
    Va?? En främling?? Än så länge har jag bara fått en kommentar av en kassörska på ICA i Sthlm som såg mig hålla i magen.. hon frågade när det var dags., hahah! 
    Jag ser verkligen bara tjock ut, och så klär jag mig lite så att magen inte ska synas just pga sådana fula kommentarer...
  • majsa88

Jag tycker bara det är mysigt med kommentarer om magen. Blir bara glad att den är stor o att det syns. Fast än jag har lagt på mig 12 kg.

• Joma

De slog mig precis som det gör ibland; HERREGUD vi ska ha en BEBIS!!! Precis som de är första gången vi får veta de! Sjukt att jag fortfarande inte har förstått de å jag tror inte jag kommer göra de heller förrän han är ute.. Inte till 100% iaf..

Samtidigt som jag vill att tiden ska gå fort så får jag nästan panik när veckorna tickar på å de närmar sig mer å mer.... Finns de nån som känner samma eller är jag helt ute å reser?

• majsa88

Jag känner samma. Kan inte fatta på riktigt att jag har en bebis som lever o sparkar i mig.går bara inte att smälta. Däremot tycker jag att det känns som en evighet tills han kommer.

Joma skrev 2013-12-12 23:50:08 följande:
    De slog mig precis som det gör ibland; HERREGUD vi ska ha en BEBIS!!! Precis som de är första gången vi får veta de! Sjukt att jag fortfarande inte har förstått de å jag tror inte jag kommer göra de heller förrän han är ute.. Inte till 100% iaf..

Samtidigt som jag vill att tiden ska gå fort så får jag nästan panik när veckorna tickar på å de närmar sig mer å mer.... Finns de nån som känner samma eller är jag helt ute å reser?

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014