• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Anki84
    Joma skrev 2013-12-12 23:50:08 följande:

De slog mig precis som det gör ibland; HERREGUD vi ska ha en BEBIS!!! Precis som de är första gången vi får veta de! Sjukt att jag fortfarande inte har förstått de å jag tror inte jag kommer göra de heller förrän han är ute.. Inte till 100% iaf..

Samtidigt som jag vill att tiden ska gå fort så får jag nästan panik när veckorna tickar på å de närmar sig mer å mer.... Finns de nån som känner samma eller är jag helt ute å reser?

Haha är precis så det är för mig med. Har fått höra av flera som fått barn att man knappt förstår de ens när bebis kommit ut.

Denna längtan är fruktansvärd, speciellt när jag känner att pojken min har hicka där inne. Är rumlar runt extremt mycket. Vill bara ha honom här nu i famnen så man kan få snuffsa honom i huvudet och pussa på honom hihi.

Men som du skrev också, lite panik har man ändå när jag tänker på allt som måste hinnas köpas och fixas innan och det är ju knappt 3 månader kvar.
  • TomMon

Joma: känner precis likadant! Tiden rinner ur händerna på mig och jag orkar/kan inte göra något just nu. Jag fattar inte att vi blir en till snart och jag har lite skräckblandade förtjusningskänslor över det hela..,.

Plus att dottern trotsade hur mycket som helst vid nattning igår och då kände jag för ett ögonblick att attans, det skulle varit en liten kille där inne, en till med ett sådant temperament orkar vi bara inte...! Dumma tankar som flyger igenom hjärnan ibland! :)

• Lovely90
    Joma skrev 2013-12-12 23:50:08 följande:
    De slog mig precis som det gör ibland; HERREGUD vi ska ha en BEBIS!!! Precis som de är första gången vi får veta de! Sjukt att jag fortfarande inte har förstått de å jag tror inte jag kommer göra de heller förrän han är ute.. Inte till 100% iaf.. Samtidigt som jag vill att tiden ska gå fort så får jag nästan panik när veckorna tickar på å de närmar sig mer å mer.... Finns de nån som känner samma eller är jag helt ute å reser?

Haha. Jag glömmer av att jag är gravid för jämnan. Tror det beror på att jag inte har några skavanker än. Gör ibland saker som jag kanske inte borde, förra veckan hjulade jag ;). Mindre än 3 månader kvar och jag vet fortfarande inte när det år dags att fixa alla saker, känns lite för tidigt samtidigt som tiden springer iväg..
  • ananas86
    Lovely90 skrev 2013-12-13 08:24:43 följande:
    Haha. Jag glömmer av att jag är gravid för jämnan. Tror det beror på att jag inte har några skavanker än. Gör ibland saker som jag kanske inte borde, förra veckan hjulade jag ;). Mindre än 3 månader kvar och jag vet fortfarande inte när det år dags att fixa alla saker, känns lite för tidigt samtidigt som tiden springer iväg..

Haha, fantastiskt att du kan hjula i 6:e månaden! :D

Det är ju egentligen bara skönt att inte känna sig klumpig och osmidig! :)
  • Längtanefterlilladig

Önskar er alla en underbar & mysig lucia!

Har själv avnjutit en god frukost & fast jag är ensam hemma så är jag aldrig ensam för inne i magen sparkar min lille kille

• LillsmurfanLisa

Jag glömmer också bort att jag är gravid - så plötsligt slår det mig att vi faktiskt väntar barn och att det dessutom inte är så lång tid kvar till nedsläpp. Helt sjukt! Ena dagen vill jag att Grodan kommer nu, andra dagar får det gärna dröja mer än tre månader. Vi är ju mitt i en flytt, och jag skriver uppsats, och vi ska renovera, och och och...panik och obeskrivbar glädje på samma gång :D

• Tinapina

Jag fick en rundvandring när jag var på förlossningen igår och då blev allt väldigt verkligt och påtagligt. Med dottern så snittades jag och det är dessutom längesedan och då missade man massa av avdelningen. Det var spännande och oerhört skönt att ha stöd av en aurorabarnmorska. Hoppas verkligen hon kommer medverka när det är dags men det finns söker andra som är lika duktiga som hon.

• LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2013-12-13 11:31:37 följande:
    Jag fick en rundvandring när jag var på förlossningen igår och då blev allt väldigt verkligt och påtagligt. Med dottern så snittades jag och det är dessutom längesedan och då missade man massa av avdelningen. Det var spännande och oerhört skönt att ha stöd av en aurorabarnmorska. Hoppas verkligen hon kommer medverka när det är dags men det finns söker andra som är lika duktiga som hon.
    Vilken bra grej att få gå runt att se. Jag är ju inte speciellt rädd för själva förlossningen men jag har otroligt svårt för sjukhus. Hela sammanhanget på sjukhus får mig att bli obekväm och gå på tårna. Jag önskar att vi kunde få en liten rundvandring på förlossningen men det görs inte här tyvärr. Nu ska jag kolla runt bland vänner som jobbar på sjukhus/förlossningar och se om vi kan få komma förbi i alla fall.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014