• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Haha Gud vilken härlig dröm. Jag har oxå drömt en massa om förlossning och honom. Aldrig sett ansikte men kroppen och hur hela förlossningen e. Så vaknar man upp och känner att magen e kvar och man ligger i sin egen säng haha

• Idiiis91

Hej alla!

Jag har nu haft ett stort uppehåll från denna tråd pga av allt.

Dock känner jag att jag behöver nog eran stöttning i allt som händer runt omkring mig. Ni har varit så stöttande tidigare!

Skrev ju tidigare för ett tag sen varför jag tog ett uppehåll men det är längesen.

Jag fick ju reda på att sambon ville gå isär och detta har varit en sjukt jobbig period och det har inte hänt än.

Bor fortfarande under samma tak som pappan till barnet som inte alls tar något som helst ansvar för att avlasta mig i hemmet och jag är nu i v28, med stor mage :(

Storbråkar varje dag för att jag ber om hjälp och han flyr iväg och kommer inte hem föräns sent inpå natten :(

Orolig om att han inte kommer flytta för jag behöver verkligen det nu. Jag har fått nog. Han verkar inte förstå att jag inte orkar hålla på här hemma för 2 vuxna människor längre.

Dessutom har jag sovit ca 4,5 timme varje natt dom senaste 4 månaderna.

Mitt i allt detta har jag dessutom fått göra ett tungt steg i mitt liv med att lägga ut min häst på annons för att ekonomin har kraschat helt för att sambon har lekt livet med våra gemensamma pengar.

sambon kräver att jag gör faderskapstest för att han är så osäker på om det är han :(

Jag känner att jag är helt slut i kroppen, helst skulle jag bara vilja försvinna ett tag.

Jag är nu sjukskriven och träffar kurator en till två gånger i månaden.

Jag har försökt att vara stark, men man orkar inte tillslut :(

FÖRLÅT för ett Deppigt inlägg, men behövde skriva av mig!

• MagdalenaZ

Idiiis! Jag tycker verkligen synd om dig... det är ingen lätt period och det är bra att du går till kurator...
    Kan han inte flytta till sina polare om han inte kan hålla sig hemma?
    Se till att du får i dig mat (gör alltså så mycket mat så det räcker till dig själv), tvätta dina kläder.. gör alltså ingenting till honom! varför håller du på att ffixar för två när han tänker för en?
    Vem står på lägenheten/huset? 
    Har du långt till din familj? kanske du kan vara där några nätter i veckan så du åtminstone kan sova lite.

Jag var med en man en gång i tiden, som sprang runt på nätter och kom hem och stank sprit.. 
    jag packade ihop hans kläder i två ikea-påsar, ställde dem utanför och ringde låssmed som bytte lås.. men jag blev lite drama med honom! Han var arbetslös medan jag jobbade 100% och pluggade 100% och han "lånade" pengar av mig och gick ut... Man måste inse sitt egna värde, och när du inser att du och ditt barn är bättre värda, så kommer du göra det som är rätt....

• Heene

Nu har sambon och jag äntligen bokat in en profylaxkurs i slutet på januari =D
    Det ser jag fram emot!
    Ska höra med barnnmorskan på måndag om föräldrautbildningen också, för självklart glömde jag det vid förra besöket.
    Det är mkt som ska hinnas med att bokas in känns det som, och när man kollar kalendern efter passande tider inser man ännu mer hur kort tid det faktiskt är kvar.

I övrigt så går jag in i vecka 29 idag! weeei =D

• Sirek

Idiiis, tycker Magdalena hade många bra förslag. Påkalla bodelning och hävda bättre rätt till bostaden pga kommande barn. Enl. Sambolagen så kan den som har bäst behov behålla bostaden, även om han står på kontraktet (gäller både br och hyres).

Jag kommer inte ihåg hur din relation ser ut med din eller hans familj men om den är något så när okej kanske du borde ringa hans föräldrar och be dom hämta hem sin son för att han vägrar att gå självmant...

Och byt bank och spärra konton! Stor kram

• Zobeideh
    Heene skrev 2013-12-21 16:45:49 följande:

Nu har sambon och jag äntligen bokat in en profylaxkurs i slutet på januari =D
    Det ser jag fram emot!
    Ska höra med barnnmorskan på måndag om föräldrautbildningen också, för självklart glömde jag det vid förra besöket.
    Det är mkt som ska hinnas med att bokas in känns det som, och när man kollar kalendern efter passande tider inser man ännu mer hur kort tid det faktiskt är kvar.

I övrigt så går jag in i vecka 29 idag! weeei =D

Har oxå bokat in oss på profylaxen. Ser fram emot den =) Fast tyvärr va det fullbokat här i januari månad så hinner precis innan bebisen kommer. Sista tiden vi har på profylaxen e den 29 feb så hoppas vi hinner med haha.
    Håller med om att det e kort tid kvar. Jag satt här och dela lite upp va jag skulle köpa och vilken månad jag skulle ta det och insåg att va fan de e ju bara januari februari jag/vi har. Helt sjukt va tiden bara springer iväg =)
  • Heene
    Zobeideh skrev 2013-12-21 17:07:34 följande:
    Har oxå bokat in oss på profylaxen. Ser fram emot den =) Fast tyvärr va det fullbokat här i januari månad så hinner precis innan bebisen kommer. Sista tiden vi har på profylaxen e den 29 feb så hoppas vi hinner med haha.
    Håller med om att det e kort tid kvar. Jag satt här och dela lite upp va jag skulle köpa och vilken månad jag skulle ta det och insåg att va fan de e ju bara januari februari jag/vi har. Helt sjukt va tiden bara springer iväg =)

vad kul!
    Ja vid den tiden kan ju vad som helst ha hänt i bebisvärlden =P själv jobbar jag fram till 28 feb (gissar att det var det datumet du menade då feb bara har 28 dagar ;) ) så jag hoppas verkligen att bäbis stannar till minst början av mars och helst lite till =)

Har ni mkt kvar att köpa?
    Vi har nog mest bara kläder kvar och lite annat smått. Dom dyrare grejerna är nog avklarade iaf. Känns skönt =)

• lele79
    Zobeideh skrev 2013-12-21 17:07:34 följande:

Kursen verkar ha blivit väldigt populär i Helsingborg och det fanns ont om tider vilket är synd tycker jag.

Vi fick förmidförmiddagstid och min man har inte möjlighet då och jag kan ju inte gärna gå själv. Fick ni kvällstid?
  • Zobeideh

Heene:
    Vet inte vart jag fick den 29:de ifrån mena den 26:de haha helt fel på de :-P

Va skönt :) allt de dyra e oxå inhandlat här. Behöver lite fler pyjamaser bara sen e de nappar nappflaskor och sånt smått kvar :) och inredningen till barnrummet som hyllor och tavlor :-P

• Zobeideh

Lele79:
    Ja den kursen vekar vara väldigt populär. Enligt min BM finns där inga kvällstider. Så fick oxå förmiddag kvart över åtta tror jag. Synd de e såna tider då vissa har svårt för att gå ifrån jobb. Bästa hade ju varit eftermiddag

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014