• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene

BM-besök idag. Alla värden fortfarande bra =) av dom vi kollade. Fortfarande inget urinprov, denna gång inte heller blodprov eller vikt...
    Men hon sa att allt verkade se bra ut så som jag beskrev mitt mående, så kände hon inte att vi behövde följa upp allt varje gång jag kom in. berodde tydligen lite på vilken vecka man var i och hur värdena såg ut sist.
    Bebis hjärta slog iaf fint, magmåttet ligger mitt på min kurva (26 cm i v 28+2) och blodtrycket kunde inte vara bättre =)
    Känns bra. 2 veckor till nästa besök. Det går undan nu!
    imorgon julafton så har jag gått 200 dagar som gravid också, coolt =)

• MiCorazon

Nix, blir en Brio go för oss :) Vad är det för vagn du ska beställa från NL? Har bestämt mig nu för att ta säsong vaccinet.

• tvetalan
    MiCorazon skrev 2013-12-23 13:40:37 följande:
    Nix, blir en Brio go för oss :) Vad är det för vagn du ska beställa från NL? Har bestämt mig nu för att ta säsong vaccinet.
    Ska beställa en bugaboo buffalo :) Frågade på en barnvagnssida på fb och fick bra tips och råd angående vilken webbshop man ska beställa ifrån. Kanske blir en beställning strax. Det var 3-5 veckors leveranstid. V 30 idag så det känns som att det är hög tid att beställa.

Brio go har jag bara hört bra om så jag tror ni kommer bli supernöjda :)
  • tvetalan
    MiCorazon skrev 2013-12-23 13:40:37 följande:
    Förresten, hur mycket kostade er vagn, allt som allt?
  • LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2013-12-23 09:15:08 följande:

BM-besök idag. Alla värden fortfarande bra =) av dom vi kollade. Fortfarande inget urinprov, denna gång inte heller blodprov eller vikt...
    Men hon sa att allt verkade se bra ut så som jag beskrev mitt mående, så kände hon inte att vi behövde följa upp allt varje gång jag kom in. berodde tydligen lite på vilken vecka man var i och hur värdena såg ut sist.
    Bebis hjärta slog iaf fint, magmåttet ligger mitt på min kurva (26 cm i v 28+2) och blodtrycket kunde inte vara bättre =)
    Känns bra. 2 veckor till nästa besök. Det går undan nu!
    imorgon julafton så har jag gått 200 dagar som gravid också, coolt =)

Jag var också på MVC idag. Kollade bara blodtryck, hur bebis låg, hjärtljud och SF-måttet. Allt var toppen. Min kille och jag fick även känna bebisens huvud (det ligger uppåt, därav att jag bara känner sparkar nedanför naveln) - sjukt läskigt tyckte jag men min kille tyckte det var fascinerande. Det gick liksom att ta tag i huvudet! 

Nu går det snabbt, tycker jag. När vi planerade kommande besök på MVC insåg vi att det inte är många kvar tills BF. Herregud!
  • Saltad

Fånigt problem kanske, jag vet, men jag är helt överlycklig nu!
    Hittade en gammal klänning i garderoben som jag testade "bara för att" när jag höll på att leta upp nått att ha på mig i jul. Tänkte att den aldrig skulle passa då den satt snyggt när jag var som mest tränad. Men åh vad fin den var på! Tack och lov för stretchtyg! :)))

Kände mig bara stor och klumpig i allt jag testat innan, men i den här blev jag snygg.

Tjock om magen och snygg ;)

• Längtanefterlilladig

Besök hos barnmorskan idag. Mitt blodvärde var 126. Mitt blodtryck 110/70. Blodsocker 6.5. Mitt SF mått ligger exakt på kurvan i mitten om ni förstår vad jag menar. Bebisens hjärtljud var först 160 slag/minut. Så hon lyssnade extra länge för att se att hjärtljuden gick ner. Och efter 2 minuter slog det 140 slag/minut. Allt var bra. Var sen på gekås. FYYY med folk trodde det skulle vara lite folk men halva Sverige var där. Fick shoppat en del till bebisen. Sängset till vagnen, skötbädd, nappflaska, filtar, madrass till spjälsäng, salvor av olika slag. Nu sitter jag & mannen hos mina föräldrar & tittar på bingolotto. Bebisen sparkar för fullt & vi myser Önskar er en riktigt riktigt god jul

• majsa88

Jaha verkar som att jag har åkt på graviditetsklåda. Ska ta lever prover på fredag på VC. Någon som vet o Mvc har öppet dessa dagar? Fredag känns för långt bort

• Hallonpaj88

Upplever ni "minskade" rörelser nu i sista trimestern? Är i vecka 29 nu och känner bebisen hela tiden men inga såna där sparkar som förut, vet inte hur jag ska förklara men dem känns annorlunda.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014