• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-23 22:14:04 följande:
    Ja alltid är man orolig för något.

Jag har senaste veckan oxå haft ont i nedre delen av magen, känns som magknip emellanåt och har även fått ont på högra sidan nedanför bröstet precis. Tror bebisen försöker göra mer plats. Hoppas det iaf. Har inte känt mig såpass orolig att jag måste ringa in men känner efter så mycket att jag kanske inbillar mig.

Jag har haft likadant, med tryck neråt också.

Kände inga rörelse heller på ett helt dygn, trots att vi testade alla knep.

Så igår morse åkte vi in till förlossningen för att kolla.

Hade inte känt en enda rörelse alls, men så fort de kopplade på CTG:n började mini sparka hejvilt!

Kändes nästan lite löjligt, men det är tydligen väldigt vanligt att det blir så.

Nu sparkar mini hela tiden nästan! :)

God jul på er alla!

Tänk, nästa jul är våra små bebisar nästan ett år! :)
  • Lovely90

Konstig känsla i kroppen nu, sista julen vi bara är två. Nästa år är vi en familj på riktigt. Bara jag som tycker att denna julen mest känts som en transportsträcka? Annars brukar julen vara det jag ser framemot mest av allt!

• Hallonpaj88

Jag känner lika. Den här julen känns mest onödig, vill ha vår bebis här nuuuu:)

God jul tjejer!

• Heene
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-23 21:28:27 följande:
    Upplever ni "minskade" rörelser nu i sista trimestern? Är i vecka 29 nu och känner bebisen hela tiden men inga såna där sparkar som förut, vet inte hur jag ska förklara men dem känns annorlunda.

Jag vet inte om jag kan kalla det för mindre rörelser, snarare tvärt om, men jag har iaf märkt en stor skillnad i hur den rör sig där inne. Det är som att det inte har lika mkt plats över för att kicka =) Det liksom segdrar lite här och där ibland när den trycker ut en fot eller armbåge, eller vad det nu är. Och så känner jag mkt mer av när den bara rör sig mot för bara några veckor sen. Det bubblad och "smeker" på insidan ganska ofta nu.
    Har mer tyckt att det borde vara en normal den i utvecklingen än att jag har blivit orolig över ändrade rörelser =)
    Det är så häftigt att märka så stor skillnad i utveklingen tycker jag =)

En stor julkram till er allihop här inne Hjärta

God jul!

• Saltad
    Heene skrev 2013-12-24 10:44:24 följande:

Jag vet inte om jag kan kalla det för mindre rörelser, snarare tvärt om, men jag har iaf märkt en stor skillnad i hur den rör sig där inne. Det är som att det inte har lika mkt plats över för att kicka =) Det liksom segdrar lite här och där ibland när den trycker ut en fot eller armbåge, eller vad det nu är. Och så känner jag mkt mer av när den bara rör sig mot för bara några veckor sen. Det bubblad och "smeker" på insidan ganska ofta nu.
    Har mer tyckt att det borde vara en normal den i utvecklingen än att jag har blivit orolig över ändrade rörelser =)
    Det är så häftigt att märka så stor skillnad i utveklingen tycker jag =)

En stor julkram till er allihop här inne Hjärta

God jul!

Jag känner precis likadant. Det är som att den lilla simmar runt i kola som segar till alla rörelser och gör dem mindre explosiva. Men helt plötsligt kan jag fortfarande få en och en annan karatespark :)

Passa på att njuta av julen nu, tjejer! Man ska inte skynda. Tiden går ändå! Mys!

Nästa år vet man aldrig hur mycket julefrid det blir med en åtta-niomånaders liten ;)

God jul och kram på er alla!
  • TomMon

Shit, om ett år firar vi jul med en 7-åring, en 5-åring och en 9-månaders, plus en hund! Puh! Jag njuter och tar det lugnt nu kan jag säga! :D

• tvetalan

Ojoj blev en hel del inköp nu när mellandagsrean redan har börjat! Babysitter, adaptrar, bas till bil, VAAAAGN! Lycklig nu :) missa inte att barnbutiken har 20% på allt.. Värt om man annars vill ha en dyr vagn ;) gäller på bugaboo också!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014