• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • kucke
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-23 21:28:27 följande:
    Upplever ni "minskade" rörelser nu i sista trimestern? Är i vecka 29 nu och känner bebisen hela tiden men inga såna där sparkar som förut, vet inte hur jag ska förklara men dem känns annorlunda.
    Upplever samma sak som dig. Är i vecka 30 på onsdag och har också tänkt att borde man inte känna mer starka sparkar sista tiden, istället för tvärtom. Man blir ju orolig....
  • Hallonpaj88
    kucke skrev 2013-12-23 21:34:38 följande:
    Upplever samma sak som dig. Är i vecka 30 på onsdag och har också tänkt att borde man inte känna mer starka sparkar sista tiden, istället för tvärtom. Man blir ju orolig....
    Jag känner mig oxå orolig men jag känner ju honom ändå. Tänkte om det kan bero på att de inte har så mycket plats längre?
  • Lovely90

Gällande rörelser så känner jag bebis nästan hela tiden. Är i v30 (29+4). Men nästan bara på samma ställe på höger sida vid revbenen. BM tror bebis ligger bed huvudet ner, jag hoppas det stämmer och att bebis stannar så. Har de senaste dagarna haft ont i nedre delen av magen, tror det är bebis som knöt sig neråt ännu mer.

• kucke
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-23 21:49:58 följande:
    Jag känner mig oxå orolig men jag känner ju honom ändå. Tänkte om det kan bero på att de inte har så mycket plats längre?
    Jag tror det, men tror jag skall fråga min bm när jag skall dit i slutet av dec. Men förmodligen är man helt koko bara, men tycker de flesta skriver att de känner mer och mer och så går man själv mot strömmen.
  • LillsmurfanLisa

Ni som känner mindre rörelser: 

Min bm förklarade för mig idag att det är vanligt att bebisen nu börjar få det så trångt att den ligger i en ställning mest hela tiden. Om den ligger "ihopvikt" som fällkniven - vilket är vanligt - så har den inte samma kraft i sparkarna längre. Om den däremot ligger som en boll (som när vi står på huk typ) så kan den fortfarande kicka till ordentligt. Det hela beror också på åt vilket håll (uppe/nere/höger/vänster) hen har huvudet. 

Med andra ord är det inte konstigt att fosterrörelserna ändras i tredje trimestern, men var uppmärksamma på om det går lång tid utan rörelser!

GOD JUL till er alla!

• Hallonpaj88

Ja alltid är man orolig för något.

Jag har senaste veckan oxå haft ont i nedre delen av magen, känns som magknip emellanåt och har även fått ont på högra sidan nedanför bröstet precis. Tror bebisen försöker göra mer plats. Hoppas det iaf. Har inte känt mig såpass orolig att jag måste ringa in men känner efter så mycket att jag kanske inbillar mig.

• kucke
    LillsmurfanLisa skrev 2013-12-23 22:12:07 följande:

Min bm förklarade för mig idag att det är vanligt att bebisen nu börjar få det så trångt att den ligger i en ställning mest hela tiden. Om den ligger "ihopvikt" som fällkniven - vilket är vanligt - så har den inte samma kraft i sparkarna längre. Om den däremot ligger som en boll (som när vi står på huk typ) så kan den fortfarande kicka till ordentligt. Det hela beror också på åt vilket håll (uppe/nere/höger/vänster) hen har huvudet. 

Med andra ord är det inte konstigt att fosterrörelserna ändras i tredje trimestern, men var uppmärksamma på om det går lång tid utan rörelser!

GOD JUL till er alla!

Tack snälla för ditt uppmuntrande inlägg. :) Känner av pyrelis varje dag, men det är inte lika "hårda" sparkar som förut, utan mer vändningar o massa bubblande. God jul till dig också! :)
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-23 22:14:04 följande:
    Ja alltid är man orolig för något.
    Jag har senaste veckan oxå haft ont i nedre delen av magen, känns som magknip emellanåt och har även fått ont på högra sidan nedanför bröstet precis. Tror bebisen försöker göra mer plats. Hoppas det iaf. Har inte känt mig såpass orolig att jag måste ringa in men känner efter så mycket att jag kanske inbillar mig.
    Förstår vad du menar, man är orolig men inte så orolig att man ringer in. De sista två månaderna nu känns så nära, men ändå så längt bort.

• Hallonpaj88
    LillsmurfanLisa skrev 2013-12-23 22:12:07 följande:

GOD JUL till er alla!

Åh tack det här gjorde mig lugnare :)

God jul till er alla!
  • TomMon

Var och hälsade på en kompis i helgen. Vi skulle gå och titta efter julklappar. Jo tjena, efter 20 M gång och två butiker fick jag ge upp pga smärtan och sammandragningarna... Och hon är i v 33 och hur pigg som helst, vilken skillnad det kan vara!

Så nu ska jag bara sitta på en stol och trycka i mig julmat och julgodis hela dagen, Miss Whale 2014 here I come! :)

GOD JUL ALLA!!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014