Heene skrev 2013-12-26 17:16:11 följande:
Jag har inte börjat smörja än men har köpt denna förberedelseolja från weleda som ska användas från v 34 i förebyggande syfte. Får se om det kommer funka =)
Annars smörjer jag magen och brösten med babyolja när jag duschar och med en fet aloeverakräm där emellan. mkt för att det är skönt då jag har lite klåda på magen. Och då skadar det ju inte OM det skulle förebygga mot bristningar i huden =). Även om det mest är genetiskt så borde det ju hjälpa lite att hålla huden elastisk och mjuk tycker jag.
Nu till en helt annan grej. känsliga bör sluta läsa nu ;)
Jag har ibland börjat blöda från "där bak" när jag gör nummer två. Har väl tyckt att det vart lite konstigt men inte brytt mig så mkt då dom ju säger att slemhinnor blir känsligare under grav. Det har inte heller vart speciellt mkt eller ofta.
Men så idag när jag var på toaletten så kom det ganska mkt blod =S
Det är inte så att avföringen är blodblandad utan det är separerat eller vad man ska säga. Det gör heller inte ont eller känns konstigt på ngt sätt. Men nu börjar jag ju undra ännu mer varför det blir så här. Har aldrig i mitt liv haft detta problem innan så jag gissar att det hör till grav.
Har ni ngn gång stött på detta? Ska jag ta kontakt med ngn om det tycker ni?
Jag höll på att skriva att jag blev glad för ditt inlägg, men det stämmer ju inte - för så roligt att blöda är det inte. För ett par veckor sedan blödde jag mer än bara "känsliga slemhinnor-blod" efter att ha gjort nummer två. Det började en fredagskväll, höll i sig på lördagen och på söndagen lugnade det ner sig. Det blödde lite hela tiden och alltså inte bara i samband med toalettbesök. Sedan dess har jag tack och lov inte blött så mycket igen (bara det "vanliga"). Eftersom jag aldrig någonsin haft liknande problem vet jag liksom inte vad jag ska göra. Av samma anledning är jag inte så sugen på att prata med någon om det. Det är dumt, jag vet, men samtidigt så svårt. Jag har funderat på att gå till apoteket och köpa hemorrojdkräm för de små blödningarna då jag har förstått att det kan hänga ihop, men jag har inte tagit mig dit än.
Om jag hade vågat - och det hade hållt i sig även efter helgen hade jag pratat med vårdcentralen om de större blödningarna. Rent logiskt kan det aldrig vara bra att blöda ur analen men om sagt, mitt la sig och sedan dess har jag inte haft några problem.
Det vore dock skönt att veta om ytterligare någon annan upplevt något liknande!?