• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    Saltad skrev 2013-12-24 11:05:03 följande:
    Jag känner precis likadant. Det är som att den lilla simmar runt i kola som segar till alla rörelser och gör dem mindre explosiva. Men helt plötsligt kan jag fortfarande få en och en annan karatespark :)

Passa på att njuta av julen nu, tjejer! Man ska inte skynda. Tiden går ändå! Mys!

Nästa år vet man aldrig hur mycket julefrid det blir med en åtta-niomånaders liten ;)

God jul och kram på er alla!
    Ja kola var riktigt bra beskrivet =)
  • Längtanefterlilladig

Hoppas er jul varit fin! Vi firade jul i Malmö igår. Fick massa fint, bland annat en kombinerad skötväska/skötbord/säng väska till bebisen. Är det bara min bebis som varit sjövild senaste tiden? Min lille höll igång nästan hela dagen igår, rejäla sparkar så jag tappade andan. Är väldigt öm på en liten punkt på vänster revben. Tror han sparkar mycket just där.

• MalinGrahn

Hej tjejer!

Har ni några tips på bra sidor där man kan hitta billiga skötväskor och åkpåsar? :)

• Ziiah

Blir nog ett besök på akuten snart då jag har känt mig kissnödig nästan hela tiden sedan i lördags (även när jag precis kissat) och också haft ont i sidan av ryggen i mer än 30 timmar... Alvedon har lindrat smärtan lite men smärtan har blivit värre nu. Det ska inte göra så ont att man gråter. Får hoppas att det går snabbt och smidigt inne på akuten och att jag får åka hem direkt efter, bara jag får hjälp så att det försvinner...

• MiniMatrix
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-25 21:15:15 följande:
    Hoppas er jul varit fin! Vi firade jul i Malmö igår. Fick massa fint, bland annat en kombinerad skötväska/skötbord/säng väska till bebisen. Är det bara min bebis som varit sjövild senaste tiden? Min lille höll igång nästan hela dagen igår, rejäla sparkar så jag tappade andan. Är väldigt öm på en liten punkt på vänster revben. Tror han sparkar mycket just där.

Min lilla sov nog inte en blund inatt. Och det gjorde inte jag heller. Det sparkades och bökades hejvilt.
  • Längtanefterlilladig
    MalinGrahn skrev 2013-12-26 00:25:44 följande:
    Hej tjejer! Har ni några tips på bra sidor där man kan hitta billiga skötväskor och åkpåsar? :)

Gobaby, jollyroom kanske
  • LillsmurfanLisa
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-25 21:15:15 följande:
    Grodan sparkade som en galning hela julafton. Det var inte en lugn stund och självklart siktade hen på i stort sett samma punkt hela dagen/natten... Den punkten är av förklarliga skäl lite öm :) Igår var det lite lugnare, men fortfarande en febril aktivitet. Idag är första dagen som jag kan pusta ut lite. Grodan sparkade som vanligt på morgonen men nu är det lugnt och skönt :)
  • SEM

God fortsättning :) någon som smörjer in sig i olja i förebyggande syfte inför förlossningen, för att inte brista? (läste någonstans att man kan smörja in sig där nere i olja en månad innan förlossningen)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014