• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Hallonpaj88 skrev 2013-12-26 14:57:19 följande:
    Hoppas ni haft en mysig jul. Jag som varit orolig att bebisen inte rört sig lika mycket tar tillbaka det för stunden. Han har sparkat o bökat runt, men visst känns det annorlunda. Någon skrev kola o det stämmer så bra. Jag tror han sträcker ut sig så på vissa ställen buktar magen rätt ut. Häftigt!

Verkar som alla våra bebisar är väldigt aktiva. Rörelserna är ju helt klart annorlunda mot innan. Som du skriver som han ligger i kola. Min lille har höger revbensbåge som sin favorit sparkzon
  • Madfih072

Åh vad skönt det är att höra om fler som har ovanliga gravidkrämpor! Jag blöder där bak när jag gör nummer 2 i stort sett varje dag. Har inte pratat med någon om det, men tror att det har med att jag är väldigt förstoppad i och med järntabletter och att jag får ta i rätt så mycket i allmänhet, men det är bara min egen gissning. Igår blödde jag även där fram när jag och mannen mös, vilket har hänt några gånger förut och idag har jag inte känt bebis lika mycket. Men försöker att inte vara orolig :/

• SEM
    Heene skrev 2013-12-26 17:16:11 följande:
    Jag har inte börjat smörja än men har köpt denna förberedelseolja från weleda som ska användas från v 34 i förebyggande syfte. Får se om det kommer funka =)

Annars smörjer jag magen och brösten med babyolja när jag duschar och med en fet aloeverakräm där emellan. mkt för att det är skönt då jag har lite klåda på magen. Och då skadar det ju inte OM det skulle förebygga mot bristningar i huden =). Även om det mest är genetiskt så borde det ju hjälpa lite att hålla huden elastisk och mjuk tycker jag.

Nu till en helt annan grej. känsliga bör sluta läsa nu ;)

Jag har ibland börjat blöda från "där bak" när jag gör nummer två. Har väl tyckt att det vart lite konstigt men inte brytt mig så mkt då dom ju säger att slemhinnor blir känsligare under grav. Det har inte heller vart speciellt mkt eller ofta.

Men så idag när jag var på toaletten så kom det ganska mkt blod =S

Det är inte så att avföringen är blodblandad utan det är separerat eller vad man ska säga. Det gör heller inte ont eller känns konstigt på ngt sätt. Men nu börjar jag ju undra ännu mer varför det blir så här. Har aldrig i mitt liv haft detta problem innan så jag gissar att det hör till grav.

Har ni ngn gång stött på detta? Ska jag ta kontakt med ngn om det tycker ni?

Oh, ska se om jag köper från apoteket eller där :) tack för tipset! Men ska man massera in oljan i 5-10 minuter?! (asg!!;D) låter farligt ;)

Hm.. Aldrig hört talas om det, ang blödningarna där bak.. Men det har nog med att folk inte berättar den biten. Det är säkert vanligare än vad man tror. Hemorrojd liknade? Kliar det? Ring 1177 tycker jag :) oh berätta för karln sedan :) oh att du har det under kontroll:)
  • Joma

Hej alla! Hoppas ni har haft en trevlig jul :)

Jag har inte märkt nånting från brösten ännu, är jag ensam om de kanske? :/ Alltså jag läcker inte å har inte ens sett att de varit fuktigt där..

Imorgon ska vi åka ner till Malmö å göra vårt 3D ultraljud! Ser fram emot de jättemycke å hoppas att allt ser bra ut med bäbis :)

• SEM
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-26 18:13:37 följande:
    Skulle tippa på att det är hemorrojder du fått. I min gravidbok står det att det är väldigt vanligt men ofarligt. Testa med receptfri salva på apoteket. Själv kliar det som bara den där bak. Inget blod ännu men misstänker att det inte dröjer länge. Någon mer än jag som läcker sjukt mycket ur brösten? Vaknar varje morgon med en pöl under mig (borde sova med bh men har ingen skön). Imorse kelade jag & min man på morgonen, jag låg på hans bröst. Klämde nog till min tutte rejält för hela hans bröst var fullt med mjölk (eller var det nu är) efteråt.

Jag har läckt sedan v23, men inte så mycket :) men jag köpte ett linne, med inbyggd bh. Amningslinne från hm. Den sover jag i:) och har inlägg, ifall jag klämmer åt på natten :)
  • LillsmurfanLisa
    Tinapina skrev 2013-12-26 16:35:31 följande:
    Man kan smörja underlivet med mandelolja. Finns på Apoteket, brukar va den BM rekommenderar.
    Kul att se dig här igen! Jag köpte genast mandelolja. Det ska jag prova!
    Joma skrev 2013-12-26 18:20:50 följande:
    Hej alla! Hoppas ni har haft en trevlig jul :)

Jag har inte märkt nånting från brösten ännu, är jag ensam om de kanske? :/ Alltså jag läcker inte å har inte ens sett att de varit fuktigt där..

Imorgon ska vi åka ner till Malmö å göra vårt 3D ultraljud! Ser fram emot de jättemycke å hoppas att allt ser bra ut med bäbis :)
    Kul med 3D! Mina bröst läcker ingenting. Jag har inte ens sett skymten till någon råmjölk. Den enda skillnaden jag ser från tidigare är att bröstvårtorna har som en hinna med "vax" på sig nu. 
  • LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2013-12-26 18:07:17 följande:

Åh vad skönt att veta att man inte är ensam!
    Det känns lite jobbigt att ta upp detta så inte ens sambon vet om det. Jag kommer nog avvakta då och se hur det fortlöper. För mig har det ju enbart hållt sig till själva toalettbesöken som tur är. Så visst är det nog bara känsla slemhinnor som spökar.

Tack igen för att ni finns! nu känner jag mig lugnare =)

Tänkte bara säga att det inte var det lättaste att berätta en för sambon här heller, men det kändes bra efteråt. Att kunna dela det med någon liksom. Det gjorde mig dessutom generellt spänd, framför allt när vi mös. Blod är aldrig roligt...
  • Heene

Här har det inte läckt en droppe från brösten än. Är glad så länge det håller sig borta =)Men har funderat på att köpa nått amningslinne och inlägg att ha hemma om det skulle dra igång. Borde ju inte dröja länge nu tycker jag. Helt sjukt att det bara är 11 v kvar till BF!
    ändå konstigare känns det när man tänker på att bäbis kommer växa typ ett par kilo till, vart ska den få plats liksom... det börjar ju redan kännas trångt! =P

Idag köpte jag en ny vinterjacka på mellandagsrean. Har gått ett par veckor nu med en för liten jacka för att jag har siktat in mig och försökt hållt ut till mellandagsrean =)
    Det blev en herrmodell från stadium i storlek medium. Sitter som ett tält haha. men nu har magen att växa i, och så kommer den att funka i vår att ha på sig och knäppa runt  både mig och bäbisen i en bärsele på magen.
    750 kr nedsatt från 1500 tyckte jag var helt ok =)

• Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2013-12-26 18:20:50 följande:
    Hej alla! Hoppas ni har haft en trevlig jul :) Jag har inte märkt nånting från brösten ännu, är jag ensam om de kanske? :/ Alltså jag läcker inte å har inte ens sett att de varit fuktigt där.. Imorgon ska vi åka ner till Malmö å göra vårt 3D ultraljud! Ser fram emot de jättemycke å hoppas att allt ser bra ut med bäbis :)

Åh va roligt med 3D ultraljud. Vi var också på det. Ni lär se er bebis jätte tydligt för jag var i vecka 24+3 när jag var där. Du är väl längre gången än det gissar jag? Lägg gärna in någon bild här sen så vi får se. Vet ni kön redan?
  • j3nnyy

Är de någon annan som inte har samma blodgrupp som bebisen? Jag ska ta den sprutan imorron

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014