• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene
    j3nnyy skrev 2013-12-26 21:39:36 följande:
    Är de någon annan som inte har samma blodgrupp som bebisen? Jag ska ta den sprutan imorron

när får man reda på det? Har inte gjort några sånna tester, eller hört talas om att jag ska göra det för den delen heller. Bör man ta reda på det?

• j3nnyy
    Heene skrev 2013-12-26 21:41:46 följande:

när får man reda på det? Har inte gjort några sånna tester, eller hört talas om att jag ska göra det för den delen heller. Bör man ta reda på det?

Då har ni nog samma :) dom blodproverna dom tar vid inskrivningen kollar det så då skulle nog bm sagt det, jag fick veta det vid mitt andra besök
  • Mia86gbg

Jag har också blött lite från ändtarmen, tror det beror på järntabletterna som bidragit till hård mage. Jag ringde sjukvårdsupplysningen o de sa att det inte är något att oroa sig för om det inte är mer än 1 msk eller om man får feber i samband med det.

Jag använder oljan elemis japanese camellia oil. Läste att Victoria Beckham använde den..hehe! Beställde från feel unique.

• Tinapina

Ja, här händer det mkt:) både roligt och tråkigt. Det är ju ingen tid kvar nu känns det som. Läste journalerna från när dottern föddes häromdagen och man undrar ju hur det blir denna gången. Börjar misstänka att även denna donnan sitter i säte, ska till BM 2/1.

Är det någon som vet om man räknas som förstföderska trots att man genomgått ett snitt? Har ju aldrig haft värkar och tappen är opåverkad.

• Längtanefterlilladig

Är det någon som fått som små hudflikar på brösten, på bröstvårtorna? Sånna här typ fast jag har kanske fått 4 stycken & dem är i samma färg som vårtgården www.google.com/search&biw=360&bih=279&tbm=isch&ei=8pm8UpfMOuTG4gTrn4CgDw&oq=hudflikar+&gs_l=mobile-gws-serp.3..41j0j0i24l3.3223.5218.0.5601.14.12.0.0.0.6.207.1727.2j8j2.12.0....0...1c.1.32.mobile-gws-serp..9.5.752.UZ5Fp6PJVCY&q=hudflikar#biv=i%7C4%3Bd%7CV91rrLUjIXOpIM%3A

• Längtanefterlilladig
    Tinapina skrev 2013-12-26 21:59:42 följande:
    Ja, här händer det mkt:) både roligt och tråkigt. Det är ju ingen tid kvar nu känns det som. Läste journalerna från när dottern föddes häromdagen och man undrar ju hur det blir denna gången. Börjar misstänka att även denna donnan sitter i säte, ska till BM 2/1. Är det någon som vet om man räknas som förstföderska trots att man genomgått ett snitt? Har ju aldrig haft värkar och tappen är opåverkad.

Jag vet faktiskt inte, men du borde ju räknas som förstföderska. Då fick du planerat snitt pga säte med dottern?
  • Tinapina

Precis, hon låg i säte och så låg moderkakan för så det var inte så mkt att göra. BM sa att vissa är utformade på det viset helt enkelt och att bebisen får bättre plats av att sitta i säte. Ska bli spännande att se vid nästa möte. Isåfall vill jag boka datum för snitt snarast för det är inte aktuellt med något vändningsförsök.

Inga hudflikar här men små, små brustna kärl på brösten:/

• Joma
    Längtanefterlilladig skrev 2013-12-26 21:03:46 följande:

Åh va roligt med 3D ultraljud. Vi var också på det. Ni lär se er bebis jätte tydligt för jag var i vecka 24+3 när jag var där. Du är väl längre gången än det gissar jag? Lägg gärna in någon bild här sen så vi får se. Vet ni kön redan?
    Ja jag är i vecka 26+6 imorgon :) Hoppas vi ser tydligt å att allt är bra som sagt! Ultraljuden är alltid lite nervösa tycker jag! Absolut ska jag lägga in bilder! Ja sist var de en pojke iallafall så vi hoppas att hon inte sa fel för nu har vi handlat å beställt tapeter, haha :)
  • TomMon

Kan varmt rekommendera amningskudde redan nu, såååå skönt att baxa in under mage och ben när man ska sova! :D

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014