• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • carina87
    majsa88 skrev 2014-01-18 01:05:46 följande:

Förlåt för bombningen här, men är så himla ledsen. Jag har gått upp från 62 kg till 77.6 kg har fått bristningar på höfterna o röda lila äckliga på baksidan av vaderna som alltid kommer synas. För man har ju shorts, klänning o kjol på sig. Ååååååhhhhhhh mår så dåligt. Vikten kan man ändra på senare, men inte bristningar. Dom finns hela livet. Är så argggg o ledsen. Har suttit o gråtit i en halvtimme. Jag låter nog jätte löjlig, men kan inte hjälpa att jag känner så :(

Jag förstår dig! Jag har haft många turer kring det där jag också.

Jag har inga från graviditeten, men jag har från puberteten, så jag vet jag har anlag för att få fler....

Bristningar bleknar, åderbråck kan behöva en spruta, sen är det borta. Det tar tid, men det går!
  • Sirek
    Förlåt för bombningen här, men är så himla ledsen. Jag har gått upp från 62 kg till 77.6 kg har fått bristningar på höfterna o röda lila äckliga på baksidan av vaderna som alltid kommer synas. För man har ju shorts, klänning o kjol på sig. Ååååååhhhhhhh mår så dåligt. Vikten kan man ändra på senare, men inte bristningar. Dom finns hela livet. Är så argggg o ledsen. Har suttit o gråtit i en halvtimme. Jag låter nog jätte löjlig, men kan inte hjälpa att jag känner så :(

Majsa, skickar en stor kram! Jag har haft bristningar på höfter och insida låren sen jag var 12 och växte 20 cm på ett år. Dessa syns bara i vissa ljus och försvinner helt när jag får lite solbränna. De var blå-lila från början men är alltså blekta nu. Jag väger ju mycket från början och har gått upp 4 kg så har fått 3 nya bristningar på var sida av magen. Har smörjt mig varje dag hela graviditeten. Men jag har liksom varit beredd i och med mina gamla bristningar men förstår att det känns jobbigt för dig. Jag tror dock att dessa kommer blekna som mina gamla och tror det blir samma för alla!
  • Saltad
    Det är klart svårt att inte oroa sig för utseenderelaterade saker. Det gör vi alla mer eller mindre!

Beroende på hur din hud reagerar när du går ner all vätskevikt och annat kan du alltid hålla tummarna för att det drar ihop sig en stor del igen! En kompis till mig hade tigerränder på hela höfterna under graviditeten och tre månader senare kunde man då inte se något av dem. Huden är fantastisk!

Även om det skulle vara så att du har kvar en del av dem så kommer de att blekna. Man kan själv också fundera på hur mycket man hade brytt sig om man såg någon annan med synliga bristningar som vågade gå i shorts och visa upp benen ändå. Jag hade inte reagerat på det alls - det är ju naturligt!
    Pluss att bland det bästa man då kan göra är ju att få lite sol på dem så mår huden ännu bättre :)

Förstår att det är svårt, men försök verkligen att fokusera på det otroliga som din kropp går igenom. Du och din kropp är enormt starka!
  • Saltad
    majsa88 skrev 2014-01-17 23:50:50 följande:
    Känner ni också behovet av rejäla matportioner och riktig mat. Dvs mycket kött o kolhydrater? Maffig mat, inte skräp mat?
    Jag äter betydligt mer riktig mat för tillfället. Är inte sugen på snacks och mackor utan just som du säger, kött och kolhydrater. Gärna färsbiffar, potatis och god brunsås som jag fick mannen att laga till oss igårkväll :)
  • Pippilisa

Hej!

Skrev någon enstaka gång i början på tråden, men har inte följt er sedan dess (tyvärr?).

Nu är jag i vecka 33 (32+4) om jag inte misstagit mig på någon enstaka dag. Har BF 10 Mars och ska i första hand föda på Danderyds sjukhus. Är det någon fler som ska föda där som är beräknade runt samma datum? =)

För övrigt mår min kropp väldigt bra och har gjort hela graviditeten nästan. Hade det jobbigt med tarmarna och med huvudvärk i början, men det har försvunnit. Det enda jag kan klaga på just nu är trycket mot blåsan. Har dock gått upp ganska mycket i vikt under den här tiden, men så får det vara helt enkelt.

Har ni gått upp mycket i vikt under era graviditeter?
    Har ni fått hudbristningar?
    Har ni handlat klart och gjort i ordning det mesta inför era bebisars födelse?

Kram på er!

• Hallonpaj88

Jag är oxå hungrig hela tiden och har svårt att bli mätt. Lax som jag älskar mättar inget alls men som ni skriver funkar kött.

Är oxå törstig konstant vilket medför ännu mer kissnödig. Haha.

Jag tror vår lilla börjar fixera sig mer nu. I natt vaknade jag av stickningar och ett tryck nedåt. Han har ju legat med huvudet ner några veckor. Ska bli spännande att se vad bm säger den 27e.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014