Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Vecka 30+0 idag hade hoppats på att kunna fira de bättre än att ligga med en värmekudde på ryggen. Vakna upp med en jäkla smärta i rygg och höfter sen samtidigt känns de precis som mensvärk och så har jag en konstig smärta ovanför navlen åt höger sida. Vet inte om de e kanske för han sparkat till där eller om han kanske börjar fixera sig. Men oavsett vad blir nog inte denna dagen roligare än så (

• Zobeideh

Ush jobbigt med denna värk. Riktigt jobbigt när man har ont överallt :(.

Andningen har jag som tur e inte haft så extremt stora bekymmer med. Vissa dagar kan de kännas jobbigt att andas. Typ att de blir tyngre. Men ska de va så jobbigt som du beskriver de? Har du kollat de med BM?

• Zobeideh

Längtanefterlilldig: tack det hoppas jag med. Funderar på att ta panodil för det vill inte he med sig men sen e jag den som hatar att ta tabletter hehe men nu börjar de gå mig på nerverna så man kanske ska trycka i sig panodil.

Ush va jobbigt. Ja det är antagligen därför. Hoppas det blir bättre för dig under dagen och att du får det lättare med andningen

• Zobeideh

Jag försöker sova på höger sida men oftast börjar han sparka till ordentligt då precis som han inte gillar de så ibland blir det vänster sida och alltid en kudde som är ihop tryckt vid magen typ annars går det inte. Skönaste hade varit att sova på rygg men kan tyvärr inte somna då

• Zobeideh

Va oxå i kontakt med försäkringskassan nu i veckan för att jag va osäker med allt men tydligen behöver jag inte göra något än utan låta dem sköta allt. Eftersom jag e arbetslös har dem nyligen skickat ut papper till mitt hamla jobb, typ väl bevis på att jag varit där och så. Så dem väntar bara svar från dem sen skulle allt rulla på. Och va jag förstod de som så behöver man inte ansöka om dagar än på sidan förrän de kom igång med allt. Men tycker ändå allt verkar vara skit struligt. Hoppas kunna gå på mammaledighet den 25 feb så hoppas allt blir klart innan. Sen som vissa skriver så e jag inte alls med på hur jag ska gå till väga för att få min sambos dagar men får nog slå en signal till dem i veckan :) eller om du magdalenaZ ser detta kanske du kan svara på hur jag ska gå tillväga om jag måste vänta tills barnet e ute eller min sambo kan ge mig dem dagarna redan nu? :)

• Zobeideh

Kucke: eftersom mitt mål är att gå på mammaledighet från och med 25 feb så kommer jag bli utskriven från arbetsförmedlingen från och med den dagen och då går mammadagarna istället så då får jag mammapengen :) när är du beräknad och när hade du tänkt gå på mammaledighet? Skönt att kunna slippa arbetsförmedlingen lite så kan va skönt att gå på mammaledigheten lite innan beräknad förlossning :). Annars vet jag inte hur dem gör. Du missar ju bara pengar om du skulle missa ett möte på arbetsförmedlingen. Tror inte dem vet att du ligger på förlossningen om de inte e så att du blir kallad dit :)

• Zobeideh

Här är illamåendet oxå tillbaka. Rätt som det är kan de bara slå till att jag blir riktigt illamående så varar de typ Max 1 timme sen e de bra igen. Skumt att de bara dyker upp mitt i allt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014