Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Kucke: ah okej ja då e de nog bäst att prata med dem och se hur du ska göra

Ja riktigt drygt det nya dem kör med. Skönt att vi slipper dem snart. Gör ju ingen skillnad :( ska bli skönt att vara hemma och inte känna den pressen från dem. Har man en tur kanske man hittar något precis när mammadagarna är slut :)

• Zobeideh

Längtanefterlilladig: så kände jag igår. Kändes som mensvärk men ändå inte riktigt som de. Öm i nedre delen och hängig. Ögonen kändes svullna och allt a typ bara jobbigt. Kroppen bara ömma typ. Men idag känner jag mig någorlunda pigg

• Zobeideh

Vad jag har fattat det som så tror jag de e den lönen du har nu du ska lämna in. Men är inte helt hundra

• Zobeideh

Majsa88 jag har börjat få illamående attacker. här va en del som har börjat få tillbaka illamåendet.

• Zobeideh

Majsa88: här va de likadan kände bara lite lite illamående i första trimestern men de va när jag inte ätit på ett tag. Så detta här bara flög på nu. Kommer när de själv vill och då blir jag riktigt illamående. Men aldrig så jag spyr som tur e .

• Zobeideh

Emelie e: det varierar från person till person hur man vill ha de. Vi har inhandlat spjälskydd, madrass, sån tunn madrass täcke och kudde

• Zobeideh

Vilket blöjmärke kommer ni köpa? Så osäker på om jag ska välja libero eller pampers

• Zobeideh

Ja jag får göra det. Så himla svårt.vill passa på och köpa när dem har erbjudande och sånt nu innan men man vet ju inte heller om han kommer vara allergisk mot den sorten

• Zobeideh
    j3nnyy skrev 2014-01-08 13:42:43 följande:
    Hej allihop! Nu e jag hemma igen o bebisen mådde bra som tur va. Började små röra sig lite när dom satte ctg sen gjorde dom ultraljud o hon låg med huvudet nere men inte fixerad ännu. Därför han trodde att jag inte känt så mycket. Däremot började jag självklart kräkas där o han såg ju hur svullen jag var, så han tog lever prover som ja får svar på kanske idag men förmodligen imorgon. Han sa att visar de inget med levern trodde han att det var graviditetsklåda och förmodligen "influensa light" jag åkt på så är ordinerad vila :) har fått i mig en pannkaka nu som fått stanna kvar så håll tummarna nu annars måste jag åka tillbaka o få dropp :(
    Han sa oxå att man ska känna tio rörelser på ett dygn, o har man inte gjort de så ska man kontakta sjukhuset direkt. Han sa som tips att man ska lägga sig en stund oftast kommer man upp i tio ganska snabbt, men annars får man räkna under dagen när man är uppe i tio kan man sluta tills nästa dag iaf :)
    skönt att bebisen mådde bra =) Då får du se till att vila ordentligt nu =)

Tack för infon jag trodde de va 10 sparkar i timmen :p. Nu kan man ju känna sig lugnare =)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014