• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Längtanefterlilladig
    Joma skrev 2014-01-21 19:48:55 följande:
    Men då tar du inte ut så många dagar per vecka eller? Har iofs inte kollat riktigt men jag tror inte de räcker så länge för mig :( Vill dock inte ha honom på dagis förrän han är över ett så jag ska försöka spara så mycke dagar jag kan..

Har inte kollat upp allt till 100 % men tänkte kopiera min kompis sätt som hon gjorde. De har varit hemma exakt lika länge. Tror det blir 3-4 dagar/veckan. Men som sagt,har inte full koll än
  • Längtanefterlilladig

Var & hälsade på min kusins två månaders bebis idag. Jätte go & söt liten Noah Fick liiiite panik när jag insåg att jag snart sitter själv med en sån liten parvel & allt vad det innebär. Är det bara jag som har en TOK aktiv bebis. Den senaste veckan har varit extrem. Dels känner jag tryckningar & knuffar mot revbenen nästan hela tiden. Och sen som små ryckningar och små buffar neråt blygdbenet & tarmarna. Idag har han varit aktiv nonstop sedan 11.00. Med undantag för vila i 30 minuter. Blir ju orolig att något är fel eller att han trasslar in sig i navelsträngen. Ska fråga BM imorgon när jag ska dit.

• Längtanefterlilladig
    MagdalenaZ skrev 2014-01-21 20:03:45 följande:
    j3nny: Jo men hur är det nu för dig? Längtanefter: Det va ju tråkigt! Men då blir det ingen träff i Skåne om jag förstått det rätt? Ni som beställt babynest via nätet, var har ni beställt och hur mycket kostade de?

Vet inte om det blir träff. Ni är ganska många i Skåne?
  • MiCorazon

Min bebis är också helvild. Han tänjer och knuffas, pillar, vrider och sparkas såhela magen rör sig. Och han håller på nästan dydygnet runt tycker jag :)... känns som att den här pojken har en del muskler för det är riktiga kraftövningar han håller på med!

• Hallonpaj88
    MagdalenaZ skrev 2014-01-21 20:03:45 följande:

j3nny: Jo men hur är det nu för dig?

Längtanefter: Det va ju tråkigt! Men då blir det ingen träff i Skåne om jag förstått det rätt?

Ni som beställt babynest via nätet, var har ni beställt och hur mycket kostade de?

Jag beställde från emmiesbabynest.se. Kostade totalt 670 kr med frakt o vi är jättenöjda. Bild finns i bildtråden.
  • SEM

Idag kom beslutet att försäkringskassan godkände ansökan om pengen:D men tycker att utbetalningarna första månaden o sista månaden inte riktigt stämmer.. Hm. Men ja, jag hinner väl lära mig hur man får översikten m dagarna varje månad oså :) känns tungt att förlora 10 000, men man får vara glad att vi har ett bra föräldrasystem i Sverige jfr mee andra länder :)

• j3nnyy

Magdalena
    Jag är faktiskt mycket piggare. Nu är jag hemma på heltid, har svårt att sova på natten o är vaken mellan 3-5 ungefär men på dagarna är de faktiskt stor skillnad. Är inte lika utmattad. Försöker att hålla igång på dagen annars sover jag ingenting alls på nätterna

• Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-21 21:12:43 följande:
    Magdalena
    Jag är faktiskt mycket piggare. Nu är jag hemma på heltid, har svårt att sova på natten o är vaken mellan 3-5 ungefär men på dagarna är de faktiskt stor skillnad. Är inte lika utmattad. Försöker att hålla igång på dagen annars sover jag ingenting alls på nätterna

Kom på att jag ska ju till vattengympan imorgon kl 11 igen =)
    Låter det lockande? =) Vore kul att se en till gravidmage där iaf ;)

• anaconda

får jag fråga varför era män tänker ge er (nästan) alla dagarna av ledigheten, är bara nyfiken

BF 21 Mars 2014 ❤
  • j3nnyy
    Heene skrev 2014-01-21 21:21:10 följande:

Kom på att jag ska ju till vattengympan imorgon kl 11 igen =)
    Låter det lockande? =) Vore kul att se en till gravidmage där iaf ;)

Vafasiken :/ hade tänkt o hänga på dig den här veckan! Men har tid på familjerätten imorgon fm, ska fixa med faderskaps papprena.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014