• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Emelie e

Har en fråga som är lite pinsam:P tror jag fått svamp i underlivet, det kliar jättemycket o är rött..köpte canesten då jag läste att det var bra för gravida..men nu läser jag att krämen ska undvikas.. vet ni något om det? eller om ni haft såna besvär?

• TomMon

Min man tog de flesta dagarna på storasyskonen, nu tyckte jag det var min tur! ;)

• anaconda
    Emelie e skrev 2014-01-21 21:27:21 följande:
    Har en fråga som är lite pinsam:P tror jag fått svamp i underlivet, det kliar jättemycket o är rött..köpte canesten då jag läste att det var bra för gravida..men nu läser jag att krämen ska undvikas.. vet ni något om det? eller om ni haft såna besvär?
    jag får alltid svamp och klåda när jag äter pencelin och ett husmors tips är att du köper naturell fil eller yoghurt och tar fram den ett par timmar innan säng gående, badda in underlivet med filen/yoghurten ordentligt och sätt på dig en natt binda, när du vaknar är de röda och klådan borta, svampen försvinner oxå.

funkar alltid på mig och jag har aldrig lagt ut massa dyra pengar på olika medel från apoteket.,
    BF 21 Mars 2014 ❤
  • zizuna

Detta med faderskap hur går det till och är det automatiskt delad vårdnad? Eller separata papper man fyller ?

Hur fort ska man ordna det isf?

• Mango08
    Emelie e skrev 2014-01-21 21:27:21 följande:
    Jag fick också svamp fast i början av graviditeten. Jag läste också att salva ska undvikas, men uppfattade det som att Canestens salva som man sprutar upp i slidan med applikator var den som skulle undvikas eftersom den kunde reta livmodertappen. Tar man vagitorier och sedan smörjer utsidan med salvan ska det vara lugnt. Men du kan ju alltid fråga BM eller apotekspersonalen om du är osäker. =)
  • Heene
    j3nnyy skrev 2014-01-21 21:26:42 följande:
    Vafasiken :/ hade tänkt o hänga på dig den här veckan! Men har tid på familjerätten imorgon fm, ska fixa med faderskaps papprena.

Det kommer fler tillfällen =)
    Lycka till imorgon!

• Mia86gbg

Får man ta alla dagar själv? Jag trodde ett visst antal dagar var öronmärkta för pappan. Vi ska dela dagarna 50/50.

• LillsmurfanLisa
    zizuna skrev 2014-01-21 21:36:02 följande:
    Detta med faderskap hur går det till och är det automatiskt delad vårdnad? Eller separata papper man fyller ?
    Hur fort ska man ordna det isf?
    Det beror på om du är gift med den blivande pappan eller inte. 

Om ni inte är gifta måste faderskapet fastställas och då också söka gemensam vårdnad. Hur denna process går till skiljer sig lite i olika delar av landet (och även inom vissa större städer). Var bor du?
  • LillsmurfanLisa
    Heene skrev 2014-01-21 21:21:10 följande:

Kom på att jag ska ju till vattengympan imorgon kl 11 igen =)
    Låter det lockande? =) Vore kul att se en till gravidmage där iaf ;)

Var går du på vattengympa? Tycker du att det funkar bra?

Jag går på gravidyoga och älskar det, men har funderat lite på vattengympa. 
  • Heene
    LillsmurfanLisa skrev 2014-01-21 21:51:45 följande:
    Var går du på vattengympa? Tycker du att det funkar bra?

Jag går på gravidyoga och älskar det, men har funderat lite på vattengympa. 

Jag har börjat i en helt vanlig vattengympagrupp. alltså ingen speciell för gravida.
    I Järfälla simhall ligger det och jag tycker att det funkar riktigt bra =) Man gör allt i sin takt och efter sin egen förmåga så det går inte riktigt att göra ngt fel eller dumt =) Det är betydligt jobbigare än vad jag hade föreställt mig, och därför också roligare än jag trott att det skulle vara.

känns så skönt att äntligen få röra lite på sig då jag har vart still hela graviditeten pga diverse krämpor som tack och lov känns mkt bättre nu i slutet =) dock känner man sig otrolig osmidig i vatten måste jag säga haha. Trodde att det skulle vara lätt att röra sig för en gångs skull men man får sig några goda skratt emellanåt åt sig själv =P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014