• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Zobeideh

Hallonpaj: vissa dagar e hemska speciellt om jag burit mycket som vid flytt m.m då kan jag va sängliggandes en hel dag. Sen kan jag lätt bli trött i ryggen. Står snett, (Bara något man märker om man kollar noga hehe jag ser de eftersom jag vet om de) Med rätt träning mår min rygg mycket bättre men tyvärr e jag väldigt seg med träning hehe.
    Under graviditeten har jag inte känt av de så mycket som jag trodde. Jag trodde de skulle bli hemskt speciellt nu när man e så tung. Men de e rätt lugnt :)

• Hallonpaj88
    qwerty1234 skrev 2014-02-23 19:02:17 följande:

Hallonpaj. Jag mår som jag förtjänar! Oregelbundna värkar, sipprande vatten och sjukt mycket slempropp som släpper hela tiden. Förjävla ont emellanåt och känner mig riktigt ofräsch! Med andra ord är vårt barn snart här! :)

Blir igångsatt på tisdag om inte värkarna kommit igång riktigt pga infektionsrisken då vattnet redan gått.

Åh vad spännande! Eller vad är dina känslor o tankar? Hur länge har vattnet sipprat? Jag är rädd att man inte ska märka av det??
  • Hallonpaj88
    Zobeideh skrev 2014-02-23 19:14:40 följande:

Men jag kan röra mig normalt så jag e inte alls begränsad.

Vad skönt att det inte blivit värre:)
  • qwerty1234
    Hallonpaj88 skrev 2014-02-23 19:16:37 följande:
    Åh vad spännande! Eller vad är dina känslor o tankar? Hur länge har vattnet sipprat? Jag är rädd att man inte ska märka av det??
    Det började med ett riktigt splash och allt blev blött, så det gick inte att undvika. :)

Efter det har det fortsatt sippra. Känslorna är verkligen blandade. Skräckblandad förtjusning!
  • Längtanefterlilladig
    qwerty1234 skrev 2014-02-23 19:02:17 följande:
    Hallonpaj. Jag mår som jag förtjänar! Oregelbundna värkar, sipprande vatten och sjukt mycket slempropp som släpper hela tiden. Förjävla ont emellanåt och känner mig riktigt ofräsch! Med andra ord är vårt barn snart här! :) Blir igångsatt på tisdag om inte värkarna kommit igång riktigt pga infektionsrisken då vattnet redan gått.

Spännande att det snart blir bebis för dig
  • Längtanefterlilladig

Är förvånad att det ändå är några stycken vars förlossning kommit igång & vi är inte ens inne i mars månad. Men vi är dock rätt många som inte känner något också.

• lele79
    MagdalenaZ skrev 2014-02-23 16:15:52 följande:
    Ja det hoppas jag verkligen! :) jag kommer iaf!

Jag kommer oxå imorgon
  • Mia86gbg

Ska göra vändningsförsök i morgon. Ska va 60% som lyckas..går det inte blir det planerat snitt. Vet inte vad jag vill så det är ju smidigt att ett vändningsförsök får bestämma vilket det blir Med tanke på era svar om tid för planerat snitt borde det då bli nån gång v.10. Blir dock lite orolig över skolios o ryggbedövning..detta får jag kolla imån med läkarn..jag har dock väldigt lite skolios.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014