• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Heene

Oj vad ni är aktiva den här helgen =) hinner ju inte med att läsa allt när man är borta hela dagen.
    Det är så kul att det har börjat komma igång för vissa av er. Allt är så spännande nu så jag har ingenting emot att höra allt om slemproppar och läckande vatten mm.

Vill tacka jättemkt för träffen igår också! Trots att det var många som fick förhinder och vi blev så få så var det verkligen kul =)
    Ser fram emot fler träffar i framtiden och då förmodligen tillsammans med en massa små. Dock kanske man inte ska sitta på ett fik inne i stan med alla barnvagnar som kommer vara ivägen =P

• Lovely90
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-23 19:35:21 följande:
    Är förvånad att det ändå är några stycken vars förlossning kommit igång & vi är inte ens inne i mars månad. Men vi är dock rätt många som inte känner något också.
    Haha. Jag är mer förvånad över att det faktiskt bara är två av alla i tråden som fått barn än. Vi är ju trots allt ganska många som hänger här och många som har BF i början på mars, vilket inte borde vara helt konstigt om de får sina små snart :). Det är ju trots allt bara 1 vecka kvar till mars :)
  • Längtanefterlilladig
    Lovely90 skrev 2014-02-23 21:05:51 följande:
    Haha. Jag är mer förvånad över att det faktiskt bara är två av alla i tråden som fått barn än. Vi är ju trots allt ganska många som hänger här och många som har BF i början på mars, vilket inte borde vara helt konstigt om de får sina små snart :). Det är ju trots allt bara 1 vecka kvar till mars :)

Tänkte mer på att för de flesta är det första barnet & det absolut vanligaste är att gå över tiden.
  • TomMon

Mina symtom hittills:

Vita geléklumpar som kommer i omgångar och har hållit på en v.

Kraftig molvärk hela dagen igår som avtagit idag och endast kommit sporadiskt.

Strålande känsla från ljumskarna och ner i låren, dock bara ögonblicklig och inte alls med någon regelbundenhet.

Lös i magen.

Illamående igår.

Ja, det var nog allt tror jag! Min livmodertapp är förkortad och något öppen sedan tidigare. Bf 12 mars.

• carina87
    Heene skrev 2014-02-23 20:50:00 följande:

Oj vad ni är aktiva den här helgen =) hinner ju inte med att läsa allt när man är borta hela dagen.
    Det är så kul att det har börjat komma igång för vissa av er. Allt är så spännande nu så jag har ingenting emot att höra allt om slemproppar och läckande vatten mm.

Vill tacka jättemkt för träffen igår också! Trots att det var många som fick förhinder och vi blev så få så var det verkligen kul =)
    Ser fram emot fler träffar i framtiden och då förmodligen tillsammans med en massa små. Dock kanske man inte ska sitta på ett fik inne i stan med alla barnvagnar som kommer vara ivägen =P

Ja, tack så hemskt mycket för att jag slapp sitta själv :) tack till Flowers som dök upp också :) nästa träff ska jag inte vara lika fullbokad och behöva gå.

Mitt tips är ett riktigt lattemammafik i viggbyholm (Roslagsbanan ftw)

Meeen en nästa träff får någon annan gärna ansvara för ;)
  • Heene
    carina87 skrev 2014-02-23 21:26:45 följande:
    Ja, tack så hemskt mycket för att jag slapp sitta själv :) tack till Flowers som dök upp också :) nästa träff ska jag inte vara lika fullbokad och behöva gå.
    Mitt tips är ett riktigt lattemammafik i viggbyholm (Roslagsbanan ftw)
    Meeen en nästa träff får någon annan gärna ansvara för ;)

Du ska ha ett stort tack att du orkade ta tag i denna träff =)
    Och visst ska du slippa ordna med nästa också. Vi får se sen när vi känner oss redo att mötas i den stora vida världen med våra små underverk. Kanske dröjer lite med tanke på att det kommer ta iaf några veckor till innan vi alla har fått och första tiden vill man nog inte vara ute på en massa spring.

• SEM
    TomMon skrev 2014-02-23 21:22:48 följande:
    Mina symtom hittills:

Vita geléklumpar som kommer i omgångar och har hållit på en v.

Kraftig molvärk hela dagen igår som avtagit idag och endast kommit sporadiskt.

Strålande känsla från ljumskarna och ner i låren, dock bara ögonblicklig och inte alls med någon regelbundenhet.

Lös i magen.

Illamående igår.

Ja, det var nog allt tror jag! Min livmodertapp är förkortad och något öppen sedan tidigare. Bf 12 mars.

Jag säger samma som ovan, fast illamående har kommit o gått. O ang. Min livmodertapp, så har jag ingen aning :p.BF för mig är 4 mars :)

Ang ljumskarna, så har jagäven strålande smärta från ländryggen o ner över rumpan.
  • Längtanefterlilladig

Mina symtom vecka 36+3 är; ont i bäckenet, höfterna under natten, svårt att hitta bekväma ställningar att sitta/ligga i, halsbränna, mycket flytningar, brösten läcker råmjölk som aldrig förr, sover dåligt, tryck & ilningar neråt mot slidan, ont i mitten & slutet av ryggen.

• carina87

Jag vågar inte tolka något alls...

Har haft grön/gul/vita STORA flytningar sedan en månad tillbaka.

Har läckt från brösten ungefär lika länge. Nu räcker det med att man nuddar vid dem för att de ska komma ut mjölk.

Har sammandragningar flera gånger om dagen och har haft ett bra tag.

Har haft två ordentliga förvärkar som håller i sig i en timme typ.

Vet att bebisen är fixerad men tänker inte pilla på tappen (vet inte riktigt hur det ska kännas)

BF 12 mars

Dock inga ilningar eller foglossningar.

Utöver det så sparkar det och rör sig varje dag och det känns abstrakt att tänka att bebisen ska komma ut. Magen är ju mitt defaultläge numera :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014