• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • ananas86

Ang. skolios och ryggbedövning, så ska det gå bra att sätta bedövning om inte kotorna (där bedövningen ska sättas) är väldigt sneda.

Risken är att de inte kommer åt ordentligt och det skulle (om de sätter bedövningen fel) kunna göra en förlamad.

Nu får man väl verkligen hoppas att de som sätter bedövningen vet vad de gör och inte chansar om de inte är helt 100 på att nålen hamnar rätt!

I mitt fall är det helt omöjligt med ryggebedövning eftersom jag är stelopererad från skulderbladen ner till svanskotan..

Har gjort två operationer, då den första inte blev riktigt lyckad.

Men måste säga att jag kan röra mig i princip hur jag vill ändå. Kanske inte kan göra kullerbyttor och blir ibland trött i ryggen bara.

Trodde också jag skulle få jätteproblem med ryggen under graviditeten, men har inte haft ett dugg ont fram tills nu! :)

• zizuna

Ja så som det känns nu så lär aldrig min son komma!!

Tror detta sista tiden är alla mammors plåga :(

• ananas86
    Saltad skrev 2014-02-23 18:34:48 följande:
    Jag kommer gärna på träffen här i gbg! Är det 4/3 kl 18 som flest kan? Jag kan nästan när som helst!

Eftersom jag har planerat snitt den 4:e kan jag inte vara med på Göteborgsträffen.

Men träffas gärna med bebisarna sen när vi känner oss redo! :)
  • majsa88

Ne ska försöka inte göra det. Men ser hur lite dagar ni har kvar, o så ser jag på min app hur många dagar jag har kvar som är 37. O då tänker jag, vad är jag glad för. Det är en evighet kvar. Känns så långt bort . Är så löjlig att jag går runt o undrar hur det hade känts om man hade typ 2 veckor kvar. Mitt hopp är att föda 2 veckor tidigare :) haha

MiCorazon skrev 2014-02-24 00:28:58 följande:
    Tappa inte hoppet!! :) 37 dgr känns lika långa som 16 dgr... och vem vet, du kanske får tidigare än många av oss!

• majsa88

Vad säger ni om nu på lördag då

ananas86 skrev 2014-02-24 00:42:57 följande:
    Eftersom jag har planerat snitt den 4:e kan jag inte vara med på Göteborgsträffen.

Men träffas gärna med bebisarna sen när vi känner oss redo! :)

• MiCorazon
    majsa88 skrev 2014-02-24 00:48:42 följande:
    Ne ska försöka inte göra det. Men ser hur lite dagar ni har kvar, o så ser jag på min app hur många dagar jag har kvar som är 37. O då tänker jag, vad är jag glad för. Det är en evighet kvar. Känns så långt bort . Är så löjlig att jag går runt o undrar hur det hade känts om man hade typ 2 veckor kvar. Mitt hopp är att föda 2 veckor tidigare :) haha

haha jag vill också föda tidigare juuuueee :) som du säkert märkt här inne så ökar frustrationen för var dag och man blir bara mer och mer rastlös och uttråkad och vill föda på en gång. Så även om man bara har 16 dgr kvar så greppar man inte det eftersom jag tänker att jag kan lika gärna ha 30 dgr kvar om min lilla parvel går över tiden..

Men förstår vad du menar... måste säga att det känns lite lättare ibland då man ser ljuset i tunneln, att det är MAX 30 dgr kvar annars blir man igångsatt.

• ananas86

Mina symtom/krämpor har blivit värre nu det senaste..

Har börjat få mer och mer förvärkar/mensvärk både i underlivet/ljumskarna och i ryggen.

Ryggen har börjat göra riktigt ont, det kom plötsligt i onsdags och sitter på sidorna och baksidan av revbenen.

Har från och till fruktansvärd halsbränna som gör det svårt att både äta och sova.

Tar Gaviscon när det blir riktigt jobbigt, men vill inte ta det för ofta

Annars är jag väldigt yr och trött och sover fruktansvärt dåligt. Vissa nätter sover jag inget alls nästan

Oroar mig mycket över hur mini magen mår, om h*n växer ordentligt osv.

Tänker mycket på kejsarsnittet också, vill ju egentligen inte bli sövd, men får väl acceptera det bara.

Börjar bli trött på att vara gravid nu, vill få tillbaka min kropp och kunna använda mina kläder igen!

• majsa88

Haha jaa jag har märkt att vi har blivit mer gnälliga och frustrerade. Problemet är att min natt sömn är förstörd, kan inte sova förrens 04 eller 05 på morgonen. Är trött vid 00 tiden, men sover jag då vaknar jag efter 2 timmar pigg o glad. Har vänt på dygnet. O detta gör att nätterna känns så långa och tråkiga. Är sååå uttråkad.

Förstår vad du menar. Skönt o veta att om MAX 30 så föder du. Inte mycket kvar :)) vad säger magkänslan? Att du kommer föda tidigare eller senare?

MiCorazon skrev 2014-02-24 00:53:35 följande:
    haha jag vill också föda tidigare juuuueee :) som du säkert märkt här inne så ökar frustrationen för var dag och man blir bara mer och mer rastlös och uttråkad och vill föda på en gång. Så även om man bara har 16 dgr kvar så greppar man inte det eftersom jag tänker att jag kan lika gärna ha 30 dgr kvar om min lilla parvel går över tiden..Men förstår vad du menar... måste säga att det känns lite lättare ibland då man ser ljuset i tunneln, att det är MAX 30 dgr kvar annars blir man igångsatt.

• Joma

Skånetjejer - jag måste tyvärr bli den som avbokar imorgon! Har mått riktigt dåligt hela kvällen å gör de fortfarande :( Har så ont i magen å ryggen att jag inte kan sova! Känner inte för att sätta mig i bilen å köra 10 mil fram å tillbaka när det är såhär! Tänkte jag säger de nu så ni vet om de iallafall! Hoppas fikan blir trevlig iallafall :)

• TomMon
    MiCorazon skrev 2014-02-23 23:40:48 följande:
    Hur kort är din livmodertapp? Jag var inne för undersökning pga värkar för några månader sen och då konstaterade de 2,5 cm.

Vita geléklumpar låter som bitar av slemmisen tycker jag...
    Tror den var 2.5 cm i v 35. Nu vet jag ej.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014