• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Mortisfru83

Åhhhhh ljuvliga natt. Legat vaken sen några timmar tillbax. Händerna domnar bort hela tiden. Och så har vi mina föräldrar på besök som ockuperat vardagsrummet så jag kan inte gå upp. Har lyckats väcka mannen ett antal ggr så nu har jag låst in mig på toa.. Haha!! Men om en timme ska alla upp. Lär väl ligga och sova halva dagen. Men läste i någon av gravidapparna att de e helt ok att vända på dygnet nu så jag tar det som mitt mission denna vecka ;)
    Ha nu en fin måndag tjejor!

• MiCorazon

Majsa88: magkänslan är sådär; den säger inte mycket :D..

Men jag tror innan el på bf, 12 mars. Men det är mest för att jag är så bensäker på när jag blev gravid Och hade äl, tog äl-test. Vilket inte stämmer med uls mätningar.

Enligt Äl och sex bf 7 mars och enligt ul bf 12 mars :)

Men det här får jag säkert äta upp :) ....som sagt. Bebis kommer när den behagar. ....

:)

• TomMon

Vaknade inatt och hade sjukt ont längs med mitten av magen. Trodde seriöst att det var dags. Det kom tillbaka två ggr med en timmes mellanrum och höll i sig kanske 1-2 min åt gången. Men efter det ingenting. Vad i helskotta var det?! Jag kände bebis röra sig, annars hade jag blivit tok-orolig att något hänt henne i magen...

• MiCorazon

TomMon: vet inte vad det kan vara. Känns som livmodern hittade på något eftersom musklerna är obefintliga där nu. Säkert nån slags sammandragning..?

• attali

Ursäkta om jag bara bryter mig in här nu, men har några frågor ang. Hallonblad som jag hoppas någon kan svara på!:) har köpt det nu, och på förpackningen står det att man ska dosera en rågad matsked till en kopp tevatten, ska man dricka det så eller?? Jag har förstått det som att det skulle vara som te?:p och hur är det med temperaturen på vattnet, tycker att ja ska ha läst nånstans att de va noga? Sista frågan är HUR mycket ska man dricka per dag? Är i v 37+1 idag :) hoppas någon kan svara på mina besvärliga frågor:)

• Heene

hm, symptom vid 18 dagar kvar... inte många måste jag säga.
    Gravidsymptom ja, men inte nått som tyder på att det är nära bf =P
    sover bra, har inte halsbränna, foglossning eller direkt ont ngn stans, iaf inte nått som är ihållande. har inte svullnat och fått domningar, jobbar fortfarande denna vecka ut sen vågar jag inte boka in ngt mer pga av ett fysiskt yrke.
    Så det jag har är typ flytningar, ilningar och hugg där nere, törstig, kissar ofta, svårt att böja mig ner, typ sätta på skor och plocka saker från golvet. Går i snigelfart pga av sammandragningar som typiskt nog har blivit bättre sista veckorna och inte värre som jag trodde när det närmade sig. Vissa dagar går jag tom i normalt tempo igen.
    Mår bättre nu än någon gång i graviditeten och har inte alls mkt att klaga på. Är bara så klar med graviditeten nu och vill ha h*n ska vara här. Börjar bli riktigt otålig. Annars känner jag INGENTING annat än otålighet. sa senast igår att mår jag så här bra så gör det ju inget om man går över tiden. Men är så nyfiken på förlossningen, bäbisen och allt däromkring så vill helst att det ska ske iaf nån v innan bf för att stilla min nyfikenhet =P

• TomMon
    MiCorazon skrev 2014-02-24 07:55:41 följande:

TomMon: vet inte vad det kan vara. Känns som livmodern hittade på något eftersom musklerna är obefintliga där nu. Säkert nån slags sammandragning..?

Ja något hade den för sig! Trist att den tog paus igen, haha! :P
  • anaconda

Har varit inne på förlossningen sedan 17 igår pga minskade rörselser, blev in lagt och gjort ett antal ctg som visar att hjärtat slår helt perfekt och ultraljudet visar nästan inga rörelser alls, dom vet inte riktigt felet, ska till spec. mörda vården tror jag de va men just nu väntar vi på läkare för utlåtande,

Personalen på akademiska sjukhuset i Uppsala är så underbara!

• Saltad
    majsa88 skrev 2014-02-24 00:49:17 följande:
    Vad säger ni om nu på lördag då

Lördag fungerar för mig! Fler som tycker att det låter bra?
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014