• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • Sopp

Hej! Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här, men har fastnat i föräldrapenningsdjungeln och hoppas att ni har stenkoll (har till och med för mig att någon av er jobbar med att handlägga föräldrarpenning? Magdalena?)

Min fråga: Den inkomst som min arbetsgivare anger är min fasta månadslön + den bonus jag fick ut förra året då vi alltid får ut bonus som varierar beroende på prestation. Ponera nu att min bonus blir lägre än den som rapporterats, blir jag återbetalningsskyldig då? Och på samma sätt, om jag får en högre bonus än planerat, kommer SGI att justeras i efterhand?

• MagdalenaZ
    Joma skrev 2014-02-24 01:13:00 följande:
    Skånetjejer - jag måste tyvärr bli den som avbokar imorgon! Har mått riktigt dåligt hela kvällen å gör de fortfarande :( Har så ont i magen å ryggen att jag inte kan sova! Känner inte för att sätta mig i bilen å köra 10 mil fram å tillbaka när det är såhär! Tänkte jag säger de nu så ni vet om de iallafall! Hoppas fikan blir trevlig iallafall :)

Tråkigt! :( hoppas du blir bättre iaf!

Jag är fortfarande på.. måste ändå till hbg idag.. :)
  • Saltad
    anaconda skrev 2014-02-24 08:31:57 följande:
    Har varit inne på förlossningen sedan 17 igår pga minskade rörselser, blev in lagt och gjort ett antal ctg som visar att hjärtat slår helt perfekt och ultraljudet visar nästan inga rörelser alls, dom vet inte riktigt felet, ska till spec. mörda vården tror jag de va men just nu väntar vi på läkare för utlåtande, Personalen på akademiska sjukhuset i Uppsala är så underbara!

Hoppas verkligen att den lilla kommer igång med rörelser snart! Tänker på er och håller alla tummar och tår att den bara tar det lite lugnt! :)
  • Emelie e

Har ni köpt amningsbhar? Jag var på hm igår och provade den största kupstorleken (E) som var för liten redan nu, hur ska detta gå? :P Har ni tips på vart man kan köpa större bh:ar? Jag vet att man helst ska vänta med att köpa en amningsbh men skulle verkligen vilja ha en på bb, då alla andra kommer vara på tok på små då

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2014-02-24 08:31:57 följande:
    Har varit inne på förlossningen sedan 17 igår pga minskade rörselser, blev in lagt och gjort ett antal ctg som visar att hjärtat slår helt perfekt och ultraljudet visar nästan inga rörelser alls, dom vet inte riktigt felet, ska till spec. mörda vården tror jag de va men just nu väntar vi på läkare för utlåtande, Personalen på akademiska sjukhuset i Uppsala är så underbara!

Tänker på dig. Uppdatera gärna hur det går. Skönt att du känner dig trygg på sjukhuset. Det betyder mycket. Bebisen mår säkert bra, bara lite trött. Kram
  • Hallonpaj88
    Emelie e skrev 2014-02-24 09:42:29 följande:

Har ni köpt amningsbhar? Jag var på hm igår och provade den största kupstorleken (E) som var för liten redan nu, hur ska detta gå? :P Har ni tips på vart man kan köpa större bh:ar? Jag vet att man helst ska vänta med att köpa en amningsbh men skulle verkligen vilja ha en på bb, då alla andra kommer vara på tok på små då

Jag har köpt men fick ett jättebra tips. Att ha med sig tubtoppar till BB och sen köpa amnings bh efter några dagar när man vet hur stora brösten blir. Min är redan för liten så jag har packat ner såna tub toppar i bb väskan :)
  • MiCorazon

Anaconda: tänker oxå på dig! Va skönt att ctgt såg bra ut iallafall. Men förstår att det måste kännas jobbigt. Skönt att de tar väl hand om dig. Kram!

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014