• anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! Tänkte samla oss som väntar sitt första barn Mars 2014! Jag och min man fick äntligen ett plus 4 juli efter 1år och 1 månads försök och vi har beräknad bf 16 mars 2014! Vi bor i Sigtuna norr om Sthlm och vi är båda 26 år. Välkomna och skriva av er om tankar och lägga in bilder, berätta gärna om er själva!

BF 16 Mars 2014 ❤
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-28 18:34
    Länk till BF listan: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604594.html

Länk till bild tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m70604683.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-08 21:08
    Här kommer en uppdaterad tråd med vår BF-LISTA som vi lägger in oss efter vi vart på RUL: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71328084.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    Här kommer länk till oss i sthlms trakten som kan tänka sig en grav fika. Gå in och rösta på vilken dag som passar dig bäst och skriv ditt nick du har här på familjeliv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 22:55
    oj glömde länken. Haha

www.doodle.com/sb6uwr2gt2bspgbb
  • Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014
  • majsa88

Juste. Jag glömmer varje gång konstigt nog. Kanske för att du inte gnäller som jag haha. Enligt min räkning har jag bf 30 mars. Men enligt rul 2 april

Joma skrev 2014-02-27 19:27:20 följande:
    Du e fortfarande inte ensam Majsa :) Jag har 29 dagar kvar ;)

• majsa88

Gör så :)

Zobeideh skrev 2014-02-27 19:42:00 följande:
    Väntar 1 -2 timmar har de inte lugnat sig så ringer jag in

• Joma

De låter bra Zobeideh!

Haha nej Majsa de känns inte lönt å analysera allt å så. Bättre å bara glida med känner jag :) De händer när det händer! Kanske större chans att de kommer igång tidigare om man inte spänner sig å känner efter, vad vet jag? Kanske för att jag är lite rädd för förlossningen också som gör att jag gärna väntar just 29 dagar till ;) haha

• majsa88

Haha jag är också rätt lugn av mig men nu de senaste så vill jag ha min bebis nuuuu. Blivit riktigt otålig. Haha kanske det, bra metod dock om det skulle fungera. Men spänd är jag inte heller utan mer otålig :)

jag har inte känt min bebis hicka under hela graviditeten, men har börjat känna han hicka för två veckor sedan, han gör det flera gånger per dag. Har eran bebis hickfrekvens oxo ökat eller börjat mot slutet?

Joma skrev 2014-02-27 19:49:13 följande:
    De låter bra Zobeideh!

Haha nej Majsa de känns inte lönt å analysera allt å så. Bättre å bara glida med känner jag :) De händer när det händer! Kanske större chans att de kommer igång tidigare om man inte spänner sig å känner efter, vad vet jag? Kanske för att jag är lite rädd för förlossningen också som gör att jag gärna väntar just 29 dagar till ;) haha

• MiCorazon
    majsa88 skrev 2014-02-27 20:12:30 följande:
    Haha jag är också rätt lugn av mig men nu de senaste så vill jag ha min bebis nuuuu. Blivit riktigt otålig. Haha kanske det, bra metod dock om det skulle fungera. Men spänd är jag inte heller utan mer otålig :)
    jag har inte känt min bebis hicka under hela graviditeten, men har börjat känna han hicka för två veckor sedan, han gör det flera gånger per dag. Har eran bebis hickfrekvens oxo ökat eller börjat mot slutet?
    Börjat! Jag kände min bebis hicka för första gången för kanske två tre veckor sen. Är i v 39 nu.
  • Heene

samma här med hickan. kände nån enstaka gång i mitten på grav. men det är inte förrän nu de sista veckorna jag känner det regelbundet. Dock inte dagligen men ändå rätt ofta =)

• ananas86
    Prinsessan på ärten skrev 2014-02-27 10:55:46 följande:
    Jag tycker fortfarande att det är helt ofattbart att det ligger en människa därinne.... Kan liksom inte greppa det :)

Snubblade dock över ultraljudsbilderna när jag och sambon röjde i lådor och skåp här hemma ( han städ-boar och jag sy-boar)

Iallafall, hittade bilderna och började storgråta... Lilla profilen med näsa och panna... Helt plötsligt blev det verkligt igen...

Har en känsla av att det kommer att storgråtas på förlossningen :)

Får samma tanke ganska ofta också!

Tänk att det ligger en liten människa i min mage, som bara väntar på att få komma ut och möta välden! :)

Tänk att jag och min sambo skapat ett nytt liv tillsammans! Känns ganska häftigt faktiskt! Man blir ju nästan lite knäpp när man tänker på det! :P
  • majsa88

se där, kändes som att jag var en ende som inte kädne honom hicka, o det började för 2 veckor sedan, o han hickar flera gånger per dag.

vissa säger att ju närmare förlossningen man kommer desto mer hickar de, eftersom de tränar mer på andningen o tränar upp matsmältningen.

• Heene

herre gud, det finns en tråd för dem med bf i november. hur fort går inte tiden egentligen?! det är ju bara dagar ifrån nästa år... då är ju våra över halvåret gamla redan också :S
    bebis får gärna komma nu men kan man inte pausa tiden lite sen =P

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014